Kawasaki ZX-12R tråden

• Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
05 ZX12 helt original havde den 164 hk ock med en akrapovic titanium helsystem+PC3 fik den 175 hk jeg kan kolla på Nm når jeg kommer hem
PS min akrapovic er til salu da jeg endast bruker höjen til dragracing ock har skiftet til muzzy sidewinder

jeg har et begangnad akrapovic helsystem i titanium 60mm avgang med en arrows burk til 5800 sek

ock en helt ny i original emballage(har aldrig været monteret) muzzy propipe helsystem i rustfrit stål med en hogglanspoleret aluminium muzzy burk til 7000 sek

bilder kan skickas vid interesse

Har en importerad hoj med miles mätare och vill byta till km/h, ngn som vet var jag kan köpa?

Kolla med "Rc mc" i Göteborg, bra service och brukar ha det mesta !!

RNMC-Service Demontering
G. Alingsåsv. 29, 433 38 PARTILLE
031-15 83 45

Någon som har bytt lameller på sin 12:a själv? Måste man ha några specialverktyg?
Kollade lite i min verkstadshandbok och såg följande: Special tool - clutch holder och clutch gear setting.
Går det utan dessa eller?

zx12r

ny här på forumet. lite bilder på min zx12r

Bifogat

• ZX 12 3.jpg
    ZX 12 3.jpg
    103.9 KB · Visningar: 97
  • ZX 12 7.jpg
    ZX 12 7.jpg
    52.3 KB · Visningar: 76
  • ZX 12 9.jpg
    ZX 12 9.jpg
    209.4 KB · Visningar: 84
  • ZX 12 10.jpg
    ZX 12 10.jpg
    55 KB · Visningar: 77
  • ZX 12 6.jpg
    ZX 12 6.jpg
    53.7 KB · Visningar: 70
  • ZX12 4.jpg
    ZX12 4.jpg
    219.8 KB · Visningar: 85
  • ZX12.jpg
    ZX12.jpg
    73.7 KB · Visningar: 103

Vad tycker du om ljudet i ditt Yoshimura?
Har ett liknande i Titan, RS3. Tycker det puttrar lite för mycket. Låter inte speciellt aggressivt.
Du har inte någon filminspelning?

Har precis beställt ett Devilblås till min ZX12R och borde komma i dagarna.

Mitt Yoshi har nog bara suttit på ca 500 mil. Tar det lång tid innan det börjar låta, alltså måste man köra in det?

/Mathias

Bytta lameller

Någon som har bytt lameller på sin 12:a själv? Måste man ha några specialverktyg?
Kollade lite i min verkstadshandbok och såg följande: Special tool - clutch holder och clutch gear setting.
Går det utan dessa eller?

Det behövs inte några special verktyg för det.
Lägg bara lamellerna i olja för du byter.

Tjusig hoj!:tummenupp

Vad tycker du om ljudet i ditt Yoshimura?
Har ett liknande i Titan, RS3. Tycker det puttrar lite för mycket. Låter inte speciellt aggressivt.
Du har inte någon filminspelning?

Har precis beställt ett Devilblås till min ZX12R och borde komma i dagarna.

Mitt Yoshi har nog bara suttit på ca 500 mil. Tar det lång tid innan det börjar låta, alltså måste man köra in det?

/Mathias

Har inte hört talas om att man kör in bolt-on. Dock har det väl hänt att dämparullen kan "ta slut" efter ett längre tag, fast det gäller väl i synnerhet där ullen ligger lindad runt en insats.
Devil är väl kända för att låta ordentligt :)

Last edited:
Tjusig hoj!:tummenupp

Har inte hört talas om att man kör in bolt-on. Dock har det väl hänt att dämparullen kan "ta slut" efter ett längre tag, fast det gäller väl i synnerhet där ullen ligger lindad runt en insats.
Devil är väl kända för att låta ordentligt :)

OK, det låter ju bra. Får se när jag monterat ihop det. Blåset ligger någonstans i Helsingborg för tillfället. Man kan ju hoppas att det kommer fram imorgon. :-)

Har en importerad hoj med miles mätare och vill byta till km/h, ngn som vet var jag kan köpa?

Fick tag i ett par schyssta mätartavlor tillslut illumiglow vita och lyser med blåaktigt sken. Kostade lite men men

Bifogat

• IMG_0569.jpg
    IMG_0569.jpg
    173.8 KB · Visningar: 79
Last edited:

Fin som snus!
Lite mkt dekaler i min smak men jag är också i full färd att rensa min med samma färg helt på dekaler inklusive bokstäverna på tanken.
Kan man få se hur tailen ser ut, undertail och skylthållare?
Vad är det för årsmod? Gillar framskärmen!
Har du blinkers i baklyset? Jag har proton framblinkers på g från hightechspeed och baklyse clear led med blinkers från hong kong.

Last edited:
OK, det låter ju bra. Får se när jag monterat ihop det. Blåset ligger någonstans i Helsingborg för tillfället. Man kan ju hoppas att det kommer fram imorgon. :-)
Har fått mitt Devil bolt-on nu, och monterat det.
Det verkar dock som om det sitter någon slags dB killer, eller ett mindre rör i själva utblåset som sitter lite halvlöst. Sitter fastnitad med en liten skruv, alternativt en 4 mm svetsfog. Plockar jag bort det så är det ett rakt rör rätt igenom. Tycker det låter i nuläget rätt likt Yoshimurat. Skall se om jag kan få bort det. Om jag tar bort katalysatorn, får man ett trevligare ljud också? Det sitter ju ett jäkla getingbo där som borde bort.

zx12r-06

hojen är 06,vet inte märket på tailen de mesta är från s racing
Fin som snus!
Lite mkt dekaler i min smak men jag är också i full färd att rensa min med samma färg helt på dekaler inklusive bokstäverna på tanken.
Kan man få se hur tailen ser ut, undertail och skylthållare?
Vad är det för årsmod? Gillar framskärmen!
Har du blinkers i baklyset? Jag har proton framblinkers på g från hightechspeed och baklyse clear led med blinkers från hong kong.

Bifogat

• zx12 111111111111.jpg
    zx12 111111111111.jpg
    241.6 KB · Visningar: 99
Ursäkta att jag bryter mig in här.Men är det någon som kan tippsa om var jag kan få tag i större bakdrev än orginal?Har letat men hittar inget?

Har fått mitt Devil bolt-on nu, och monterat det.
Det verkar dock som om det sitter någon slags dB killer, eller ett mindre rör i själva utblåset som sitter lite halvlöst. Sitter fastnitad med en liten skruv, alternativt en 4 mm svetsfog. Plockar jag bort det så är det ett rakt rör rätt igenom. Tycker det låter i nuläget rätt likt Yoshimurat. Skall se om jag kan få bort det. Om jag tar bort katalysatorn, får man ett trevligare ljud också? Det sitter ju ett jäkla getingbo där som borde bort.

Äntligen har jag fått bort dB killern, och vilken skillnad. Nu låter det som det skall. :-)
Får lägga upp någon video snart.

Hur mycket rymmer tanken på en 12a?

Min tank mätare visar lite fel så jag tänkte köra efter trippen å då är det bra att veta.

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år