Klotat vid provkörning?

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
Någon stackare som lyckades klota MC-centers Z750 i Kristianstad i helgen... Stämmer ryktet?

Fler som har historier ang. vurpor under provkörningar??

Man vill testa den till max och kör cykeln första gången. Såklart det kan hända lite grejer:)

Hojgaraget hade en Aprilia mille som bara kom 10 mil innan den blev inlöst om jag mins rätt.

Var det inte nån här på sh som hade följt med sin polare som "expert-råd" och när han kommer tillbaka efter testsvängen så slår han omkull på rullgrus när han bromsar, så att hojjen gled in under säljarens bil och kilades fast därunder? 99,9% säker på att jag läste det här haha kliv fram om du känner dig träffad :D

Var det inte nån för nått år sen som planterade en hoj (R1? :va) 2m upp i en björk under en provkörning? :va

På bikedagar -05 tror ja de va en kille som gjorde detta.. om de nu va den du tänker på... Han åkte iväg strax före mig... när ja kom ca 1km bort ligger han typ livlös i diket... en bilist som körde ut framför han.. visst att han körde för fort,men vem gör inte de när du ska testa en sporthoj... han klara sig tillslut tror å hoppas jag... ja jobba som bärgare på den tiden,men hade inte jour den helgen.. men vi hade hojen i vårat garage en längre tid under teknisk utredning.....

Last edited:
En stackare som satte en 1098S i en refug under provkörning i Bromölla förra sommaren... Lite snopet för alla som stod och studsade av förväntan inför deras tur. Killen som körde klarade sig utan skador.

Det skulle jag vilja se på foto :D

E fan inte så säkert att du vill de.... såg inget kul ut... har sett mycket saker som bärgare...många omkomna,bl.a en som blev av med ett ben som satt i en stövel,han krascha in i en bil som drog ett hästsläp.. å benet klämdes av..

en som inte klara en kurva med en glidare... mötte en traktor med dubbla släp... han fronta in i hörnet på balvagnen... sen va hans liv över... va rätt mycket blod överallt.. de e inte så fräckt å ta hand om de i efterhand...

björken står med sin avbrutna krona kvar i korsningen rv45/getingevägen vid sylte...om du nu vill åka å titta....

En polares brossas morsa känner en kille som har en son.............. iaf han var ute och provkörde en 675:a och lyckades få hela motorn att skära men han slap självrisken för de var fabrikationsfel.

Vad är självrisken på en sådan grej...antar att de kostar en slant med en 1098S....

En polares brossas morsa känner en kille som har en son.............. iaf han var ute och provkörde en 675:a och lyckades få hela motorn att skära men han slap självrisken för de var fabrikationsfel.

Vad är självrisken på en sådan grej...antar att de kostar en slant med en 1098S....

Så börjar alla moderna myter.. brorsans tjejs mammas pappas styvgrabbs dotters pojkvän.. haha :D :tungan

10K var det i självrisk på en k5 när jag provade den -05 på sukkas roadshow iallafall.. lite mer på en 1098 kanske?

Jag har för mig att Ducce hade 19000 i självrisk när dom hade provkörning på klubben. Mc-varuhuset hade 6 eller 8kkr har jag för mig. Gissa vilkas hojar som gick mest? ;)

15000:- hade de i självrisk på 1098S när ducati hade provkörningsdagar i Arboga förra sommaren. :gnissla jävligt trevlig hoj dock :)

Jag kan köpa att det ska kosta en slant att skrota en hoj på en provkörning, annars skulle det lekas lite för mycket. Men när det börjar bli fantasisummor så vågar man ju inte provköra. Fan om man skulle ha otur med oljespill eller grus, eller väjer för en fotboll som kommer och skrotar hojen :näsblod Sätt en "branschstandard" på 8000:- tex :tummenupp

En stackare som satte en 1098S i en refug under provkörning i Bromölla förra sommaren... Lite snopet för alla som stod och studsade av förväntan inför deras tur. Killen som körde klarade sig utan skador.

Det var en polare till mig! Kostnaden blev 6000 kr i självrisk! Ironin var att han jobbar på försäkringsbolaget där hojen var försäkrad!!!:D

I Arboga lyckades en kille köra av vägen vid provkörning av ny hoj på provkörningsdag förra året, det var dessutom INTE första gången han körde av vid provkörningsdag heller...roligare saker kan man lägga en dyr självrisk på(man får skriva på bindande avtal vid provkörning vid vållande av skador på hojen)

Kommer själv bli lite restriktiv till att provköra framöver då det börjar närma sig 20 000 kr självriskkostnader på vissa hojar..

Last edited:
Jag kan köpa att det ska kosta en slant att skrota en hoj på en provkörning, annars skulle det lekas lite för mycket. Men när det börjar bli fantasisummor så vågar man ju inte provköra. Fan om man skulle ha otur med oljespill eller grus, eller väjer för en fotboll som kommer och skrotar hojen :näsblod Sätt en "branschstandard" på 8000:- tex :tummenupp
Farsgubben är bilskojjare på audi här i stan, och de har en flytande försäkrin som följer med en grönplåt (annan reg. plåt). En ny ducati 1098 kanske kostar (ingen aning men uppskattar) 180.000 men skulle jag kvadda en Audi Q7 4.2L Tdi för över miljonen så kostar det enbart 5.000kr i självrisk.

Jag var ett f*tthår ifrån att skrota en Porsche 911 på provkörning i min ungdom.

Man har i alla tider fått höra att man inte ska kliva av gasen i en kurva med en sån, jag undrade varför och provade.... :huvet

Så här i efterhand så var det inte så klokt att göra det i en högfartsböj med en bergvägg på innern och ett stup på yttern.

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...