Klantiga vurpor

Headbitch

Husabusa
Gick med
28 Sep 2006
Hoj
Husaberg Fs 650e
Hej idag så gärna jag något väldigt dumt.. Jag slog över med min hoj:mad: när jag lekte lite. Som tur va gick det ganska bra! Men de e väl smällar man får ta!!. Tänkte höra om de va nån mer som har klantat sej på de sista isf får man gärna berätta lite:D Är väldigt nyfiken på om de e flera än jag som har klantat till de här i vårvärmen;):yoparty

Last edited:
Klantade till det tre gånger förra säsongen, två gånger på bana och en gång på sveavägen :gnissla Dock var det glykol inblandat på sveavägen, trodde det var vatten och skulle bromsa :näsblod swoooop tvålkopp 2006 blev de

Jag klantade sönder mitt handskydd för ett par veckor sen. Det var regn och vi körde ner mot en camping. Stor jäkla vattenpöl mitt i och gräs på båda sidorna. Börnade rakt genom vattenpölen på vägen ner men på vägen tillbaka valde jag offroadsvängen över gräsmattan och mot slutet av vattenpölen siktade jag på asfalten igen. Vattendjupet mättes med ögonmåttet till ca 2 cm och när framdäcket träffade leran på botten av den två, tre decimeter djupa vattenpölen bara kanade det och hela min vänstersida låg under vatten. Gött! Fem grader varmt och dyngsur! :tummenupp

mina bidrag

Inte i år men slutet av förra säsongen.

En stoppie vid ett rödljus alldeles framför en full busshållplats med folk som vart och badat. Tycker jag har lite dålig höjd och nyper till lite mer och innan jag hinner reagera gör jag en kyllerbytta på asfalten och väntar på att få cykeln över mig. Det slipper jag som tur är. Upp snabbt som fan och iväg!

Ont i vänster hand som jag tog emot med.

En vecka senare, Wheelie på kort gata utanför rockbaren (fullsatt, fredag, afterwork) i Gbg, kompisen framför bromsar in för att svänga och jag landar i baken på honom, dyker ner i backen och tar emot med samma hand. Upp snabbt som fan, tar emot applåderna, iväg.

Åker o räntgar mig dagen efter o har brutit båtbenet på två ställen, gips i tre månader blir domen, klarar mig på 6 veckor.

Har nog nån exhibitioniostisk sida att klanta mig inför folk.. Ska försöka dämpa de egenskaperna nu till denna säsongen!

Visst är man sugen på att leka o pressa hojen i kurvorna men fy för o dra omkull o repa den, känns ju skittrist när man lagt ner tid o putsat den till nyskick.
Drog över på trean me crollen sen fick ja "fiska" hela vägen hem me krökt styre osv. Surt!

2862200 Jag klantade sönder mitt handskydd för ett par veckor sen. Det var regn och vi körde ner mot en camping. Stor jäkla vattenpöl mitt i och gräs på båda sidorna. Börnade rakt genom vattenpölen på vägen ner men på vägen tillbaka valde jag offroadsvängen över gräsmattan och mot slutet av vattenpölen siktade jag på asfalten igen. Vattendjupet mättes med ögonmåttet till ca 2 cm och när framdäcket träffade leran på botten av den två, tre decimeter djupa vattenpölen bara kanade det och hela min vänstersida låg under vatten. Gött! Fem grader varmt och dyngsur! :tummenupp
Det var roligt, undrade var du blev av ju sen ser man dig, dyngsur. :rofl

Skulle dra en wheelie utanför skolan, men kom upp lite sent och var tvungen att plocka ner henne snabbt pga en korsande gata med dålig sikt.
Landade snett, blött ute och lite väl hårt med frambromsen.....

*kaaaaassss*

Hoppades att ingen sett det.
Fram till vaktmästaren frågade om det i förbifarten för någon vecka sedan, o han hade hört det ryktesvägen.....så jo....jag har också gjort bort mig i år....

haha om jag klantat mig.... kolla filmen i signaturen ;)

iår har jag gått över 2 ggr plus 4 andra vuper:yoparty

Ja i dem där hastigheterna är det väll ok.... men jag fasar för att slå över i runt 80-90 knyck :skrämd

Edit: jag känner på mig att jag kommer få skriva i den här tråden inom en snar framtid!!

Till er som slår över vid Uiilning, Vaktar ni med bakbromsen?

Va ute å körde lite grussväg igår, märkte ganska snabbt att den okända kurvan var mycket brantare än förväntat och vips låg jag i träskdike.. :)

Vem bryr sej om repor? :)

Ja i dem där hastigheterna är det väll ok.... men jag fasar för att slå över i runt 80-90 knyck :skrämd

Edit: jag känner på mig att jag kommer få skriva i den här tråden inom en snar framtid!!

Till er som slår över vid Uiilning, Vaktar ni med bakbromsen?

Jag gick runt med min Hornet för 2 år sedan i 130..... Hojen blev trasig men jag bara kana på arslet. Skinnet blev lite skavt & handskarna fick hål i sig eftersom att ja fick styra lite med händerna så ja inte ville lägga mig på sidan å sabba skinnet mer än nädvändigt.... :va

Krasahde med min duke2 för strax 4½ år sedan. Kom till en skarp kurva som jag missbedömde totalt och kom in i kurvan för snabbt. Ajjfaaan, jag kunde inte svänga på den tiden. Jahopp, försökte lägga mig ner men fick panik och bromsade mitt i nerlägget. Vips så sprattlade jag nere i diken med en bruten fot. Duken klarade sig ganska bra. En kompis fick köra hem den åt mig och han råkade å krasha med den i en bil efter en unge sprang ut i vägen oväntat.

Efter andra krashen var duken totaldemolerade och blev inlöst. Sannolikheten för 2 krasher på samma dag av 2 olika personer på gatan är inte så särskilt stor =)

En dag i februari när det va ok väder drog jag ut bågen. Hade kört en ganska lång runda, bla handlat bira på system som jag hade i ryggsäcken. Drar upp hojjen på bakhhjulet i trean - körde väl i kanske 600-700 meter innan jag tänkte slå ner. Framhjulet va sedan länget stoppat och asfalten va kanske +2grader, så när det skulle spinna upp från 0-90km/h så tappade det greppet och hojen la sen fint på sidan. Hojen åkte typ 60 meter på asfalten. springer fram och plockar upp den och märker att nästan inget e sönder - I love supermotard and God bless kraschpuckar :D !!
Ett stuckat finget fick jag ju samt köpa nytt styre och fotpinne, men med tanke på hastigheten jag kom i och hur långt cyklen gled så e det rätt imponerande.
Dessvärre så gick en bruk öl sönder - spritmissbruk

Körde för första gången på örebrobanan när det var påsk. Hade sagt det flera gånger att jag skulle ta det lugnt och försöka hitta flyt. Blev 8 kracher samma dag. 1 på asfalt och 7 ggr på gruset. Vaddå köra över sin förmåga? :va :rolleyes:

2902425 Körde för första gången på örebrobanan när det var påsk. Hade sagt det flera gånger att jag skulle ta det lugnt och försöka hitta flyt. Blev 8 kracher samma dag. 1 på asfalt och 7 ggr på gruset. Vaddå köra över sin förmåga? :va :rolleyes:
men du var väll glad för det? :)

:yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey