Klasser och reglemente till 2005

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date
Om vi haft 2st 600 klasser tidigare, borde vi väl kunna ha 2st 1000 klasser nästa år. Förstår inte problemet.

När det gäller reglementen så tycker jag man borde tillåta slipon även i "standardklasserna". Dels är det billigare att ersätta vid en ev. marksyning. Men halva grejen att gå och kolla på racing live är ju ljudupplevelsen... :yoparty

Klasserna i sig påverkar nog inte publiktillströmningen. Bara man förklarar på ett enkelt sätt vad dom olika klasserna innebär.

På nåt sätt måste vi dock få mera folk till SM helgerna till nästa år.

Vet inte hur många gånger jag har hört efter en sm tävling.
"Jasså, har det körts SM, fan vad kul, det hade jag velat åkt och kolla på. Säg till nästa gång"

Inga annonser i tidningar, inget på någon radiostation, inga affischer nånstans.
Där kan vi förare hjälpa arrangörerna och få ut information. Sätt upp affisher där ni bor, snacka med tidningar osv.
Det är ju arrangörens jobb, men händer det inget måste vi hjälpas åt.

Macke skrev:
Om vi haft 2st 600 klasser tidigare, borde vi väl kunna ha 2st 1000 klasser nästa år. Förstår inte problemet.
........

Har inte funnits 2st 600cc klasser med SM-status!

Är bara Supersport 600 som haft den statusen som SM.

Är Riksidrottsförbundet som sätter stopp för hur många klasser/grenar man kan ha med SM-status.

Bennybåge skrev:
Var har du läst/hört det?
Vid 16:00 tiden idag var inget spikat, då jag snackade med en Veidec
förare som precis hade pratat med Joakim Weideshaim.

Joakim gick runt till förarna efter VEIDEC-racet i söndags och medelade att STCC-styrelsen hade beslutat att man skulle arbeta för att få köra 1000cc nästa år.

Last edited:
Don Quixote skrev:
Supersport 600 kommer med stor sannorlikhet dö! Synnerligen få förare i sverige har råd att bygga Supersport-600or, supersport håller på att läggas ner på flera håll utomlands och det kommer inte gå att köpa fjolårs-Veidechojar. Knepigt och synd för det är sannerligen festligt att köra SS600.

Jag som tänkte köra styggefort nästa år. :D Klassa upp mig och köra SS600. Vad ska jag göra nu då? :gnissla 1000 hojar vågar man ju inte köra.

Mad Moose skrev:
Jag som tänkte köra styggefort nästa år. :D Klassa upp mig och köra SS600. Vad ska jag göra nu då? :gnissla 1000 hojar vågar man ju inte köra.

Neh, jag provade ju härom dagen och det var skrämmande. Men man kanske lär sig det också med lite träning :gnissla

Mad Moose skrev:

Om du nu klassar upp dig kommer det ju inbära att jag med kommer det. :va

Då jag alltid kommer före dig i mål :rofl

Macke skrev:

.

jag håller fullständigt med svemo, för en gångs skull..
Fick veidec sm status till sin 1000cc klass så vore det slutet för övrig superbike rejsing i sverige.

R2 skrev:
jag håller fullständigt med svemo, för en gångs skull..
Fick veidec sm status till sin 1000cc klass så vore det slutet för övrig superbike rejsing i sverige.

Alltså rent tekniskt menar jag att det skulle funka med två 1000 klasser. Sen vilken som får SM status eller inte, det vet jag inte.
Kanske kunde lösa det som det var med 600 klasserna innan.
En superstock, och en superbike typ?

Äh, jag vette fan.... :va

Är nog inne på SVEMO's spår att inte släppa iväg superbike till STCC i alla fall. Det är ju SM helgernas höjdpunkt, förutom när man kör själv alltså.. :hihi
Och som det verkar nu så dör väl SS600 ut så smått, då står ju SM helgerna utan både ss600 och superbike. Vad blir kvar då? 125, 250, std600 och rookieklasserna...?

krigsmuller hörs...

svemo mot stcc

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back