Klockan tickar för Nicky Hayden

oFFkeFF skrev:
Nej, inte ens Max är gud nog att ge den hjälp Nicky behöver för att få fart :D

Hayden är en förare som har framtiden för sig, vilket man inte kan säga om en viss självgod kejsare från Rom...

Men han (nicky) måste börja prestera. Det räcker inte att vara lovande och sen vara sämsta Hondaförare.

Mr_Firestorm skrev:
Hayden är en förare som har framtiden för sig, vilket man inte kan säga om en viss självgod kejsare från Rom...
Frågan är vilken framtid de har framför sig. Biaggi blir världsmästare eller tvåa i MotoGP 2005. Hayden slutar i bästa fall femma 2005. Ett år senare har konkurrensen hårdnat ytterligare (Vermuelen samt diverse 250-förare) och han slutar sjua. Honda förnyar inte hans kontrakt till 2007, han längtar hem och löser en one-way ticket tillbaks till Nya Världen.

Nyteknik skrev:
Frågan är vilken framtid de har framför sig. Biaggi blir världsmästare eller tvåa i MotoGP 2005. Hayden slutar i bästa fall femma 2005. Ett år senare har konkurrensen hårdnat ytterligare (Vermuelen samt diverse 250-förare) och han slutar sjua. Honda förnyar inte hans kontrakt, han längtar hem och kör AMA eller inte alls 2007.
Biaggi bli inte världsmästare 2005. Som den förlorare han är fixar han inte pressen. Som Wayne Rainey sa; "I hav'nt seen him win anything yet".

Vi får väl se hur kass Hayden är när säsongen drar igång. Biaggi ligger ju hemma och gnäller över en vrickad fot.

Förstår jag dig rätt när du tycker att Hayden är bättre än Biaggi? I så fall är du inte riktigt klok. Biaggis sämsta säsong är bättre än Haydens bästa och inget tyder på att det ska förändras. Bara för att Biaggi har liten chans att vinna VM så betyder det ju inget för Hayden som inte ens kan ta sig till podiet.

Men jag glömde att Biaggi är tunnhårig, det förändrar ju allt på banan.

valmers skrev:
Biaggi bli inte världsmästare 2005. Som den förlorare han är fixar han inte pressen. Som Wayne Rainey sa; "I hav'nt seen him win anything yet".

Vi får väl se hur kass Hayden är när säsongen drar igång. Biaggi ligger ju hemma och gnäller över en vrickad fot.
Jag hörde också Rainey säga så om Biaggi. Det är ju ingen hemlighet att han inte har vunnit titeln ännu. Med undantag för Roberts har bara Doohan och Roosi gjort det de senaste tio åren. Så konkurrensen har ju inte varit precis obefintlig; vilket säger en del om Biaggis andra- och tredjeplaceringar i sammandragen. Tänker inte bidra till ytterligare en farsartad jämförelse av Hayden och Biaggi. Inte nu i alla fall.

Och såvida det inte snöar i Qatar nästa år så kommer inte Biaggi komma tvåa i sammanställningen heller. Gibernau och Rossi kommer vara före.

Victor skrev:
Och såvida det inte snöar i Qatar nästa år så kommer inte Biaggi komma tvåa i sammanställningen heller. Gibernau och Rossi kommer vara före.
Vad talar för Gibernau 2005? Inför 2004 stod hans aktier skyhögt i kurs eftersom Rossi hade flyttat till tveksamma Yamaha och han såg mycket bra ut 2004. Men i takt med att Rossi blev snabbare och mer dominerande på Yamahan kunde man riktigt se hur hårt ansatt Gibbers var och vilken anspänning som låg bakom hans insatser. Jag tror att han är ett nervvrak sedan han fair and square fick stryk av Rossi på Yamaha och kommer vara betydligt svagare 2005 än 2004. Jag tror mer på Melandri, nu på Honda, och Edwards på Yamaha än Sete.

Nja jag tycker, eller tror, att Biaggi inte kan matcha Sete. Never-ever.
Biaggi vurpade mindre i år än brukligt inbillar jag mig. Det finns inget som talar för att det kommer hålla i sig.
Edwards överraskade mig i år genom att vara så bra men på en Yamaha så vet jag om han kommer att bli bättre eller sämre.

Nyteknik skrev:
Vad talar för Gibernau 2005? Inför 2004 stod hans aktier skyhögt i kurs eftersom Rossi hade flyttat till tveksamma Yamaha och han såg mycket bra ut 2004. Men i takt med att Rossi blev snabbare och mer dominerande på Yamahan kunde man riktigt se hur hårt ansatt Gibbers var och vilken anspänning som låg bakom hans insatser. Jag tror att han är ett nervvrak sedan han fair and square fick stryk av Rossi på Yamaha och kommer vara betydligt svagare 2005 än 2004. Jag tror mer på Melandri, nu på Honda, och Edwards på Yamaha än Sete.

Sete kommer få fett med spö av Max.

Nyteknik skrev:

Jag ska njuta varenda sekund när den självgoda fjollan först står och ler sitt fåniga leende in i kameran och kastar slängkyssar och korstecken omkring sig varefter han far ner i sandfållan fortare än kvickt när han bromsar på sig i ett försök att haka på Kejsaren.

valmers skrev:

Valmers. Varför lägger du inte ut en gratis annons på www.eniro.se ???
På vinterdäcken alltså.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back