Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det räcker med en keramisk kula för att ge avsevärt bättre livslängd. Det beror på att den hårda keramiska kulan trycker ner partiklar i lagerbanan så att dom inte gör någon skada längre.
Vet inte vad dom kostar men jag tror inte dom är värda pengarna om du ska ha dom på din KX500. Du har ju fortfarande orginal bytesintervall på vevstakslagret så då åker du ändå på att dela motorn.
Jag antar att han är ute efter effekt för att de rullar lättare, inte livslängd.
Där är svaret definitivt nej.
Rullmotståndet i vilket kullager som helst är ju knappt mätbart jämfört med övriga friktionsförluster i motorn.
Även om du skulle lyckas få mer lagerförlusterna till noll är det tveksamt om det skulle märkas i en bromsbänk.
så fel du har... med dessa lager i en 600cc motor och hjullager kan du få ca
9hk extra utan att trimma, vilket jag tror skulle märkas fett på tex Anderstorp
Du kan ju alltid fråga Tony Rickardsson, tror han fick 5 VM guld......
så fel du har... med dessa lager i en 600cc motor och hjullager kan du få ca
9hk extra utan att trimma, vilket jag tror skulle märkas fett på tex Anderstorp
Du kan ju alltid fråga Tony Rickardsson, tror han fick 5 VM guld......
Skulle det gå att få 9hk ur en 600 med endast byte av lager runtom så skulle det rakt av vara värt minst 10000 att lägga på dessa lager ..1000kr hk är ju vanligt trim. Nä tror inte mycket på detta ,, 2hk möjligtvis![]()
10 000 räcker tyvärr inte, men visst har man fått ut 9hk mer ur en supersport 600 med enbart reducerad inre friktion.
Exakt!! Jag vet att riktiga nogrannhetsfarbröder är så noga att det inte duger med vanlig nikasil.. Dom ska ha den finaste kornstorlek på nikasilen och ett väldigt nogrannt spel mellan cylindervägg o kolv. Ex,,,Jag kör med oljeskrapringen bortagenför att få några kusar extra![]()
Mer påfrestning uppifrån får den inte, men nerifrån så kommer ju oljan gå hårdare åt ringen, för ringen är ju inte gjord för att skrapa olja!!Hur funkar det då? Blir det inte jeffla stor påfrestning på den andra ringen o måste byttas väldigt ofta?
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |