Kejsaren av Rom!

Peccus skrev:
Tack för bilden... Rätt intressant inställning till sporten om man sitter och önskar att folk ska köra av? Nåja, jag är väl för ung och oerfaren för att förstå.
Äh, bry dig inte om MoralTeknik. Han har klart udda idéer om hur man ska vara för att få vara värd att köra MotoGP, och det har väldigt lite att göra med körskicklighet om jag förstår honom rätt. :rolleyes:
 
Relapse skrev:
Han har klart udda idéer om hur man ska vara för att få vara värd att köra MotoGP... :rolleyes:

Gibernau har sannerligen gjort sig förtjänt av sin plats i MotoGP. Han är en av de bästa och förtjänar respekt för det. Men hans uppträdande och stil ger mig gåshud. So what?

:7peta
 
Nyteknik skrev:
Gibernau har sannerligen gjort sig förtjänt av sin plats i MotoGP. Han är en av de bästa och förtjänar respekt för det. Men hans uppträdande och stil ger mig gåshud. So what?

:7peta
Förtjänt av sin plats, herregud. Det märks att detta är Sverige; alla måste få vara med, ingen är för dålig, heja kollektivet, rösta rött. I den verkliga världen finns det lite andra saker som styr.
 
valmers skrev:
Så du tycker Nicky är allt detta? :tummenupp

Va? Nej, jag trodde det var kvaliteter man var tvungen att ha för att köra i VM, icke-specifikt Nicky.
Inte krav hur man jobbar i teamet, hur man kör etc.
 
valmers skrev:
Förtjänt av sin plats, herregud. Det märks att detta är Sverige; alla måste få vara med, ingen är för dålig, heja kollektivet, rösta rött. I den verkliga världen finns det lite andra saker som styr.

"I've earned this place at honda", - Colin Edwards, så det funkar på utrikiska också :rolleyes:

Tja, dina intressen verkar ju inte styra i motoGP iaf, eftersom sådär hälften av förarna enligt dig är kassa, icke-kommersiella osv. Ingen koll på företaget Dorna som styr GP-världen verkar det som..

edit: Kan ju tillägga att Dorna sköter det hela relativt ok, det som är lite halvtungt nu är att största klassen suger så mycket pengar, att de pengar som delades ut till "farmar-serierna" krympt betydligt. Vilket gjort det förbaskat mycket svårare för 125 och 250-team i både EM/VM/Japan osv.
Det kan ju förhoppningsvis bara vara en tillfällig ekonomisk dipp.
 
Last edited:
oFFkeFF skrev:
"I've earned this place at honda", - Colin Edwards, så det funkar på utrikiska också :rolleyes:

Tja, dina intressen verkar ju inte styra i motoGP iaf, eftersom sådär hälften av förarna enligt dig är kassa, icke-kommersiella osv. Ingen koll på företaget Dorna som styr GP-världen verkar det som..

edit: Kan ju tillägga att Dorna sköter det hela relativt ok, det som är lite halvtungt nu är att största klassen suger så mycket pengar, att de pengar som delades ut till "farmar-serierna" krympt betydligt. Vilket gjort det förbaskat mycket svårare för 125 och 250-team i både EM/VM/Japan osv.
Det kan ju förhoppningsvis bara vara en tillfällig ekonomisk dipp.


Dessutom kan man enligt Valmers vara tvåa i VM med en poäng efter halva säsongen, och ändå förtjäna att bytas ut mot två amerikanska hårvårdstomtar med strumpa på huvudet och för stora jeans, vars enda merit är att vara brorsor till en nuvarande GP-förare.
 
Chris Ash skrev:
Jepp, en dubbal highsider var det, om än inte lika synkad som Chili-Doohans.
Du har kanske rätt, det ser verkligen ut som en dubbel highsider.
Kraschen finns här: http://www.sporthoj.com/stuff/temp/21407abe_crash_.avi
Frågan är väl om Abes higsider ändå inte är orsakad av Melandris avåkning.
Det är väldigt svårt att se om cyklarna är så nära varandra att dom verkligen skulle träffa...
 
CorbenDallas skrev:
Du har kanske rätt, det ser verkligen ut som en dubbel highsider.
Kraschen finns här: http://www.sporthoj.com/stuff/temp/21407abe_crash_.avi
Frågan är väl om Abes higsider ändå inte är orsakad av Melandris avåkning.
Det är väldigt svårt att se om cyklarna är så nära varandra att dom verkligen skulle träffa...

Abe toklägger ju cykeln för att undvika smällen, sen är det lite svårt att se om det är melandris cykel som slår till framhjulet eller om det släpper bak för Abe. Oavsett, så hade inte Abe gått omkull om inte melandri rasat. Hade han inte highsidat hade han definitivt prickar melandris cykel.
 
Enligt förarna och Yamaha så träffar Abe Melandris framhjul och kraschar således, vilekt jag också tycker det ser ut som. Man tycker väl att Yamaha borde veta vad som hänt också, citat från deras nyhetsbrev.

Meanwhile massive misfortune visited the Fortuna Gauloises Tech 3 team when both riders crashed out on lap 21 of the 30-lap race. Marco Melandri lost control of his YZR-M1 when the rear wheel touched the grass. The bike highsided the young Italian into the air and then Norick Abe hit the stricken machine at nearly 200kmh, crashing spectacularly as a result.
 
valmers skrev:
Förtjänt av sin plats, herregud. Det märks att detta är Sverige; alla måste få vara med, ingen är för dålig, heja kollektivet, rösta rött. I den verkliga världen finns det lite andra saker som styr.

Vad menar du? :va

Jag försökte förklara att Gibernau kan vara både en fenomenal förare som genom sin talang förtjänar sin plats i MotoGP – och en fåntratt på samma gång.

Ditt sjuka mässande om att Sverige håller på att sugas ut av mänsklig ballast som man egentligen borde avrätta eller låta leva på bröd och vatten skulle vem som helst med lite självkritik skämmas för att yttra. Framför allt har det väldigt lite på ett MC-forum att göra.
 
valmers skrev:
Förtjänt av sin plats, herregud. Det märks att detta är Sverige; alla måste få vara med, ingen är för dålig, heja kollektivet, rösta rött. I den verkliga världen finns det lite andra saker som styr.
JAg tror att de flesta menar att man förtjänar sin plats genom att köra fort som fan och fortare än de andra man tävlar mot. Max (kejsaren, kungarnas kung :yoparty) förtjänade sin plats i MotoGP på det sättet. Sete likaså. Svårt att se något fel i det.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top