Knarkar Tomas Bodström (S)?

Knarkar Tomas Bodström (S)?

• Antal röstningar
    0
Såg hela klippet för någon dag sedan, trodde då att det var gammalt... men ack så fel man kunde ha.

Synd att hela originalklippet inte verkar finnas kvar på youtube, för först snackar han ju länge om att det är självklart att det ska få genomföras drogtester m.m. och på frågan om han vill göra ett så svarar han ja - verkar inte vara några problem alls, sen *POFF* så fort sjuksköterskan nämner VILKA SUBSTANSER det handlar om så säger han nej och börjar svettas(?) :D

Humor.

Från AB.

Thomas Bodströms beslut att avböja ett förnedrande drogtest misstänkliggjorde honom omedelbart, och hans möjligheter att delta i den narkotikapolitiska debatten har smulats sönder. Det är priset han får betala för att han stod emot trycket och värnade sin
integritet
.

Han ville göra det tills de sa vilka ämnen det ger utslag på:va

:D:D:D:D

De testade även Beatrice Ask (M) utan knorr.

Vilket inte per automatik bör innebära att Bodström måste göra det. Men återigen, klantigt skött av honom. Men att han skulle knarka är ju inte direkt troligt men jag hoppas och tror att de flesta inte menar det när de säger det.

Edit/ Det låter som att jag är kommunist men det är jag icke, tycker bara att det är extremt lågt att använda detta som slagträ mot sossarna. Jag tror de klarar av att sänka sig själva utan Bodströms hjälp :Mona

Löjligt att Aftonbladet kallar det för ett förnedrande drogtest. Men jag håller fullständigt med föregående skribent i det att misstänkliggöra TB för att vara knarkare är onödigt. Det är han sannolikt inte. Men något smolk i mjölpåsen har han, och det verkar onekligen som att sossarnas hemliga agenda inför valet är att förlora så många väljare som möjligt. Kanske för att förhindra att SD blir vågmästare. Hellre en majoritetsregering med motståndarna vid rodret än att SD får komma in och bestämma villkoren.

Lite skämtsamt menat! ;)

Vilket inte per automatik bör innebära att Bodström måste göra det. Men återigen, klantigt skött av honom. Men att han skulle knarka är ju inte direkt troligt men jag hoppas och tror att de flesta inte menar det när de säger det.

Edit/ Det låter som att jag är kommunist men det är jag icke, tycker bara att det är extremt lågt att använda detta som slagträ mot sossarna. Jag tror de klarar av att sänka sig själva utan Bodströms hjälp :Mona
"Knarkar" är ju egentligen bara en definitionsfråga. Ett och samma preparat kan vara knark beroende på om personen som använder det har recept eller inte, oavsett hur det brukas.
Jag personligen gör inte den distinktionen.

F.ö. tycker jag TB är en oerhört mycket mer obehaglig person än Mona Sahlin (S).

"Knarkar" är ju egentligen bara en definitionsfråga. Ett och samma preparat kan vara knark beroende på om personen som använder det har recept eller inte, oavsett hur det brukas.
Jag personligen gör inte den distinktionen.

F.ö. tycker jag TB är en oerhört mycket mer obehaglig person än Mona Sahlin (S).

Jaja, men jag tror ändå det är en mer privat fråga det rör sig om som vi knappast har att göra med.

Ja, Bodström är ju smart i förhållande till seg-Mona och på det viset är han ju väldigt hotfull. Hur Mona ens tog sig dit hon är idag är ju ett jävla mysterium, för hon kan ju knappast ha knullat sig dit med tanke på hur hon ser ut. Eller just, Göran var ju inte heller så fager kom jag på :näsblod

Bodström, den jävla olyckan, går verkligen från klarhet till klarhet. Hur fan har han mage att dra en massa skitsnack om att detta skulle vara integritetskränkande när han själv - som tidigare antytts i tråden - lätt vinner justitieminister-SM i integritetskränkande politiska förslag??:va

Fy fan.

Rätt ointressant vad som hände för 4 år sedan egentligen. Det intressanta är varför han nu avböjde sig att göra drogtesten. Han om någon har ingen anledning att neka en sådan test - särskilt mot bakgrund av vilka förslag han lämnat.

Tycker inte att det ska vara någon skillnad för någon som sitter i riksdagen eller arbetar på fabriksgolvet på något företag eller skolungdomar för den delen. Det ska vara samma förutsättningar för alla.

Med det sagt kan det ju vara bra att testa skolungdomar så att man kan ta tag i deras missbruk i tid och kanske hjälpa dem komma rätt i livet. Det hade nog sparat samhället massor med resurser längre fram.

Gick på internat skola och där blev utsattes vi för slumpmässiga drogtester. Det tyckte jag personligen bara var bra. Ser inga hinder varför man inte skulle kunna göra likadant i de kommunala skolorna.

Rätt illa om det skulle visa sig att Bodström höll på med droger. Det skulle nog förstöra hans politiska karriär.

Bodströms 4 år gamla hårstrå skickas på drog-analys :hihi

http://nyheter24.se/maktkamp24/450469-finns-ingen-anledning-for-thomas-att-gora-ett-drogtest

Kul att nån ligger på honom iaf

Rätt ointressant vad som hände för 4 år sedan egentligen. Det intressanta är varför han nu avböjde sig att göra drogtesten. Han om någon har ingen anledning att neka en sådan test - särskilt mot bakgrund av vilka förslag han lämnat.

Tycker inte att det ska vara någon skillnad för någon som sitter i riksdagen eller arbetar på fabriksgolvet på något företag eller skolungdomar för den delen. Det ska vara samma förutsättningar för alla.

Med det sagt kan det ju vara bra att testa skolungdomar så att man kan ta tag i deras missbruk i tid och kanske hjälpa dem komma rätt i livet. Det hade nog sparat samhället massor med resurser längre fram.

Gick på internat skola och där blev utsattes vi för slumpmässiga drogtester. Det tyckte jag personligen bara var bra. Ser inga hinder varför man inte skulle kunna göra likadant i de kommunala skolorna.

Rätt illa om det skulle visa sig att Bodström höll på med droger. Det skulle nog förstöra hans politiska karriär.

Knarkade han för 4 år sedan så är han ju knappast lämplig för arbetet

Så om han t.ex fått något som hjälpt honom att sova så är han olämplig? Hur tänkte du nu? Det omtalade testet skulle ju även ge utslag för sådant som han mycket väl kan ha fått på recept men som han för den del inte skyltar med.

När du köper din veckodos med AC3 så kastar du nog en blick runt i butiken så du slipper betala samtidigt som grannen/kollegan/tjejkompisen dyker upp bredvid även om det i allra högsta grad är lagligt.

Det mest intressanta i den här historien är egentligen inte om han knarkar utan sättet han nekade att göra testet. De kan ta fyra år gammalt hår eller så kan de ta ett hårstrå från hans kavaj, ytterplagg när han lämnar i från sig den på en restaurang eller dyl. Men det är ju gjort utan hans samtycke och rätt fult gjort kan jag tycka. Antingen sker det frivilligt eller inte alls. Inte vill vi väl ha ett samhälle där någon tar ett hårstrå från oss och låter testa det oavsett om det är arbetsgivare, vänner, eller någon lärare under skolåren.

Håller han nu på med droger är han knappast lämplig att sitta i riksdag eller en regering, men jag tror tyvärr att det förekommer på många arbetsplatser i landet inom alla positioner i samhället. Har själv arbetat på en arbetsplats där jag vet att folk höll på med det ena och det andra. De skötte sina jobb klanderfritt. Så länge deras drogberoende inte inskränker på deras jobb struntar jag egentligen i vad folk håller på med. Sätter samhället normer att ingen ska hålla på med droger och att det finns en allmän acceptens för det - då får folk helt enkelt acceptera att bli testade för droger - frivilligt.

Mest synd om familjer som lever med drog/alkohol missbrukare. Även om folk sköter sina jobb klanderfritt finns det alltid några som lider fruktansvärt. Av den anledningen skulle tycker jag att samhället kan sätta hårda normer när det gäller droger och alkohol. Vi får dock inte glömma bort att folk har rätt till ett privatliv.

Skulle Bodström eller någon annan politiker hålla på med kokain på fritiden är det dåligt för samhällsmoralen om det kommer ut - men det lär knappast göra dessa personer mindre lämpliga att sköta sina uppgifter. Åtminstone så länge de har koll på sitt drogintag. Förr eller senare brukar drogerna ta över bestämmanderätten över livet. I måttliga mängder är det nog inte värre än att någon dricker på vardagarna.

Jobbar man som trafikflygare, taxi förare, bussförare eller sjökapten och dyl är det rent ut sagt olämpligt att hålla på med droger. Jobbar man inom vissa typer av yrken bör det vara tvång på drogtester. Sitter man som en kontorsråtta lär det inte ha så stor betydelse - så länge inte arbetskamraterna lider av det.

Last edited:
Så om han t.ex fått något som hjälpt honom att sova så är han olämplig? Hur tänkte du nu? Det omtalade testet skulle ju även ge utslag för sådant som han mycket väl kan ha fått på recept men som han för den del inte skyltar med.

När du köper din veckodos med AC3 så kastar du nog en blick runt i butiken så du slipper betala samtidigt som grannen/kollegan/tjejkompisen dyker upp bredvid även om det i allra högsta grad är lagligt.

Knarka är inte samma sak som att bli medicinerad.. Visar han upp ett recept så är han ju såklart rentvådd

Knarka är inte samma sak som att bli medicinerad.. Visar han upp ett recept så är han ju såklart rentvådd

Sedan när blev politikers medicinförråd en allmän angelägenhet!? Ingen har väl lust att målas ut på kvällspressens löpsedlar över hela landet som beroende av lugnande eller lyckopiller?!

Som sagt... Jag tror att du helst slipper betala för din hemorrojdsalva när grannen/kollegan/tjejkompisen står bredvid.

Sedan när blev politikers medicinförråd en allmän angelägenhet!? Ingen har väl lust att målas ut på kvällspressens löpsedlar över hela landet som beroende av lugnande eller lyckopiller?!

Som sagt... Jag tror att du helst slipper betala för din hemorrojdsalva när grannen/kollegan/tjejkompisen står bredvid.

He-he.. Tja, vissa är väl veka och kan inte stå för att dom får lugnande för att sova.. Jag tycker då inte de är nåt fel i att drogtesta honom

He-he.. Tja, vissa är väl veka och kan inte stå för att dom får lugnande för att sova..

Kan väl bero på att mental ohälsa fortfarande inte är särskilt accepterat. Det är ju bara att se hur diskussionen går här på SH. Här anses ju "utbrända"* i 99% av fallen vara veka, arbetsskygga simulanter.

*(ja, jag vet att det är en förenklad, "lekmannabenämning" för en samling av tillstånd)

Knarkar Reinfeldt, Björklund och Hägglund?

Reinfeldt, Björklund och Hägglund vägrade just drogtest på TV4!

Hur kommer det sig att de lämnar walk-over mot Bodström ... ?

Reinfeldt, Björklund och Hägglund vägrade just drogtest på TV4!

Hur kommer det sig att de lämnar walk-over mot Bodström ... ?

De förklarade varför? Bodström tyckte ju däremot att det skulle vara tvång, då är inte utgångsläget detsamma.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park