Summan av kardemumman så kan jag säga att det kostade mig ca 11700kr för att få köra den där skönheten i 47 mil. SÅ VÄRT DET!(Försöker jag inbilla mig iaf)
Du kunde väl åtminstone fått valuta för självrisken och kört och klotat ordentligt efteråt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Summan av kardemumman så kan jag säga att det kostade mig ca 11700kr för att få köra den där skönheten i 47 mil. SÅ VÄRT DET!(Försöker jag inbilla mig iaf)
, ktm folket fick åka och hämta hojen ute i Ås, han hade lekt för mycket.. apropå att välta så var den en lirare vars glidare hade trillat rakt in i en bil på domus-parkeringen i Krstd i lördags... vi snackr repor vs bucklor om vart annat. undrar hur man löser den försäkringen, vems fel var de?
beror på, körde han hojen när han välte så har han kört på en parkerad bil och hans försäkringsbolag får stå för skador på bilen.
Välte hojen utan förare på sig är det en parkeringsskada och bilägaren får själv stå för självrisk och låta sitt bolag reparera det, om han nu har helförsäkring och inte bara trafik
På bikedagar -05 tror ja de va en kille som gjorde detta.. om de nu va den du tänker på... Han åkte iväg strax före mig... när ja kom ca 1km bort ligger han typ livlös i diket... en bilist som körde ut framför han.. visst att han körde för fort,men vem gör inte de när du ska testa en sporthoj... han klara sig tillslut tror å hoppas jag... ja jobba som bärgare på den tiden,men hade inte jour den helgen.. men vi hade hojen i vårat garage en längre tid under teknisk utredning.....
Två kompisar var på provkörning av Buell och HD för ett antal år se'n (kan ha varit på Barkarby kanske). De ansvariga hade gjort upp en bana så att man både kunde prova lite acc och broms samt lite kurvning.
När mina polare står i kön och väntar på att få varsin hoj ser de en snubbe dra iväg (på en V-rod tror jag). I slutet av "gas-sträckan" bromsar han in och... välter inåt i kurvan.
Det bästa av allt är att snubben får panik (självrisken var 10 papp tror jag), och börjar springa mot skogen!!! Dock kommer han inte så långt innan han personalen hinner ifatt honom.![]()

För några år sedan omkom en kille under testkörning av en hoj under Bikedagarna i Trollhättan! Vet inte om det var samma olycka men tragiskt är det och ibland undrar man varför det är så svårt att BÖRJA lite vackert för att få lite känsla och succesivt öka till samma tempo man kör med sin egna hoj som man rullat tusentals mil med.
Misstag gör vi alla och med helt nya förutsättningar ökar risken för det så nog är det logiskt att gå ut vackert på en hoj man aldrig kört tidigare! Det gör ALLA inklusive Rossi!
Mvh!
// Niklas
Provkörde Gsxr 1000 på Beviks 2005 tillåten tid var 15 min. Självrisken var på 15 000 och jag körde en sväng väldigt försiktigt. När jag kom tillbaks berättade demokillen att dagen innan hade två bröder kommit ut på en gemensam sporthoj och plockat ut en 1000cc. Dom var borta lite över en timme och kom tillbaks med en hoj med samtlig plast söndertrasad. Killen som lånat hojen lämnade då över 15 000 i kontanter och bad att få provköra nästa modell!..Det är ju också en modell.
har väl inga direkt erfarenheter av tragedier men när jag va uppe i sälen i vintras å jag å en polare skulle prova xc60n. Vi bokade tid där å fick snacka med en jävligt trevlig försäljare.
Happ här är bilen såhär gör man...
jafan de e lugnt, farsan har en v70, allt ser likadant ut.
då börjar han låta lite fundersan på rösten. 2 18åringar som är så kaxiga...
hopp fan va najs vi drar väl ut då, en halvtimme va de va?
aah.
a juste du fan föresten. Det är ju ändå pudersnö å grejer på vägarna, vad kostar det om vi smäller?
Jag trodde allvarligt talat han skulle be oss gå ur bilen å försvinna därifrån.
"ja de kostar 6000, men det skall ABSOLUT INTE hända. jag vill inte veta av nåt bus heller för det är bra med reklam på bilarna och ryktet brukar sprida sig ganska snabbt hit upp om bilarna körs hårt"
jag lika kaxig sa bara till honom att ta det lugnt. jag undrade bara, jag är inte direkt sugen på att planera att sätta 6k i en snövall lixom, jag kan köpa bärs för dom pengarna på krogen ikväll ist.
Kan tillägga att han va så nöjd så och tillbaka i sitt trevliga jag när vi kom tillbaka med en helskinnad bil.
satan va mkt text det blev. särskilt kul är det väl inte heller. men men.
Inte en bil. En XC60Eh? Du har provkört. En bil. Utan att krascha.
Det där inlägget är lika off topic som detta.

Har för mig att Moped & Motor i S-vall blev av med en med den (då) nya ZX10R i Skönsbergskurvan E4:an för 2 år sedan under en provkörning
Inte provkörning men aah... http://www.youtube.com/watch?v=A7IAAnyVuGU
På bikedagar -05 tror ja de va en kille som gjorde detta.. om de nu va den du tänker på... Han åkte iväg strax före mig... när ja kom ca 1km bort ligger han typ livlös i diket... en bilist som körde ut framför han.. visst att han körde för fort,men vem gör inte de när du ska testa en sporthoj... han klara sig tillslut tror å hoppas jag... ja jobba som bärgare på den tiden,men hade inte jour den helgen.. men vi hade hojen i vårat garage en längre tid under teknisk utredning.....
)|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |
|
|
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras
EURO MOTO ersätter inte IDM... |