Kawasaki ZX-10R 2011

Ser ut som dom testar den i raceskick. Dvs dom bromsarna och fjädringen lär inte gathojarna ha. Så gissar att dom kransskivorna som sitter på fram och bakhjul är till dataloggningen först och främst och kanske i andra hand till en TC. Kanske inte den lösningen gathojarna kommer ha.
 
Vad är grejen med stor bokstav framför varje ord? :va

Ontopic: Designen föll mig verkligen i smaken, inte helt omöjligt att det blir en sån nån gång i framtiden :banana


Sorry, Va Inte Meningen Att Reta Dej :glömdet

Men Hojen E Riktigt Grym Å Ser Ju Ut Å Ha En Hel Del Nya Spännande
Lösningar Å Godis :fyllisar
 
noterar att kåpans aerofoil inte är öppnad, får se vad som händer med den med tiden.
02Next_Ninja_Suzuka_4.jpg


här är en grön med lampa :crash:glömdet
 

Bifogat

  • 01Next_Ninjagreen.jpg
    01Next_Ninjagreen.jpg
    73.1 KB · Visningar: 157
Kikar man på bromsskivan fram så ser den ut att ha ABS i alla fall.

Jo något annat är nog nästan otänkbart att åtminstone ha som tillval år 2011 om man ska leka på riktigt. Men det var drevet som det pratades om.

Bättre bild, kolla skivan som sitter "på" drevet.
2011-Kawasaki-ZX10R-Suzuka-7.jpg



Några saker som skiljer är att ramen nu går runt motorn istället för över den. Ramen ser kortare ut och svingen längre. Stort luftintag.

Det här ser helt klart intressant ut. Dylika "hål" burkar ju annars sitta i anslutning till just bromsskiva(ovan). Varför sätter man dom där istället för på bromsskiva?(utöver döda tredjepartsmarknaden för drev :) )
 
Jo något annat är nog nästan otänkbart att åtminstone ha som tillval år 2011 om man ska leka på riktigt. Men det var drevet som det pratades om.



Det här ser helt klart intressant ut. Dylika "hål" burkar ju annars sitta i anslutning till just bromsskiva(ovan). Varför sätter man dom där istället för på bromsskiva?(utöver döda tredjepartsmarknaden för drev :) )

Jag kan tänka mig att diametern på bromsskivan är för liten, kan det vara så?
 
ABS, Antispinn och Wheelie kontroll är väl ett rätt enkelt tips att den kommer att ha, iallafall som tillval.
Blir till att spara lite pengar nu så man kan utöka sitt hojgarage lagom till nästa år :)
 
Har uppenbarligen ABS. Även i raceutförande...

Eller tror ni Brembo och den där gaffeln kommer bli originaldelar?! :jisses
 

Bifogat

  • screenshot_01.jpg
    screenshot_01.jpg
    78.8 KB · Visningar: 103
  • screenshot_02.jpg
    screenshot_02.jpg
    63.9 KB · Visningar: 92
  • screenshot_03.jpg
    screenshot_03.jpg
    65.2 KB · Visningar: 91
Last edited:
Har uppenbarligen ABS. Även i raceutförande...

Eller tror ni Brembo och den där gaffeln kommer bli originaldelar?! :jisses

Det där är väl WSBK hojen som dom ska köra med nästa säsong? Tveksamt om något förutom ABS:en kommer att återfinnas på gatversionen.
 
Last edited:
jepp, kawasaki har utvecklat en så kallat "big-bang" motor, som den nya R1:an, men vad jag har förstått så har de bara mixtrat med tändföljden, vevaxeln har vanlig radfyrautformning. Rätta mig om jag har fel
 
jaha och vem kan spanska och läser vad Pere Riba antecknar vid 1,32 ?

http://www.kawasaki-challenge.com/

Noterade fjädringslösningen i bak :jisses:skrämd
löjligt nära den lösning jag har på mitt bygge, dags att sätta fart:pangihuve
 

Bifogat

  • horizontalbacklink1.jpg
    horizontalbacklink1.jpg
    223.7 KB · Visningar: 159
6 Oktober på Intermot får vi mer info men idag visas den för pressen inför helgens WSBK på Nürburgring. Brembobromsar och Showafjädring hamnar förmodligen inte på produktionsvarianten.

1.JPG


2.JPG


3.JPG


kawasaki.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top