Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jörgen Karlsson skrev:2155811Det är svårt att se assymetrin med blotta ögat tyvärr, jag kan det inte iaf. Men de där tiondelarnas excentricitet märks direkt när kedjan ligger på och man roterar det hela. Det blir stora dragkrafter för den arma utgående axeln o motor dessutom. Trots det så rullar hjulet lekande lätt fast kedjan en gång per varv är spänd som en fiolsträng. Det är ett lömsk fel som även stressade proffsmekaniker på märkesverkstäder missar ibland på servicar, dvs de spänner kedjan på slakaste istället istället för det tightaste.
PacMan skrev:2155888En del säger att man ska byta drivpaketet när kedjan "är olika lång på olika ställen", men jag påstår att man kan åka många hundra mil till om det inte är några andra problem med paketet. Man får bara se till att man inte sträcker för mycket som du säger.
Kenya skrev:2155757Drivpaketet och hojen har gått 1500 mil och drivpaketet är mycket bra (va i alla fall).
Smörjer kedjan efter varje lite längre tur och spolar den med avfettning och högtryck när jag tvättar hojen innan jag smörjer den.
Det sjuka är att den gått av mitt i en länk...

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |