Kicka 660

MackeNo1 skrev:
Se det positivt... du kommer att ha grymma benmuskler i slutet av sommaren :D Får passa på att gratulera till ett bra köp :tummenupp

Tack detsamma =)

Kanske får igång den till i höst då.

Fenix skrev:
Dum fråga, visst ha 660 en startspärr som gör att man inte kan starta den med stödet nere?

/F

Japp! bara ta bort stödet, följa de två kabelarna och koppla ur. Glöm inte att koppla ihop de kvarvarande kablarna annars får du inte igång hojen!

En jämn men kraftig kick med samma fart hela vägen igenom....

Har du sett de som gör en HD-kick?
1. Hoppa upp (men foten rör vid kicken hela tiden, käet rör sig)
2. När du är på väg ner igen väntar du med att kicka en liten stund,
så knäet hinner börja böja sig lite.
3. Då kickar du till hela vägen ner.

Då utnyttjar du hela din kroppsvikt i din kick och den blir kraftig,
men man får absolut inte sparka på kicken!
Man ska bara "trycka till" ordentligt!

Jag brukar tänka att jag ökar farten genom kicken,
för då är det oftast jämn fart genom hela rörelsen.... (på någon vänster)

Vet inte om du blev något klokare av detta,
men så ser det ut när jag kickar i alla fall.....

Fenix skrev:
Dum fråga, visst ha 660 en startspärr som gör att man inte kan starta den med stödet nere?

/F

Btw, låt inte den här tråden avskräcka dig för att köpa hojen =) Är man inte kärring som jag så är det inga problem. När den väl går, går den av helvete.

Johan, yes, har sett, ska träna på de,

eisbaer skrev:
Btw, låt inte den här tråden avskräcka dig för att köpa hojen =) Är man inte kärring som jag så är det inga problem. När den väl går, går den av helvete.

Varför tar ni inte bort spärren? Det går ju snabbt att ta bort den så slipper man ha hojen stående mot en vägg under tiden man klär på sig eller nåt!

motardnisse skrev:
Varför tar ni inte bort spärren? Det går ju snabbt att ta bort den så slipper man ha hojen stående mot en vägg under tiden man klär på sig eller nåt!

Är det så att spärren går i även med friläge? Det verkar ju hel-flippat! :död

motardnisse skrev:

Ska! Fast det går väl fortfarande inte att kicka med stödet nere, right?

Underlig lösning dock.

Ta bort spärren vid stödet, ta sen bort tanken så du ser vart skarven med kablarna ligger. Ta bort kablarna som går till stödet, sätt nu ihop de kablarna som blev över med varandra annars kommer strömmen vara bruten och du kan inte starta hojen. Klart!!!!
De flesta som tar bort tanken tar inte bort kylarvingarna utan lossar bara de skruvar som den sitter fast i kylaren innan man tar bort hela tanken!

Inte svårare än så!

motardnisse skrev:
Ta bort spärren vid stödet, ta sen bort tanken så du ser vart skarven med kablarna ligger. Ta bort kablarna som går till stödet, sätt nu ihop de kablarna som blev över med varandra annars kommer strömmen vara bruten och du kan inte starta hojen. Klart!!!!
De flesta som tar bort tanken tar inte bort kylarvingarna utan lossar bara de skruvar som den sitter fast i kylaren innan man tar bort hela tanken!

Inte svårare än så!

Alright, får ta en titt.

eisbaer skrev:
Ska! Fast det går väl fortfarande inte att kicka med stödet nere, right?

Underlig lösning dock.

Jag slutade att kicka med stödet nere igår!

Hojjen stod på lite ojämt underlag och stödet hamnade då i en
märklig vinkel.... Bara för att när jag kickade till få en "knäck-kraft" på sig.
Det gick liksom framåt lite.
Detta märkte jag inte förens jag ställde den på plan mark lite senare och tyckte
att den lutade lite väl mycket.
Och naturligt vis eftersom den inte kunde luta så mycket beslutade jag mig för att
rikta upp det lite temporärt... varpå fästet spricker :mad:

Så nu måste jag hitta någon med en svets lite kvickt

Lär av en "go en", kicka inte med stödet nere på ojämna underlag :)

eisbaer skrev:

Problemet för min del består i att jag dels har fysik som en mygga, samt att jag inte har humöret att hantera ev. kick-problem efter en hysterisk dag på jobbet.

Lutar åt en 625'a :D

/F

Fenix skrev:
Problemet för min del består i att jag dels har fysik som en mygga, samt att jag inte har humöret att hantera ev. kick-problem efter en hysterisk dag på jobbet.

/F

Härligt. Då är vi likadana då, bara att jag är dum i huvet o köper 660 ändå.

Fenix skrev:

/F

Mmmm! hur blir humöret i trafik då om det har varit en dålig dag?
Ähh varför jag har en 625 igen är för att jag var mer nöjd med 625 -02 än med 660 -03 jag hade och inte att 625 har el-start.

motardnisse skrev:
Mmmm! hur blir humöret i trafik då om det har varit en dålig dag?
Ähh varför jag har en 625 igen är för att jag var mer nöjd med 625 -02 än med 660 -03 jag hade och inte att 625 har el-start.

Jag skulle vilja påstå att jag vill testa din 625a vid lämpligt tillfälle för o känna skillnaderna i realtid! Det går väl utmärkt? =)

eisbaer skrev:
Jag skulle vilja påstå att jag vill testa din 625a vid lämpligt tillfälle för o känna skillnaderna i realtid! Det går väl utmärkt? =)

Absolut MEN som det ser ut nu så kommer jag inte kunna åka nåt pga oväntade "nästan" utgifter såsom bröllop och underhåll av huset därför kommer den stå tyvärr men jag fick iallafall den gamla modellen jag var ute efter! Måste finnas nån mer i stockholm som har nån 625 antingen från -02 "motarden" , kanske nån modifierad -03 eller en -04 som är ren motard!

Sorry! :(

Gör dagens trådlyft då jag står inför samma problem med att sparka igång besten. Har nästan varit på väg till återvinningscentralen med hojen efter att ha sparkat mig trött och sjöblöt igår :) Fick mig ett gott skratt som gjorde att man mår lite bättre nu och inte känner sig helt j... kass :tummenupp Ska fortsätta öva så lär det väl ge sig till slut

Aphex skrev:
2461631 Gör dagens trådlyft då jag står inför samma problem med att sparka igång besten. Har nästan varit på väg till återvinningscentralen med hojen efter att ha sparkat mig trött och sjöblöt igår :) Fick mig ett gott skratt som gjorde att man mår lite bättre nu och inte känner sig helt j... kass :tummenupp Ska fortsätta öva så lär det väl ge sig till slut
Detta är något som alla 660 ägare går igenom,lite som en initiationsrit.
Jag brukar göra så att om maskin är kall så gasar jag till en gång,kickar runt motorn en gång och stannar när det säger "klick".
Sedan Drar jag in Dekompen och pyser förbi kompläget och släpper decompen.
Sedan trycker jag ner kicken tills man känner att den e längst ner i cylindern(kicken går liksom lite lätt) och sedan bara att trampa igenom. Ingen choke. När den e varm så ere bara att göra samma sak fast man skippar att pumpa på gasen.

*/ ?>
Back