Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Är det nån som vet hur mycket 100mils service brukar ligger på och vad är det som de gör utom att byta ölja-filter-stempel?:va

På min Z750 så gick det på knappt 900:-, Olja, filter och arbetstid, däremot skall de gå igenom de punkter som står i service manualen.:)
 
På min Z750 så gick det på knappt 900:-, Olja, filter och arbetstid, däremot skall de gå igenom de punkter som står i service manualen.:)

Det var billigt.
Jag fick ge 2100kr för första service.
Verkar inte som att Stockholm bara har mest folk,
utan är dyrast på allt också...:confused:
 
På min Z750 så gick det på knappt 900:-, Olja, filter och arbetstid, däremot skall de gå igenom de punkter som står i service manualen.:)

Stibix i Borås har jätte bra priser, i Gbg skulle det gå på närmare 1700:-:va
 
Jag fick ge 1800kr för 100mils service på johans mc i Göteborg!
 
Jag fick ge 2300 (om jag minns helt rätt) på funbike i Västerås.. Dyrt ställe :gnissla . Skulle ha kostat betydligt mindre om det hade gjorts hos auktoriserad firma här i Borlänge istället, men vill man ha tid snabbt så verkar man få betala för det också.

600 milsservicen gick på 800 kr, med oljebyte... (ungefär tre veckor efter första servicen).
 
SHit, det var inte illa. 500mil på 3 veckor.
Jag tyckte att jag hade kört mycket på drygt en månad (200mil).
Hur har era däck hållit dessa 600mil?
 
SHit, det var inte illa. 500mil på 3 veckor.
Jag tyckte att jag hade kört mycket på drygt en månad (200mil).
Hur har era däck hållit dessa 600mil?

bakdäcket utbytt i måndags (drygt 750 mil) och framdäcket kommer bytas ut ASAP (det börjar sakna mönster snart ju..) .. Är inte alls nöjd med däcken som satt original, så nu blev det ett annat märke. Originaldäcken slets fort, men tyvärr mest bara på mitten. Måste bero på att Sveriges vägar är för raka.... :)

Är man ute och kör någon timme lite då och då under veckorna och bor på hojen under veckorna så blir det tätt mellan servicarna... Det är ju till o med så att man bokar tid för service och sen upptäcker att "oj, jag får nog lov att låta hojen stå en vecka så att den inte blir för mycket körd innan här nu..."...
Men men, den är ju införskaffad för att åka på iaf, så den fyller sitt syfte bra :D
 
Skaffade en Z750 förra veckan och är riktigt nöjd men det jag undrar över är.

Är det någon som har bänkat sin z750 före och efter montering av powercommander och slipon?

Har sökt men hittar inget.
 
Kul att se att det finns några stycken med Z-modellerna i stan! Jag hämtar min i morgon, den ha kommit nu :yoparty

Ni som bytt system m.m på era hojar, jag förstår inte ett ord om vad ni pratar om. Det enda jag förstått är att ljudet samt effekten blir bättre. Men vad kostar det att göra hos en handlare jämfört med att göra detta själv? Nu är det nog inte aktuellt förrän till nästa år, jag kör nog på original sommaren ut.
 
Hej på er allihopa. Idag var jag och hämtade ut min nya Z750 -08. Den har gått som demohoj, och har GPR slipon, powercommander samt annat luftfilter. Har kört Ducati monster tidigare, men kom aldrig överens med den..

Nu väntar bara att byta blinkers och köpa en sjysst skylthållare.

Men hittils av det lilla jag kört, tycker jag att Kawan rockar! Sen att den är göör snygg gör ju inte saken sämre direkt! ;)
 
Hej på er allihopa. Idag var jag och hämtade ut min nya Z750 -08. Den har gått som demohoj, och har GPR slipon, powercommander samt annat luftfilter. Har kört Ducati monster tidigare, men kom aldrig överens med den..

Nu väntar bara att byta blinkers och köpa en sjysst skylthållare.

Men hittils av det lilla jag kört, tycker jag att Kawan rockar! Sen att den är göör snygg gör ju inte saken sämre direkt! ;)

Välkommen i gänget, beträffande skylhållare kolla Ermax eller mitt garage, skit snygga saker och bra priser. :yoparty
 
Tjena.
Hoppas kunna ansluta mig till er skara inom en snar framtid.
SKa flytta lite utanför stan och behöver en hoj som är lite billigare att framföra. Ska sälja min Honda CBR1000RR -06 för att göra plats för en vit Z1000 -08 med 0 mil på mätaren.

Hur fungerar den som "pendlarhoj"?
Hur är den att köra med tjejen på pallen?

/Martin
 
Tjena.
Hoppas kunna ansluta mig till er skara inom en snar framtid.
SKa flytta lite utanför stan och behöver en hoj som är lite billigare att framföra. Ska sälja min Honda CBR1000RR -06 för att göra plats för en vit Z1000 -08 med 0 mil på mätaren.

Hur fungerar den som "pendlarhoj"?
Hur är den att köra med tjejen på pallen?

/Martin

Grattis till rätt färg...hehe.
Jag kör ca 10mil till och från jobbet nästan dagligen.
Vägen är mest landsväg och motorväg,
dock är mycket av motorvägen kökörning.
Det jag kan tycka, efter att inte kört hoj på många år,
är att det blåser en hel del när man ligger över 100km/h.
Helt vanligt kanske med öppna hojar, men som en van bilförare sedan länge,
känns det mycket.
Men inget man inte kan leva med.
Jag har också ganska rak körställning, vilket säkert gör sitt till.
Samt kör med Goretex ställ, inte en slimmad skin grej.

Annars är det en kanon hoj, många vänder sig om för att se vilken snygg hoj man har......:D
Du blir inte besviken.

EDIT: Ang tjejen bak, min fru är fullvuxen kvinna ca 173cm vikt "okänd" :gnissla , och det fungerar bra. Man sitter lite högre upp än på custom men säkert ganska lika som på din CBR. Dock är sitdynorna ganska tunna, både för föraren och pallföraren.
 
Last edited:
Låter bra.
Dynan på min Honda är ju inte känd för att vara den mjukaste.
Ska bara sälja den först nu så. Ingen som är sugen? BVSA....

/Martin
 
F-n är du ifrån Götebörg:yoparty
Grattis till hojen:tummenupp



Ermax har sjyssta grejer synd bara att man var så j-a snabb och beställa skylthållare:huvet Deras undertail med miniblinkers är riktigt snygg:yoparty
Men var är ditt slipon:va Du kan väl inte viska dig fram emellan GBG o Borås:D

Det är på G, arbetar hos Sveriges största Agent / Grossist och det är ett nytt Laser X-TREME system på G, skall komma in i Augusti tror vi, annars blir det ett Laser DUOTECH Carbon, sedan så blåser man barren av granarna :yoparty
 
Tjena.
Hoppas kunna ansluta mig till er skara inom en snar framtid.
SKa flytta lite utanför stan och behöver en hoj som är lite billigare att framföra. Ska sälja min Honda CBR1000RR -06 för att göra plats för en vit Z1000 -08 med 0 mil på mätaren.

Hur fungerar den som "pendlarhoj"?
Hur är den att köra med tjejen på pallen?

/Martin

Kör minst 14 mil varje dag fram och tillbaka till arbetet, oftast brukar det bli några mil till.
Är jag i tidsnöd så blir det Motorväg men oftast gamla Göteborgs vägen som i stort sett går parallellt, men är något längre och betydligt roligare.

Som pendlar hoj fungerar den utmärkt drar mellan 0.5-0.65/mil allt beroende på mitt humör.

Frugan (173cm lång) trivs alldeles utmärkt där bak, men se till att skaffa en nyckel för att spänna upp fjädern bak, följer inte med i verktygs satsen, läge 5 med tanten på pallen och läge 4 utan.

Kan verkligen rekomende en hoj ur Z-serien.:)
 
Det glömde jag nämna också,
tycker att fjädringen bak är aningen mjuk vid parkörning.
Min tant väger lite mer än 50kg, en aningen mer.... :tuttar
Spänna upp fjädringen, dvs att man höjer hojen, rätt?
Läge 5, hur ser ni det?
Vart köpte ni verktygen för bak justeringen?

Trevlig helg alla Z:or.
Och välkomna alla nya till en underbar Z-värld.
 
Mmmm kan bara hålla med! Grattis till att ha köpt en Z1000 i rätt färg:D
Min kärring är INTE fullvuxen 1,63 och vikten är inte okänd (50kg) men jag upplever hojen mjuk i fjädringen:va Kan det vara min vikt som är för hög:rolleyes: Nääää:tungan
Att cutsen i bak är tunn är för att man skall undvika att skjutsa runt sin kärring:D




Jobbar du på ICA i Kallebäck:D :D :D

Nej, firman ligger i Hisingsbacka :tummenupp

Det glömde jag nämna också,
tycker att fjädringen bak är aningen mjuk vid parkörning.
Min tant väger lite mer än 50kg, en aningen mer.... :tuttar
Spänna upp fjädringen, dvs att man höjer hojen, rätt?
Läge 5, hur ser ni det?
Vart köpte ni verktygen för bak justeringen?

Trevlig helg alla Z:or.
Och välkomna alla nya till en underbar Z-värld.

Köpte mitt på Stibix i Borås, men alla seriösa handlare kan ta hem det, kostar drygt en hundring, se bara till att få rätt storlek.

Z:orna har 7 lägen, det ser man på fjädern, läge 4 är för en förare på 68 kg.
min lev. i läge 3 som var ruskigt mjukt, har den nu i läge 4 när jag kör ensam (väger lite över 70kg) och det fungerar perfekt, när tanten är monterad bak så är det läge 5 som gäller, läge 6 blir för studsigt.

När ni spänner fjädern, tänk då på att kolla Kedjan, den förändras en hel del.
 
Last edited:
Själv väger jag en hel del,
ca 90kg + mc utrustning = många kilo.
Måste väl köra med 6:an...
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top