Lite? Räcker det?
Här kan du få nåt kul att smaka på (OT i denna tråd men va fan...):
Då jag åkte Z1000 åkte min polare Honda 500 Four. Öhlinare, bakåtflyttade pegs, clipon, allt onödigt borttaget etc. Vi skiftade en kväll. Vansinnigt kul knarr! Fullständigt vanvettigt skitkul att ligga på krokvägarna och pina skiten ur 500:an. Långsammare än min Z rakt fram men sååå kul att köra.
Och det roligaste på hela kvällen var att jag åkte snabbast vare sig vi åkte skiftade hojar eller på våra egna.
Men det var på den tiden jag hade någorlunda koll på att åka. Idag har jag inte tillräckligt med tid.
En annan skitkul knarr så länge vägarna var tillräckligt krokiga var GSX 400 ca -82. Min dåvarande tant (U) hade en sån ett tag. Jag köpte den av en lirare som försökt åka på baktofflan utan att ha koll på grindarna framför.
Dvs apropå klotningstråden.
Och hon klotade under övningskörning. Just denna kvällen var det inte jag som var övningsledare. Hon åkte under ansvar av en annan lirare på en gammal skabbig (redan då och ännu värre idag) Yam Midnight Special. Nåja C hade gett sig fan på att få mig att dynga av vägen tror jag för han körde som satan på sina gamla barndomsvägar med sin CB450 twin och jag efter med Z1000. Inte fan dyngade vi av men U for rakt ut i spenaten med sin knarr. Och jag som hade tjatat så i åtskilliga veckor om skillnaden mellan att
åka och att
köra hoj. Efter denna händelse började hon
köra hoj. Det blev en helt annan chaffis av henne. Betydligt säkrare och betydligt snabbare. Se där ja, en avdyngning som gjore nytta. Och gissa vem som senare fick lappa ihop liket. Och visst fan ja, hon körde min Z hem och jag körde hem hennes knarr eftersom gaffeln skevade och baktofflan nästan var helt tom på väder.
Senare åkte hon Kaw 750 LTD (med rem) och han med 500:an åkte CBX. Satan i gatan vad hon åkte med den där stackars LTD:n. Samtidigt åkte jag KLR. Jag låg bakom LTD:n och kunde se gnistregnen bakom. Och en KLR och en CBX vobblar ungefär lika mycket vid toknedlägg. Tro mig, been there, done that. Lika mjuka chassien på båda typ. Man fick jobba som faan för att hänga med de där båda hojarna med KLR:n, svettigt värre.
Men idag har jag så dålig rutin på körandet att jag tar det mycket stillsammare.
Sådärja, då har även den här tråden spårat ur. Och det har alltså jag orsakat. Shame on me.