Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Jag hoppas att det finns med en liten beskrivning hur man byter slip-on.
Annars vill jag fråga samma sak, fast till en Z1000,
dvs om det är några konstigheter samt vad man skall tänka på?!
Vet att det går 2 vajrar till ena org dämparen,
någon skrev att man tar bort dessa någonstans under sadeln?
Annan skrev att man tagit bort dessa på dämpar sidan och rullat vajrarna under sadeln. Bästa lösningen?
Kommer nog byta min slip-ons i helgen.
 
Hugger

Är det någon som har ett tips på Hugger UTAN kjedjeskydd till Z750-08:a ?:va
 
Tog hojkortet igår :) Idag var jag och provkörde en Z750, blev helt såld och så även motorcykeln.... Det blev en mörkblå, det sura är att jag måste vänta en hel vecka :(

Ser fram emot att få fina tips i denna tråd, är redan lite sugen på lite gott-gott, även fast jag kanske borde lära mig köra ordentligt först...
 
Tog hojkortet igår :) Idag var jag och provkörde en Z750, blev helt såld och så även motorcykeln.... Det blev en mörkblå, det sura är att jag måste vänta en hel vecka :(

Ser fram emot att få fina tips i denna tråd, är redan lite sugen på lite gott-gott, även fast jag kanske borde lära mig köra ordentligt först...

Grattis till kortet! Och ett väldigt bra val av mc. :D Jag har haft min i 2,3 månader nu och mätaren står på över 700 mil...

Kanonkul mc, tvivlar på att du kommer ångra dig!
 
Grattis till kortet! Och ett väldigt bra val av mc. :D Jag har haft min i 2,3 månader nu och mätaren står på över 700 mil...

Kanonkul mc, tvivlar på att du kommer ångra dig!


Tack! :)

Efter 10 timmars väntan (naturligtvis var jag sist av oss 7 som körde upp...) fick jag äntligen kortet! Jag har hela tiden sagt att jag ska ta kortet i år, och köpa hojen nästa... I h-vete heller :tungan

För mycket sommar kvar helt enkelt, därför blev det hoj nu. Synd bara att det inte finns några motorcyklar i Umeå att köpa DIREKT, utan man måste snällt vänta (trots att försäljaren sa att det var OMGÅENDE leverans...?)

Jaja, tror jag definitivt valt rätt MC som förstahoj, grymt skön att köra....
 
Jag hoppas att det finns med en liten beskrivning hur man byter slip-on.
Annars vill jag fråga samma sak, fast till en Z1000,
dvs om det är några konstigheter samt vad man skall tänka på?!
Vet att det går 2 vajrar till ena org dämparen,
någon skrev att man tar bort dessa någonstans under sadeln?
Annan skrev att man tagit bort dessa på dämpar sidan och rullat vajrarna under sadeln. Bästa lösningen?
Kommer nog byta min slip-ons i helgen.

http://www.riderforums.com/showthread.php?t=41011

Beskrivning med bilder busenkel:yoparty
 
Yes men om du istället plockar av vajrarna på avgassystemet först istället så slipper du att skruva av muttern under sadeln. Bara att haka av vajrarna:)

Tackar, boys.
Hur tog du bort vajrarna vid dämparen, mr GBG?
Skruvade du av "klumpen" som vajrarna går in i?
Har du bild på din org dämpare?

Sedan, vad tycker ni om det som skrivs i tråden med vajerborttagningen?
Lampor som börjar lysa efter ett tag, för servon inte har motstånd.

Till något helt annat.
Beställde hugger idag. :D
Samt lite tråkiga saker,
avgassystemet kom idag, dock lite skadat.
Troligen i transporten. :mad:
 
Ok, jag är noobie. :huvet
Var och kollade på hojen.
Dvs hur orginal röret går osv.
För jag tyckte att det var en buckla på mellanröret,
det vänstra längre mellanröret.
Det är en buckla på orginal mellan röret med. :confused:
Vid vänstra fotpinnen.
Vet om andra har det på andra fabrikat,
men vet bara att mr Z1000GBG har Yoshi rör.
Var det så på din med?
Skulle vara bra att veta,
innan man går för långt och sänder tillbaka rören. :gnissla

Trevlig helg alla.
 
Hehehe:D Det SKALL vara en "buckla på mellanröret:tummenupp
Bara att montera på rören Isi:pannkyss



Bara att skruva av "klumpen" och släppa vajrarna under sadeln. Piece of cake:tummenupp Jag kan ta en bild om du behöver?

Inga lampor som lyser i tid och otid på min:va Så dom som skrev det ställde väl till med någon annnan skit samtidigt?

Vad blev det för hugger? Ordnade det sig med Skidmarx UK?

Och som sagt inga "tråkiga" saker utan bara roliga:tungan Det skall vara en knyck på mellanröret.

Lycka till med monteringen:tummenupp

Tackar, det kommer säkert behövas.
Lycka menar jag. :tummenupp

Knycken ser inte ut att den skall vara där i första ögonkastet, tycker jag.
Ser mer ut som man trampat på den eller liknande.
Men det är bra att du bekräftade detta, för mig och eventuellt andra som undrar i framtiden.

Om det är bara att lossa på de 2 st sexkantsskruvar som sitter på dämparen,
då är det inga problem.

Om ni kommer på något annat man skall tänka på vid bytet av eller installation av det nya,
skriv och lägg bilder här.
För om det inte regnar i eftermiddag, så blir det nya rör. :yoparty

Huggern.
Skidmarx skickar inte till privatpersoner utanför UK.
Detta för att de har avtal med impotörer i Sverige.
Då skulle de gå mot dem och avtalen.
Jag har ringt dem, de är mycket trevliga så inga problems där.
Det vart en Skidmarx i alla fall. :D
 
Någon som börjat med dämpning/fjädring skruvande på Z1000?

Tycker den är aningen mjuk.
Får se när man vågar ge sig på detta,
men känns att det måste ändras på.
 
Bak fjädringen

Någon som börjat med dämpning/fjädring skruvande på Z1000?

Tycker den är aningen mjuk.
Får se när man vågar ge sig på detta,
men känns att det måste ändras på.

Jag spännde upp bak fjädringen på min Z750-08:a ett steg och fick en betydligt stabilare mc.
Kan rekomenderas.
 
Bak fjädringen

Ett snäpp, är det ett varv på "ringarna"?

Vet inte om ni fick med special verktyg till Z1000 men jag fick köpa ett till min Z750, det finns 7 lägen och jag tror att på Z1000 att det är läge 3 som är standard, normalt byggd Japan på 68kg.
Ställde min i läge 4 och allt blev stabilare i högre farter.
Har även provat läge 5, men fick då tilbaka slag i kurvor som inte var så trevligt, dock fungerar det perfekt när jag har frugan bak.:)
 
Jag hade samma tanke senast idag. Man skulle nog spänna ett snäpp. Bakdelen upplevs alltför mjuk vid kurvtagning.
Men inte följde det med någon nyckel för detta?:gnissla

Kom till Borås och låna min, Beställde från Stibix i Borås drygt en Hundring, tar ca: 1 min. och justera.
Har även provat läge 6 med Frugan på men vi höll på att studsa av.
Skall även prova returdämpnings justeringen i veckan, Pendlar varje dag Borås / Gbg (jobbar på Duells) och kör gamla R40, mycket roliga kurvor.:yoparty
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top