Kejsaren av Rom!

Ozzian skrev:
Något tips om var man kan hitta racet "i repris"?

Tom här på forumet har spelat in det och kommer säkert att lägga upp en länk senare.

Även om man aldrig sviker Rossi var det kul att Max äntligen fick vinna och det är ju bara dunder för mästerskapet. Gibernau har jag aldrig varit särskilt förtjust i så jag är inte det minsta ledsen för hans olycka. Och så är väl Chris Ash, liksom vi andra, glad nu när Hayden hamnade på podiet igen! :tummenupp

Nyteknik skrev:
Slog undan?

Melandris bakhjul kom ut i gräset och sladdar. Han får en highsider när det får fäste på asfalten igen.

Abes bakdäck glider iväg – man ser hur han nästan ligger ner som i en kurva – innan det fäster och han slungas upp i luften.

:fakta

Jepp, en dubbal highsider var det, om än inte lika synkad som Chili-Doohans.

Chris Ash skrev:
Tar sin första seger, och nu blir han farlig! Detta var en utpräglad Yamaha-bana där effekten inte har så stor betydelse. Biaggi är även jävelvass på banor som Donington och Brno så andra halvan kan bli hur bra som helst. Jäkligt impad över sättet han vinner på.

Oroa dig inte, snart har han en fis på tvären och så börjar det gnällas att han inte sitter på en vinnarhoj.......... :7peta

Pelle B skrev:
Oroa dig inte, snart har han en fis på tvären och så börjar det gnällas att han inte sitter på en vinnarhoj.......... :7peta

Jag förstår att det känns bittert att eran gulleponke inte ens står på pallen..... :hihi

Nyteknik skrev:
Slog undan?

Melandris bakhjul kom ut i gräset och sladdar. Han får en highsider när det får fäste på asfalten igen.

Abes bakdäck glider iväg – man ser hur han nästan ligger ner som i en kurva – innan det fäster och han slungas upp i luften.

:fakta

Går titta på det igen vid något tillfälle, jag tycker det ser ut som Abe prickar melandris cykel när den kommer flygande ut på banan igen och att han försöker väja.

J-Bone skrev:
Jag hade själv tippat Barros som en utmanare till titeln i år när han fick en RCV-styrning igen, kommer ihåg hur han ägde på West-RCV´n för ett par år sen. Hoppas han fortsätter så här nu!

Bra race idag med mycket action!

Synd att Barros inte var riktigt "fit for fight" i början av säsongen, pga sina skador från förra året. Det har blivit lite väl desperat jakt från hans sida hittills i år, det är svårt att lyckas då med så många bra förare. Han har definintivt kapaciteten, cykeln och rutinen för att vara med och kämpa om titeln.

Jävligt snyggt är också HRC:s nya avgassystem som Barros använde under loppet. För bild se nedanstående länk:

http://motogp.tiscali.com/en/motogp/popup_800/popup_800_117591.htm

Enligt Melandri och Abe själva så var det Melandris hoj som träffar Abe så att båda vurpar, de borde väl veta. De ska vara tillbaka nästa helg igen också.

Ganska underligt race och det var ju uppenbart att Rossis däck inte höll lika bra som för Honda killarna. Biaggi var stark rakt igenom och vann helt välförtjänt. Barros måste lära sig att starta som folk för han gör bra race men ger för mycket handikapp till de andra.
Kul när det blir snortightare i toppen. Donington blir kul men det missar man såklart. :(

Goodstuff skrev:
Donington blir kul men det missar man såklart. :(

Ja, det är då för j-vligt att MotoGP inte anpassar sin kalender efter SM och svenska B-race! :gnissla

Allvarligt talat, finns det ingen som bor i närheten av Karlskoga som kan tänka sig att spela in racet för att sedan få folk på besök hemma i tv-rummet på kvällen? Kom igen nu! :7peta

Chris Ash skrev:
Tar sin första seger, och nu blir han farlig! Detta var en utpräglad Yamaha-bana där effekten inte har så stor betydelse. Biaggi är även jävelvass på banor som Donington och Brno så andra halvan kan bli hur bra som helst. Jäkligt impad över sättet han vinner på. Dubbelhighsidern är en klar kandidat till årets vurpa.......

Gaybernau visar återigen sina gamla kraschkungstalanger.

Bli "farlig" när de två största konkurrenterna är uträknade :7peta

Vad var det som lossnade på Rossis hoj varvet innan han tappade ledningen?
Visst fick han några skapliga släpp men anledningen tror jag inte var däcken, gissar på styrdämpare men bara gissar.

Kul för Biaggi och övriga på pallen.

Rossi kommenterade själv sin avmattning på slutet av racet med att hans däck var slut på vänstersidan. Hondorna var mycket snällare mot däcken idag vilket ju märktes tydligt de sista tio varven.

Nyteknik skrev:
Ett spontant jubel var svårt att undertrycka när fjollan Gibernau rök av banan. Ha ha ha! Vad skönt det är med skadeglädje ibland. När han vinkar med båda händerna in i kameran och a-r-t-i-k-u-l-e-r-a-r "Olá!" med sugröret i munnen tänker jag varje gång "När du flyger ut i gruset ska jag asgarva, din fjant!". :D :dummer

Nåja, det var kul att Biaggi vann men lite synd att det inte blev någon hårresande uppgörelse på sista varven. Ingen verkade ha tillräckligt mycket bett i däcken för att våga sig på några riskabla manövrar.

Perfekt läge i poängtabellen för en suverän fortsättning på säsongen. Som Chris skrev är Brno Biaggis favoritbana och att Gibernau har kraschat två race i rad kommer garanterat att sätta sig i huvudet på honom.

Melandri-Abe kraschen var ju fenomenal!!! Andra gången på 14–15 år som man får se två förare i en perfekt synkroniserad highsider. Förra gången var Chili-Doohan. Spolade fram och tillbaka på bandet och båda har duktig fart och flyger ur sätena. Abe ser ut att vara fem meter upp i luften och det måste ha känts rejält. Aj!
Inte för att jag är den som är mest insatt i denna underbara värld, men alltså, vad har du emot Sete? Han kör väl både snyggt, fort och schysst... Både på och utanför banan? Eller är det bara den tiden i månaden för dig? ;)

Peccus skrev:
Inte för att jag är den som är mest insatt i denna underbara värld, men alltså, vad har du emot Sete? Han kör väl både snyggt, fort och schysst... Både på och utanför banan? Eller är det bara den tiden i månaden för dig? ;)
Man får klaga på alla, utom Max "Never Champ" Biaggi, Kenny "Bad Excuses" Roberts och Jeremy "Too Fucking Old" McWilliams.

flugan skrev:
Bli "farlig" när de två största konkurrenterna är uträknade :7peta

Förklara gärna varför Rossi och Gibernau kommer vara uträknade under andra halvan av säsongen.

Vad gäller Sachsenring så vurpade Gibernau för att han är ett klantarsel och Rossi blev klockrent ifrånåkt.

Lilla_Tingeling skrev:
:4skrika :huvet :gråta
Rossi skulle juh ha vunnit juh!!!

// Lena

NEEEEJ!!! Han kör ju på något uddamärke... Max forever!!!! :tummenupp

PS. Jäkla snygg hoj i din avatar! DS. :tuttar

Goodstuff skrev:
Rossi kommenterade själv sin avmattning på slutet av racet med att hans däck var slut på vänstersidan. Hondorna var mycket snällare mot däcken idag vilket ju märktes tydligt de sista tio varven.

Undrar om det inte var Rossis försök till att rycka ifrån som tog slut på däcken. När han gick om Biaggi syntes det mycket väl att han tog i för kung och fosterland för att försöka skapa sig en lucka, gled ju ifrån lite, men inte tillräckligt för att kontrollera racet. Utan det rycket hade han nog haft en chans på pallen, men troligen inte första platsen, Biaggi och Barros var solklart starkare igår.

Det var ju inget snack om att Rossi inte riktigt kunde matcha Hondorna igår. Kul när det är jämnt i toppen tycker jag. Jag tror dock att Rossi tar det i slutändan ändå eftersom han är mentalt starkare än de andra. Vurpan i Rio kan dock bli kostbar.

Chris Ash skrev:
Förklara gärna varför Rossi och Gibernau kommer vara uträknade under andra halvan av säsongen.

Vad gäller Sachsenring så vurpade Gibernau för att han är ett klantarsel och Rossi blev klockrent ifrånåkt.

Mja, Max fick det betydligt lättare att knipa sin seger när att Übernau och Rossi var borta ur leken. Så med en sådan seger förstår jag inte varför Biaggi skulle vara eller bli farlig (som du skriver).

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman