Ingen som klantat sig under provåk på en privathoj?
Jodå, jag känner till en
En kille här på forumet, som jag inte vill namnge, men för sak skull, så kallar jag honom Pelle, körde uppåt landet för att titta på en hoj, redan vid första samtalet över telefonen så sa ägaren till pelle att den var bes. skattad, påställd, samt försäkrad.
När Pelle väl kört xx mil för att titta på hojen, så har han en kompis med sig som kan köra bilen hem ifall köp genomförs.
på plats frågar pelle igen om hojen är bes. skattad & påställd, och ägaren säger att "ja det är den"
pelle kollar hojen & allt ser ok ut, han vill provköra den, vilket han också får.
efter xx minuter, så kommer inte pella tillbaka & polaren, samt ägaren blir lite fundersamma.
när xxxxx minuter gått, så kommer pelle tillbaka, utan hoj.
det visar sig att pelle, under provkörningen, har blivit prejad av okänd, pelle gick i backen, hojen voltar & börjar brinna (vittne till olyckan & smitningen av bilföraren finnes)
då säger ägaren HOJEN ÄR OFÖRSÄKRAD... du får pröjsa för hojen !!!
pelle åkte hem utan att ha betalt skrotet som brann upp, med massor av hot om både det ena & det andra.
Detta är 2-3 år sedan, o vad jag vet, så har pelle fortfarande inte betalt för hojen. kan vara så att trafikförsäkringsföreningen täckte hojen, med tanke på smitningen