ozto
Testförare
Jag var på mantorp park och brassade lite hoj idag! Det var kul tills jag kom in efter ett pass och det knackade tydligt från motorn.
Ljudet följde motorvarvet och lät som en riktigt gammal bil utan oljetryck.
Eftersom jag tidigare haft lite problem med krokiga ventiler trodde jag det var det som hänt igen och någon ventil låg och boxades med en kolv nu igen!
Men efter att ha rivit ur skiten och lyft toppen så hittar jag inget som är fel...
Jag var för ivrig att se krokiga ventiler så jag glömde så klart kolla ventilspelet innan jag lyfte toppen, ska göra det i morgon.
Tips på vad knacket kommer ifrån skulle va fint..
Är det vanligt att spelet blir för stort eller på annat sätt fel så det knackar på GSXR1000-05 motorer?
Vad kan annars låta?
Kan det va brist på oljetryck? Hur kontrollerar jag det?
motorn har gått ca 100mil och oljebyte gjordes vid 70mil
Edit: Var köper jag snabbast topplockspackning?
Ljudet följde motorvarvet och lät som en riktigt gammal bil utan oljetryck.
Eftersom jag tidigare haft lite problem med krokiga ventiler trodde jag det var det som hänt igen och någon ventil låg och boxades med en kolv nu igen!
Men efter att ha rivit ur skiten och lyft toppen så hittar jag inget som är fel...
Jag var för ivrig att se krokiga ventiler så jag glömde så klart kolla ventilspelet innan jag lyfte toppen, ska göra det i morgon.
Tips på vad knacket kommer ifrån skulle va fint..
Är det vanligt att spelet blir för stort eller på annat sätt fel så det knackar på GSXR1000-05 motorer?
Vad kan annars låta?
Kan det va brist på oljetryck? Hur kontrollerar jag det?
motorn har gått ca 100mil och oljebyte gjordes vid 70mil
Edit: Var köper jag snabbast topplockspackning?