Kinahojar coming up

FD motorcykeljournalist gillar Kove 800 rally.
Kvalitetsfjädring, 20 hk mer och 20 kilo lättare än tenere 700. Servicemanual finns att ladda ner från hemsidan och man kan serva själv med bibehållen garanti.
Japaner och Europeer behöver nog steppa upp lite... 🙄

Kvalitetsfjädring, 20 hk mer och 20 kilo lättare än tenere 700. Servicemanual finns att ladda ner från hemsidan och man kan serva själv med bibehållen garanti.

Ja, jag hade sett någon liknande test/jämförelse.
Verkar helt klart vara mycket hoj för pengarna om man inte har dålig självkänsla och måste ha "rätt" märke på tanken

Serva själv och behålla garantin? Källa på detta?
Finns märlet kvar om 5 år? Finns återförsäljaren kvar i Sverige om 5 år? Finns reservdelar att köpa om 5 år?

Sedan på vartenda annons jag sett så står det alltid följande: "Du kan köpa fordonet med 6–36 månaders garanti. Garantier erbjuds via Fragus Group AB."

Verkar seriöst...

Serva själv och behålla garantin? Källa på detta?
Finns märlet kvar om 5 år? Finns återförsäljaren kvar i Sverige om 5 år? Finns reservdelar att köpa om 5 år?

Sedan på vartenda annons jag sett så står det alltid följande: "Du kan köpa fordonet med 6–36 månaders garanti. Garantier erbjuds via Fragus Group AB."

Verkar seriöst...

Finns KTM kvar om fem år?
Finns generalagenten i Sverige om fem år?
Finns reservdelar att köpa om fem år?

Gå sedan och läs början på KTM tråden här:

Det gäller nog alla märken i dagsläget, det är bara ett pennstreck bort för bönräknarna att stryka en marknad

Finns Yamaha motorcyklar kvar om fem år? Snöskotrarna försvann ju häromåret. Samma sak kommer hända med motorcyklarna om dom inte kan möta konkurrensen från kineser och andra.
Kan garantera att Yamaha motorcyklar finns kvar om 5 år. Kommer den svenska återförsäljaren av Kove att finnas kvar om 5 år? Jag tror faktiskt inte det med tanke på att ingen i dag svarar på telefon eller mail.

Mindre snö runt om i världen så det är ett förståeligt val att sluta tillverka snöskotrar.

Då kan jag garantera att Kove motorcyklar finns kvar om fem år också.
För det kostar ju inget att sitta på forum och garantera saker.

Dom som satt på snöskoterforum och garanterade saker om Yamaha lever fortfarande

Kove är på väg upp, deras marknad är Asien, sen exporterar dom gladeligen också, men det är inget som märket står och faller med

På dom stora hojarna dom säljer på export delar dom motor med flera andra märken, och även om KTM har visat sig svajiga så lär ju Kove och CFmoto fortsätta att tillverka motorn, så delar lär finnas.

Nyheter
EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Back