Kawasaki ZX-12R tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Min tank mätare visar lite fel så jag tänkte köra efter trippen å då är det bra att veta.

Min visar också lite fel, speciellt när den börjar blinka. Gissar att det är ca 6-7 liter kvar, när det egentligen skall vara 3 liter kvar. Får tanka lite väl ofta för säkerhets skull.

Ca 16 liter rymmer min.

16 liter!?!?
Den skall väl rymma 20 enligt instruktionsboken?
 
Last edited:
Ca 16 liter rymmer min.

Enligt Kawasaki Heavy Industries manualen så rymmer tanken 20 liter, och hojen väger torr 210KG och den har 178 PS @ 10500 rpm i svenskt utförande.
Tyvärr är det en Adobe fil så jag kan inte kopiera från den, men om någon vill ha en kopia så kan jag hjälpa till.. :tummenupp
 
Enligt Kawasaki Heavy Industries manualen så rymmer tanken 20 liter, och hojen väger torr 210KG och den har 178 PS @ 10500 rpm i svenskt utförande.
Tyvärr är det en Adobe fil så jag kan inte kopiera från den, men om någon vill ha en kopia så kan jag hjälpa till.. :tummenupp

Tack så mycket då har jag lite bättre koll på hur mycket soppa jag har.:tummenupp
 
Monterade på rampuckar idag. R&G Racing - kan rekommenderas. Bra passform och mycket enkelt montage, tog ca 5 minuter.
 

Bifogat

  • DSC00017.JPG
    DSC00017.JPG
    146.3 KB · Visningar: 75
Nu är den nästan färdig. Lite andra blinkers, nytt kedjeskydd, nya dekaler, nya fullflödes filter, fattas bara en växelindikator och att jag måsre få på mitt Evo Skift Star Kit.
 

Bifogat

  • DSC00720.jpg
    DSC00720.jpg
    247.4 KB · Visningar: 155
Hur är 12an att skjutsa på om passageraren är på 65kg/175cm

Hur är den att åka på för ovanstående passagerare?
 
Jag brukar skjutsa min grabb, han har samma längd/vikt som du frågar om. Han tycker det känns bra att åka bakpå, bättre än på min föra hoj, en zx9r -95. För min del känns det mycket bättre att skjutsa. Bättre fjädring, stabilare m.a.o. - inga problem!
 
Jag har skjutsat min fru några ggr, men jag tycker själv det är rätt jobbigt. Har iofs ingen erfarenhet av att skjutsa på många andra hojar. Hade en VN2000 som blev riktigt jobbig i baken på båda, sedan en CBR900RR -95:a. Tycker det är rätt jobbigt med att passagerarsadeln är rätt långt bak och högt, vilket gör att passageraren får sitta på kanten om hon skall sitta nära min rygg.
Som sagt, det funkar OK på landsväg, men inne i stan är det jobbigt med gasande och bromsande, men det är det väl iofs med vilken hoj som helst.

Min preferens är att köra själv, och endast i nödfall eller gnäll att hon inte får följa med låter jag henne följa med.
 
Hmmm, det lät inte speciellt mycket, men ljudet kanske inte gör sig rättvisa. Fast å andra sidan kan det ju vara skönt om det inte låter satan, tycker jag iaf. Själv åker jag omkring med ett GPR kolfiber bolton, det låter skönt dovt.
 
Hmmm, det lät inte speciellt mycket, men ljudet kanske inte gör sig rättvisa. Fast å andra sidan kan det ju vara skönt om det inte låter satan, tycker jag iaf. Själv åker jag omkring med ett GPR kolfiber bolton, det låter skönt dovt.

Jag har ju provat med ett antal boltons och detta är ju det som låter mest. När man kör med originalet är det ingen som vänder sig om, likaså Yoshimura RS3. När jag bytt till Devil burken vänder sig de flesta om när man kommer. Det låter väl inte extremt högt, men jag vet ju som sagt i inte själv hur det låter. Det är ju trots allt en rätt stor burk.
Lyssnar jag med min laptop som inte har några högtalare med bas så låter det kanske tamt, men när jag lyssnar med hörlurar låter det bättre.
Som sagt, om du har samma hoj så skulle det vara skoj om du kunde lägga upp ett klipp med ditt GPR.
Har en kompis med en CB1000R som också har ett GPR. Tycker det låter ungefär likvärdigt, men som sagt, jag vet inte. :-/
 
Har tyvärr ingen apparatur att spela in avgasljud med. Är du ute efter att folk ska vända sig efter din hoj för att den låter mycket/högt eller för att det låter mullrande skönt, som bara en zx12:a gör.:yoparty Jag har fattat det som att kolfiberdämpare låter en aning dovare än dylika i rostfritt ller titan.
 
Last edited:
Polarn hade ett pipa som hette Blue flame, tror alrdig jag har hört ett skönare ljud på en 12a..

Själv kör jag med ART som suger pheett...
 
Ni som har Power Commander installerad: Blir det jämnare gaspåslag från låga varv, alltså inte nåt av/på?
 
Ni som har Power Commander installerad: Blir det jämnare gaspåslag från låga varv, alltså inte nåt av/på?

Jag har inte haft hojen utan PC3, men tycker den är lite ryckig ibland, speciellt när man kör på mer eller mindre tomgång, då kan den hacka, och även i låga hastigheter under 50 km/h.
 
Jag har inte haft hojen utan PC3, men tycker den är lite ryckig ibland, speciellt när man kör på mer eller mindre tomgång, då kan den hacka, och även i låga hastigheter under 50 km/h.

Ok. Jag har kört gokarbana med min och det är lite lurigt att brumma runt på tvåan, speciellt i kurvor där gaskontrollen är viktig. Har redan dansat omkull en gång pga kort avslag på gasen i en kurva. Fem brutna reven och ett brutet skulderblad:gnissla

Har hört att det ska bli bättre och jämnare gas med Pc3. Är din rätt mappad eller körd i bänk?
 
Ok. Jag har kört gokarbana med min och det är lite lurigt att brumma runt på tvåan, speciellt i kurvor där gaskontrollen är viktig. Har redan dansat omkull en gång pga kort avslag på gasen i en kurva. Fem brutna reven och ett brutet skulderblad:gnissla

Har hört att det ska bli bättre och jämnare gas med Pc3. Är din rätt mappad eller körd i bänk?

Ja, den är bänkad och förhoppningsvis rätt mappad.
Har kurvorna utprintade från det.
Jag vet ju inte hur mycket min hackar jämfört med din, det är mest när man fisgasar alltså, dvs rör gasen några millimeter, inte vid fulltgaspådrag, och endast när den mer eller mindre går på 2-3000 varv.
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top