Knarkar Tomas Bodström (S)?

Knarkar Tomas Bodström (S)?

• Antal röstningar
    0
jösses vad känsligt drogtesterna verkar ha blivit. Vad sysslar våra politiker med egentligen?

Vi andra måste ju vara beredda på det på våra arbetsplatser, utan skälig misstanke.

Nej, inför en alkoholmätare på röstningsknappen i riksdagen.

Att man värnade om personlig integritet och att det skulle föreligga skälig misstanke för att påtvinga drogtest.

Det var inte frågan om något påtvingat drogtest.
Maudan, Reinfeldt, Björklund och Hägglund blev tillfrågade om ett frivilligt drogtest.
Maudan tackade ja. Reinfeldt, Björklund och Hägglund avböjde.
De tyckte tydligen att deras personliga integritet skulle kränkas om svenska folket
fick veta om de knarkar eller inte.

Maudan, Reinfeldt, Björklund och Hägglund blev tillfrågade om ett frivilligt drogtest.
Maudan tackade ja. Reinfeldt, Björklund och Hägglund avböjde.
De tyckte tydligen att deras personliga integritet skulle kränkas om svenska folket
fick veta om de knarkar eller inte.

Jo, jag ser på programmet.

Att vara politiker är ju ett jobb, måste man blotta sin person för att vara trovärdig och göra ett bra jobb?

jösses vad känsligt drogtesterna verkar ha blivit. Vad sysslar våra politiker med egentligen?

Vi andra måste ju vara beredda på det på våra arbetsplatser, utan skälig misstanke.

Nej, inför en alkoholmätare på röstningsknappen i riksdagen.

Försöker du sabotera vårt politiska system eller?

En gång träffade jag en tjej som jobbade i riksdagshuset. Hon höll på att söka nytt
jobb, eftersom hon hade tröttnat på att hennes arbetskamrater (riksdagsledamöter)
låg aspackade och spydde i hissen när hon kom till jobbet på morgonen.

Jo, jag ser på programmet.

Att vara politiker är ju ett jobb, måste man blotta sin person för att vara trovärdig och göra ett bra jobb?

Ja, om de förväntar sig att jag ska rösta på dem.
Gudrun Schyman har blottat sig. Varför skulle slipsgubbarna vara sämre?

Man kan också formulera din fråga så här: Bör riksdagsledamöter knarka?

Last edited:
Försöker du sabotera vårt politiska system eller?

En gång träffade jag en tjej som jobbade i riksdagshuset. Hon höll på att söka nytt
jobb, eftersom hon hade tröttnat på att hennes arbetskamrater (riksdagsledamöter)
låg aspackade och spydde i hissen när hon kom till jobbet på morgonen.

-----------------------

Ja, om de förväntar sig att jag ska rösta på dem.

Man kan också formulera frågan så här: Bör riksdagsledamöter knarka?

Mja, då ställer vi kanske inte samma krav. I mina ögon sköter de sitt jobb till skillnad från tidigare befattningsbesittare. Jag röstar inte på personligheter.

Förekommer sådant, som du beskriver, verkar det ju rimligt att det föreligger skälig misstanke och tvivel om individens hälsa (och förmåga att fullfölja sitt uppdrag) och därför känns nödvändigt att vidta åtgärder.

Likt alla andra ska självfallet inte politiker undantas rättsprocessen, men jag tycker heller inte att de ska överexponeras just därför. Förespråkar man däremot ett system där det inte är frivilligt utan utbrett och med tvång, då bör man kanske av princip ställa upp och testa sig om man inte vill framstå som dum och korkad.

Mja, då ställer vi kanske inte samma krav. I mina ögon sköter de sitt jobb till skillnad från tidigare befattningsbesittare. Jag röstar inte på personligheter.

Förekommer sådant, som du beskriver, verkar det ju rimligt att det föreligger skälig misstanke och tvivel om individens hälsa (och förmåga att fullfölja sitt uppdrag) och därför känns nödvändigt att vidta åtgärder.

Likt alla andra ska självfallet inte politiker undantas rättsprocessen, men jag tycker heller inte att de ska överexponeras just därför. Förespråkar man däremot ett system där det inte är frivilligt utan utbrett och med tvång, då bör man kanske av princip ställa upp och testa sig om man inte vill framstå som dum och korkad.

I Sverige är det inte olagligt att missbruka vissa droger.

När är det motiverat och rimligt att man frivilligt redovisar sitt drogbruk?
När man är skolelev?
När man är busschaufför?
När man är statsråd?
När man är regeringschef?

Fan,jag får min personliga intrigitet kränkt var enda jevla morgon när jag ska blåsa igång alkolåset.
Fy fan va kränkt jag blir.:mad:
Tror att jag ska vägra blåsa idag bara för att inte bli kränkt ......
Fan vad jag hatar ordet kränkt.
O nu mår jag psykiskt illa för att jag användt ordet 4 ggr:huvet
Det blir nog 2 veckors sjukskrivning på de här.

I Sverige är det inte olagligt att missbruka vissa droger.

När är det motiverat och rimligt att man frivilligt redovisar sitt drogbruk?
När man är skolelev?
När man är busschaufför?
När man är statsråd?
När man är regeringschef?

Jag tillhör inte det gamla gardet med griniga old_phuks, så för min del måste man inte bevisa motsatsen för att inte vara en knarkare.

Jag tycker som tidigare, det är rimligt när det föreligger rimliga skäl.

Men är man så korkad att man föreslår en allmän plikt att drogtesta sig och 2 sekunder senare vägra pga personlig integritet, då får man nog fundera på sin egen trovärdighet som offentlig person. Men det här är, som bekant, inte det enda tillfället då amatören gjort skäl för att ifrågasättas. Det genomsyrar ju dessutom fler poster i detta parti.

Last edited:
Men det här är, som bekant, inte det enda tillfället då amatören gjort skäl för att ifrågasättas. Det genomsyrar ju dessutom fler poster i detta parti.

Precis, så sent som idag då det visar sig att han sitter i styrelsen för friskola som ägs av tvivelaktiga investmentbolag..

:yoparty Gör som politiker, roffa åt dig så mycket du kan och Jävs-problematiken fixar man lätt genom att låta politikerpolaren fixa "dina" förmåner och han den andres. Topp!

Vissa politiker är rötna, men bodström spelar i sin egen liga....
(vars namn är sexualakrobaterna eller vafan nu S står för...)

Reinfeldt, Björklund och Hägglund vägrade just drogtest på TV4!

Hur kommer det sig att de lämnar walk-over mot Bodström ... ?
Gör dig inte mer korkad än vad du är. Bodström gick först med på drogtest, dvs tills han fick veta vilka substanser man kan spåra. Då avböjde han.

Reinfeldt, Björklund och Hägglund avböjde.

Har du missat att det var Bodströms förslag att införa drogtest?
Dvs han vill införa något han själv inte vill leva upp till eller utföra.
Det är en fundamental skilland mot att enbart avböja något.
Eller?

I min TV var det Malou von Sivers.

Varför tror du de blev tillfrågade om de ville drogtesta sig?

Så frivilliga drogtester är orimliga?
Och snutens alkometerblåsning vid rutinkontroller är orimlig?

Jag kunde inte bry mig mindre om någon vill testa sig, det är var mans val, men utdelningen på sådana test torde bli oerhört låg.

Men jag respekterar den som inte vill lämna såvida det inte föreligger skäl att göra testet. Sen måste man ju självklart "känna för det" :rolleyes:

Jag tycker att det är jättebra att han som kör bussen jag åker med drogtestas varje dag på sin arbetsplats, men kan man inte begära detsamma av dom som styr hela skutan?

(jag bara skojade, inte fan åker jag buss)

I min TV var det Malou von Sivers.

Ehm

Jag förtydligar så du förstår vad jag menar.

Thomas Bodström är FÖR (ja åtminstone var han det före intervjun, han må ha ändrat uppfattning plötsligt...) att införa drogtester av ex. ungdomar i skolan. Det han han sagt själv i min tv. Då han i egenskap av justitieutskottets ordförande sagt detta, kan man kanske tycka att man själv då skall vara ett föredöme. Men, det är kanske för mycket begärt av en sosse?

Ja menar, sossen tycker säkert det är viktigt att betala skatt så länge sossen själv inte behöver göra det. Eller? Mona? :förmögenhetsskattärheftigt.

Varför tror du de blev tillfrågade om de ville drogtesta sig?

Därför att om de hade gjort det hade vi kunnat få veta om de knarkar.

Ehm

Jag förtydligar så du förstår vad jag menar.

Thomas Bodström är FÖR (ja åtminstone var han det före intervjun, han må ha ändrat uppfattning plötsligt...) att införa drogtester av ex. ungdomar i skolan. Det han han sagt själv i min tv. Då han i egenskap av justitieutskottets ordförande sagt detta, kan man kanske tycka att man själv då skall vara ett föredöme. Men, det är kanske för mycket begärt av en sosse?

Ja menar, sossen tycker säkert det är viktigt att betala skatt så länge sossen själv inte behöver göra det. Eller? Mona? :förmögenhetsskattärheftigt.

Så bara för att en såsse är en sopa så är det OK om regeringen knarkar?

Last edited:
Därför att om de hade gjort det hade vi kunnat få veta om de knarkar.

Nej, det hade vi inte, frågan var om någon frivilligt kunde tänka sig att drogtesta sig.

Och vidare, endera har du missat hela poängen med denna tråd och grunden till frågan partiledarna fick eller så ... finns det ingen anledning att svara på dina inlägg.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...