Knarkar Tomas Bodström (S)?

Knarkar Tomas Bodström (S)?

• Antal röstningar
    0

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Märkligt att det inte redan finns någon tråd i ämnet...
I korthet: P3 nyheterna frågar Tomas Bodström (S) om han går med på att göra ett frivilligt drogtest. Detta med anledning av att han själv är en stor förespråkare av "frivilliga" drogtester av skolungdomar.
TB går med på att göra testet, men ballar ur när han får veta vilka substanser testet omfattar.
Länk till intervjun.

Detta ställer ju den självklara frågan om TB tar något som hade gett utslag?
Skumt?
Och hur många gånger säger han "kände" i intervjun?

Så mycket som han är involverad i så tar han säkert mer än koffein...eller så är han bara sjukt duktig på att plocka ut arvoden till liten arbetsinsats..

Han gillar inte att följa de regler han själv är med om att införa. Inget konstigt med det.

Om ingen märkt det än - sossarna klantar sig som fan hela tiden så mycket dom kan , personligen.

Sen försöker dom klanta sig lite osynligt för väljarna som parti också.

Dom vill inte att deras egna parti vinner valet , många smygröstar säkert på moderaterna också - dom har det inte lätt

Han gillar inte att följa de regler han själv är med om att införa. Inget konstigt med det.

Ja, det är ju det värsta i hela historien!

Citerar Anna "Boxaren" Sjödin
"Thomas Bodström kommer att bli ihågkommen som den justitieminister som spolade ner svenskarnas integritet i toalettstolen. "
http://sv.wikiquote.org/wiki/Thomas_Bodström

Men när det kommer till honom själv så "känns det inte bra"

Bifogat

• bodstrom.jpg
    bodstrom.jpg
    151.3 KB · Visningar: 175
Last edited:
Han äter säkert både det ena och det andra för att kunna sova gott om nätterna...

Lite klantigt var det dock att backa ur, i synnerhet som sköterskan inte fick tala om resultatet...

Antingen så knarkar han eller så är han bara en feg mes som inte vågar pissa framför en sköterska. Låter som en sann ledare oavsett vilket!

Hans slingrande kommentar var ju klockren också!

Nåt som stör mig är varför ingen ifrågasatte det

Ser man på det filmade avsnittet verkar det inte som han har rent mjöl i påsen direkt. Varför först tacka ja till testet för att sedan neka efter att sköterskan talat om vad det är de testar.

Helt seriöst, tycker jag inte en drogtest är särskilt förödmjukande. Man får inför testerna uppge vilka eventuella mediciner man tagit eller tar. På så vis kan eventuella spår av substanser förklaras.

I mina ögon gjorde Bodström ett stort misstag som nekade testet på det viset han gjorde. Hans ursäkt stämmer inte heller överens med vad man fick se på nyhetsinslaget från P3.

Mycket möjligt att han bara fick kalla kårar och inte kände för att göra testet. Tyvärr måste jag säga att han sitter i en dålig position med tanke på vilka förslag han faktiskt har lagt. En vanlig person kan knappast skylla ifrån sig och säga att det är integritets kränkande att göra en drogtest den dagen han klubbat igenom en lag som är tvingande.

Mig skulle de kunna väcka mitt i natten vilken dag i veckan och jag skulle kunna leverera en drogtest utan att känna att det skulle kränka min integritet. Vore det ett sätt att få ett drogfritt samhälle så är det inget jag har emot.

Nåt som stör mig är varför ingen ifrågasatte det

Ja, man kan ju jämföra hur Aftonbladet behandlade Litorin pga en helt anonym hora som troligen fått betalt för sin berättelse. Varför pushar dom inte på för en drogtest av Bodström nu?

Citerar från flashback:
"Är jag den enda som uppfattar Lindas (press-sekreterarens?) otroliga isblick vid 0:44 där hon tittar mot Thomas? (Efter att hon klämt ur sig den relativt osammanhängande meningen "jag blev lite överraskad blev jag det blev det (skulle här säga du men ångrar sig) också.. kanske")
Man hör/ser i hennes blick att hon vet! Blicken till TB säger- Gör det inte!!"

:D Var hon med på samma rökafest som Bodström?

Man kan ju notera några andra detaljer, han blir nervös, gör div grejor nervöst eller för att köpa tid? t.ex upprepar frågan, promenerar iväg med kavajen

Nu vet vi i iallafall att man kan neka med hänvisning till att det inkräktar på den personliga integriteten.

Vem tar på sig att fråga honom om det är okej att vi övervakar hans surfvanor och avlyssnar hans telefoner?

Snart får han riva hela FRA lagen....

Kan vara att han tar nåt uppiggande för att orka med allt jobb. KANSKE amfetamin men mer troligt efedrin eller liknande i så fall. Fast jag tror mer att det var det där med benzoblaböalxvdi..iner han var rädd för. Finns ju i valium, stesolid osv och har tydligen en lång halveringstid.

Att leva som man lär är väl inget politiker någonsin har värderat särskilt högt. Undrar hur drevet hade gått om det var Åkesson?

Antagligen knaprar han lugnande/sömnpiller och backade när testet kunde visa spår av bl.a bensodiazepiner.

Last edited:
Haha, skaplig kovändning han gör.

Först väldigt på och glad i hågen med sitt "ah, men vi gör det nu direkt".
Sen pang, "nej, jag tror vi skiter i det".

:hihi

Skrämmande men bekräftar bara vilka personer som kliver fram och vill styra ...
Att han e torsk på nåt är ju bara att beklaga
Har nån annan person(ledande såsse eller politiker) uttalat stöd alt. förakt?
Hittar inget om detta ...
Varför så tyst, är han untouchable?

Han trodde att dom skulle testa på knark, men när hon berättade att det tog andra saker så backade han ur. Slutsatsen borde då bli att han tog just dessa andra preparat. Då dessa substanser inte är knark men mer kategori olämpliga så blir min rösta på "oavsett vilket ... klantigt"

Last edited:
Såg hela klippet för någon dag sedan, trodde då att det var gammalt... men ack så fel man kunde ha.

Synd att hela originalklippet inte verkar finnas kvar på youtube, för först snackar han ju länge om att det är självklart att det ska få genomföras drogtester m.m. och på frågan om han vill göra ett så svarar han ja - verkar inte vara några problem alls, sen *POFF* så fort sjuksköterskan nämner VILKA SUBSTANSER det handlar om så säger han nej och börjar svettas(?) :D

Humor.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...