Kawasaki ZX-12R tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Projekt nummer plåt

Bockade en 2mm rostfriplåt, mätte mina blinkers hur långt ut från plåten de skulle sitta och gjorde nummerplåtshållaren efter det. borra först, bocka och spraya, mycket enkelt.
Nummerplåten sitter upp mot reflexhållaren så att den får stöd och så ser man inte kanten.
 

Bifogat

  • DSC00665.jpg
    DSC00665.jpg
    235.9 KB · Visningar: 67
  • DSC00666.jpg
    DSC00666.jpg
    223.2 KB · Visningar: 77
  • DSC00669.jpg
    DSC00669.jpg
    235.8 KB · Visningar: 80
Haha idag kom jag på lösningen... Jag hade alldeles för låg tomgång inställd vilket gjorde att den inte fick "stödsoppa" vid gasavdrag. Låg på 1000 varv och höjde den lite, typ 13-1400 varv. Det blev en helt ny hoj!:D Nu är det supersmooth i kurvor och "dör" inte med tokmycket motorbroms till följd. Ut och justera era hojar, den trivs mycket bättre med den inställningen.

-Ibland är det enkelt-

MVH
-Tobbe-

Hur höjer man tomgången? Går det att göra själv, eller måste man lämna in den?

Bockade en 2mm rostfriplåt, mätte mina blinkers hur långt ut från plåten de skulle sitta och gjorde nummerplåtshållaren efter det. borra först, bocka och spraya, mycket enkelt.
Nummerplåten sitter upp mot reflexhållaren så att den får stöd och så ser man inte kanten.

Fan va avundsjuk man är. :-)
Skulle vilja få till något liknande på min 12:a.

Var och handlade hoj i förmiddags och nu står den hemma i vardagsrummet! Vad tycks..

Jäkligt skön hoj, och färg.
Bor du i södra Sverige?
 
Last edited:
Jäkligt skön hoj, och färg.
Bor du i södra Sverige?


Tack! Jo den är skitsnygg tycker jag. Inte så vanligt med Kawagröna modeller har jag fattat. Jag bor i Stockholm. Bifogar en bild från den berömda fotokurvan på "bulten"..
 

Bifogat

  • 096.JPG
    096.JPG
    70.5 KB · Visningar: 105
Last edited:
Var till Rörken i måndags på Smc:s Knix-kurs och provade 12:an på go-kart bana. Gick ju bra faktiskt. Det enda som var lite ovant var gasresponsen, typ av/på i relativ låg fart som det blir på liten bana. Har kört förgasarhojar där förut - smidigt som tusan. provade att ställa upp tomgången till ca 1500 varv. Lite bättre förutom att motorbromsen inte blev nåt vidare.
Är det nån idé/skillnad att skaffa pc3? Nån som har erfarenhet av detta?
 
Var till Rörken i måndags på Smc:s Knix-kurs och provade 12:an på go-kart bana. Gick ju bra faktiskt. Det enda som var lite ovant var gasresponsen, typ av/på i relativ låg fart som det blir på liten bana. Har kört förgasarhojar där förut - smidigt som tusan. provade att ställa upp tomgången till ca 1500 varv. Lite bättre förutom att motorbromsen inte blev nåt vidare.
Är det nån idé/skillnad att skaffa pc3? Nån som har erfarenhet av detta?

Jag har en PC3:a, men den går rätt ryckigt ändå på låga varv i låg fart. Vet i katten vad jag skall göra. Kanske höja tomgången.
Är det något man kan göra själv?
 
På min sitter tomgångsskruven på höger sida, väldigt lättåtkomligt. Borde väl vara lika på din antar jag.:tummenupp
 
Kolla vi den röda "pilen":)
 

Bifogat

  • tomgångsskruv.JPG
    tomgångsskruv.JPG
    54.7 KB · Visningar: 96
Kolla vi den röda "pilen":)

Tack så mycket. Har faktiskt inte orkat öppna instruktionsboken förrän nu. :-)
Får se om det blir lite bättre om jag skruvar upp den några hundra varv. Tror den ligger rint 1000 i dagsläget.

Kollade precis alla papper jag fick med köpet, och bänkningen som gjordes vid installation av PCIII och Yoshimura slipon.
165 hk vid ca 9800 varv, och max vridmoment 125 Nm vid ca 7800 varv.

Någon annan som har sina siffror?
 
Var inne på Mcvaruhuset och köpte bromsbelägg igår, passade på att fråga om det finns kraschpuckar till min 12:a, som inte monteras i kåpfästena..Och se, det finns via en firma som heter R&G Racing, puckar som sitter monterade i ramen och ser riktigt bra samt stabila ut. Ca pris 1200:-
 
bänkning

Tack så mycket. Har faktiskt inte orkat öppna instruktionsboken förrän nu. :-)
Får se om det blir lite bättre om jag skruvar upp den några hundra varv. Tror den ligger rint 1000 i dagsläget.

Kollade precis alla papper jag fick med köpet, och bänkningen som gjordes vid installation av PCIII och Yoshimura slipon.
165 hk vid ca 9800 varv, och max vridmoment 125 Nm vid ca 7800 varv.

Någon annan som har sina siffror?

05 ZX12 helt original havde den 164 hk ock med en akrapovic titanium helsystem+PC3 fik den 175 hk jeg kan kolla på Nm når jeg kommer hem
PS min akrapovic er til salu da jeg endast bruker höjen til dragracing ock har skiftet til muzzy sidewinder
 
Var ute på en söndagstur från Falsterbo till Malmö idag.
På väg hem strax efter Vellinge kom jag ikapp en svart MB S500, svarta rutor, 20 tums fälgar, mm. Körde om honom. Sedan kom han om mig och jag hängde på.
Strax efter Tygelsjö drog han på, och jag gasade på, och det räckte inte med att bara dra på lite grann. :-( Låg iofs inte i rätt växel och drog inte på för fullt heller eftersom det brukar räcka med att ligga i 6:an och dra på för fullt, men då vi var uppe i lite väl hög hastighet så släppte jag av. Kändes för farligt med en hel del trafik och väldigt kallt och blåsigt ute.
Hursomhelst så stannade jag vid rödljusen vid Mobilia och han körde upp bredvid mig. Hängde du inte med sade han. :-)
Jo, det gjorde jag men det började gå lite för fort, sade jag. Frågade vad han hade för motor, och den hade tydligen 600 hk enligt honom, och det kan nog stämma.

Som sagt, man skall aldrig underskatta en bil. :)
 
hej,

ni som har Acrapovic och Yoshimura helsystem besiktigar ni med det eller byter ni till original när det är dags för besiktning?
 
hej,

ni som har Acrapovic och Yoshimura helsystem besiktigar ni med det eller byter ni till original när det är dags för besiktning?

Tänker besiktia med mitt Yoshimura, tycker att det inte låter så mycket.
Hade ett MIG på min zx9r och det lät mycket högre (nästan så att man blev trött på det)
 
Nån som vet om det blir skillnd om man byter ullen i dämparen, har ett acrapovic helsystem?
 
Är det någon vits överhuvudtaget att montera en Powercommander om jag bara kör med ett bolt-on eller är det helsystem som gäller då?
 
Vad kostar en sån här att försäkra om man är ca 35 år och bor på liten ort? Årsmd runt 00-01
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top