Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Qwerty skrev:Får inte loss mitt. Någon som har nån bra ide? Jag har fått loss själva låsbrickan, men sen är det stopp.
Cale skrev:rulla så att låset är på bakdrevet.. knacka lätt med lämpligt verktyg på sprintarna..
eller ta vinkelkapen
vad ska du göra?
Qwerty skrev:Att jag inte tänkte på bakdrevet.
Nä jag trodde att jag skulle behöva knäcka kedjan för att få den runt framdrevsaxeln, efter att jag stoppat i motorn igen. Han redan pilla isär låsbrickan tills jag kom på att det kanske löser sig genom att bara ta bort bakhjulet. Ja å där stog jag med kjedjan på plats men inget lås.
Så vinkelkapen vill jag inte riktigt använda med risk för att skada övriga länkar.
Qwerty skrev:Okey efter att inte alls tänkt till hur man ska få loss kedjelåse så är det nu borta. Nästa problem som jag faktist inte vet svaret på.
Det nya låset går i men hur mycket vågar jag trycka på det för att få dit låsbrickan? Vågar man ta i med stora polygripen, får nämligen inte ihop det med en normal storlek på polygrip. Eller hur gör jag.
Qwerty skrev:Okey efter att inte alls tänkt till hur man ska få loss kedjelåse så är det nu borta. Nästa problem som jag faktist inte vet svaret på.
Det nya låset går i men hur mycket vågar jag trycka på det för att få dit låsbrickan? Vågar man ta i med stora polygripen, får nämligen inte ihop det med en normal storlek på polygrip. Eller hur gör jag.

Man bränner sönder o-ringarna i kedjan och pajar härdningen om man har otur! Har man tur går det nog bra!cRoC skrev:Hur blir det om man lägger en svetsloppa istället för silikon?

Qwerty skrev:Silicone är en självklarhet, likaså åt vilket håll låsbrickan sitter.

Qwerty skrev:Tack för svaren, ska prova i kväll igen med en större polygrip annars så får det bli sassemannens metod.

|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |