Kawasaki ZX-10R 2011

Mycket snygg .. hoppas jag hittar hotell nere i Köln, tänkte sticka till Intermot och njuta lite
 
ser ju ut som en dragracing hoj med den där svingen? :gnissla

gör sig ju kanske inte ypperligt på bana men kort hjulbas är ju grymt kul när man kör på gatan iallafall :D

ingen ful hoj men inget revolutionerande heller direkt, ska bli kul att se hur gatversionen kommer se ut sen..
 
ser ju ut som en dragracing hoj med den där svingen? :gnissla

gör sig ju kanske inte ypperligt på bana men kort hjulbas är ju grymt kul när man kör på gatan iallafall :D

Jag har omkring 1750mm hjulbas på min hoj. Fungerar prima på bana. :)

Finns mycket annat i hojgeometrin som spelar in på hur pass kvickstyrd cykeln är.


Men som sagt: fetgrym hoj. Svårt vill-ha begär.

Men jag gissar att gatversionen kommer att ha sparat in på godiset en del. Sitter nog ingen Showa superbike gaffel för nära hundratusen, några Brembo monoblock bromsok eller JB-POWER Magtan magnesiumfälgar på.
 
Last edited:
Läckert! Tack jide för alla bilder/filmer. Ska bli grymt intressant att se den live
 
Hittade lite mer bilder:
 

Bifogat

  • 46964_425948904031_306827119031_4869640_2453319_n.jpg
    46964_425948904031_306827119031_4869640_2453319_n.jpg
    43.2 KB · Visningar: 63
  • 47296_425951689031_306827119031_4869718_8253685_n.jpg
    47296_425951689031_306827119031_4869718_8253685_n.jpg
    89.6 KB · Visningar: 97
  • 47296_425951699031_306827119031_4869720_3277613_n.jpg
    47296_425951699031_306827119031_4869720_3277613_n.jpg
    99.9 KB · Visningar: 86
  • 47296_425951704031_306827119031_4869721_7504165_n.jpg
    47296_425951704031_306827119031_4869721_7504165_n.jpg
    75.6 KB · Visningar: 67
  • 47296_425951709031_306827119031_4869722_3525353_n.jpg
    47296_425951709031_306827119031_4869722_3525353_n.jpg
    78.6 KB · Visningar: 65
  • 47296_425951719031_306827119031_4869723_1614138_n.jpg
    47296_425951719031_306827119031_4869723_1614138_n.jpg
    53.4 KB · Visningar: 55
Vet inte vad man ska säga, hojen är ju fet det är klart. Men det är ju så sjukt svårt att göra en hoj utseendemässigt annorlunda från de andra hojarna. Inte stor skillnad på nya ZX10R:en och bladen exempelvis, baken är ju väldigt liknande.
 
Nu har de testat den lite mer på Valencia under varma förhållanden.

Paul Risbridger, Team Manager Kawasaki WSB Team:
With the delivery of our second 2011 spec Ninja ZX-10R at Valencia we were able to plan a very full programme for the two days of testing. On the back of a great result in Nürburgring, our baseline runs with the 2010 racebike at Valencia showed immediately the progress we have made with the current Ninja but by the end of the first day we felt we had already made real progress on the new 2011 bike. The team tested several geometry options and worked on the general chassis balance on what was our 2010 nominated test circuit. By mid-morning on day two we had achieved our target 1’34 second lap. The speed and consistency of the all new Ninja ZX-10R has given the team a real buzz, and whilst we have a lot of work ahead of us during the winter we feel we are currently right on schedule in our preparations.

Tom Sykes körde 1'34 på nya racedäck och 1'35 under "raceförhållanden".
1.34.618 är varvrekordet på Valencia.
 
Nu har de testat den lite mer på Valencia under varma förhållanden.

Paul Risbridger, Team Manager Kawasaki WSB Team:
With the delivery of our second 2011 spec Ninja ZX-10R at Valencia we were able to plan a very full programme for the two days of testing. On the back of a great result in Nürburgring, our baseline runs with the 2010 racebike at Valencia showed immediately the progress we have made with the current Ninja but by the end of the first day we felt we had already made real progress on the new 2011 bike. The team tested several geometry options and worked on the general chassis balance on what was our 2010 nominated test circuit. By mid-morning on day two we had achieved our target 1’34 second lap. The speed and consistency of the all new Ninja ZX-10R has given the team a real buzz, and whilst we have a lot of work ahead of us during the winter we feel we are currently right on schedule in our preparations.

Tom Sykes körde 1'34 på nya racedäck och 1'35 under "raceförhållanden".
1.34.618 är varvrekordet på Valencia.

Finns potential i maskinen då med andra ord. Sykes har ju bara kört superbike några år. :)

Blir kul att se den nästa år.
 
Är det någon som vet varför dom fortfarande kör med Showa fjädring?

Tror det hade gynnat dom att byta till Öhlins fjädring.
 
Är det någon som vet varför dom fortfarande kör med Showa fjädring?

Tror det hade gynnat dom att byta till Öhlins fjädring.

Att Hondas officiella MGP-team kör med Öhlins säger väl allt.. Visst hade Kawasaki mått bra av Öhlins de med.
En gissning är att Showa skjuter till pengar KRT.
 
Är det någon som vet varför dom fortfarande kör med Showa fjädring?

Tror det hade gynnat dom att byta till Öhlins fjädring.

Får det att låta som att Showa:s fjädring är dålig. Tvärt om så tror jag att dom är väldigt lika Öhlins.

Sen är det förmodligen som KMM sa: Showa sponsrar teamet med pengar. Japanerna är även rätt stolta över sitt "arv" så dom använder gärna sina egna delar.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top