Kedjelås.

Hade jag varit du så hade jag skippat clipslåset.
Det är billigare att investera i ett kedjeverktyg än att reparera allt som en brusten kedja kan slå av.
 
Jag hade clipslås på när jag köpte hojen, ögonöppnare när jag såg att det hade öppnat sig nångång under färd. Blev ett snabbt kedjebyte med nya drev när man ändå var g.
 
Bara vid ett akut byte, körde lungt hem och pressade ett riktigt lås med verktyg i garaget
 
Kör Suzuki GSX1100F med 630 kedja och clipslås. Inga problem. Så länge clipset sitter på plats så håller det samma.
 
För motorsvaga hojar duger clipslås. Upp till 50 hästar brukar dom hålla. Men det gäller öppna kedjor. På O- eller X-ringkedjor skulle jag inte vilja ha clipslås. I classicreglementet står att man måste naja fast clipset. I Norge skall najningen säkras med en klick silikon.
 
På min gamla XT660 upptäckte jag vid ett tillfälle att clipset saknades. Har ingen aning om hur länge jag körde omkring utan. Äger nu ett nitverktyg.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top