Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Hur ar Z750an att kora pa bana, nagon som har erfarenhet? Rent komponentsmassigt etc. Vet att det inte ar nagon supersport hoj men generella asikter?!

Som jag nämnde, det bästa är om du själv kontaktar tillverkaren. Kolla med dem om de kan släppa en styck dämpare till dej. Ibland kan det fungera. Jag köpte reservdelar till min Tiforce. Vi plockade av den och tog bort allt som var fult och demolerat. Den blev som helt ny. Jag tog själv kontakt med dem och de var mkt till mötesgående. Tar man det på försäkring/ självrisk, så kan det bli dyrare. En ny dämpare hade iof, i mitt fall, kostat mer att köpa. Men när vi själva gjorde jobbet var det inga problem.

Jo det är bara skador på ena sidan, det är lite smårepor på kolfibret som sagt, och på den inringade delen, som är av metall. Mjoh får bli så i värsta fall.
Sen återstår frågan, kan man köpa loss EN pipa bara ? :confused:

går i funderingarna på att köpa stompgrips till hojjen, är det något som behövs tycker ni?

jag har ju bara kört hojjen en gång så jag kommer inte ihåg hur det var :gnissla

Är det någon som har bytt orginal styret mot en fatbar? vad använde ni för styrfäste, själv köpte styrfäste till en fatbar styre men det passade inte. några tips!?

Är det någon som har bytt orginal styret mot en fatbar? vad använde ni för styrfäste, själv köpte styrfäste till en fatbar styre men det passade inte. några tips!?

Finns styrhållare med genomgående bult, se mitt garage, mina hållare kommer från Duells.

Hur ar Z750an att kora pa bana, nagon som har erfarenhet? Rent komponentsmassigt etc. Vet att det inte ar nagon supersport hoj men generella asikter?!

Hade en 07a, Beror helt på hur fort du tänkt åka. Avgasrör fotpinnar tar i marken tidigt. Klena stötdämpare/fjädrar. Men på gata funkar den ok, hade den som första hoj och de va en bra hoj att lära sig köra på. :tummenupp

De finns ju dem som kör bana osv med 750. Men varför inte ta en 1000?
De flesta som kört 750 och testar 1000 tycker 750 är slö. Köp en 1000, dreva om den och släng på Akra race system (+ pcIII och öppen luftburk). Byt till ZX10 dämpare och Öhlins gaffelfjädrar.

Apropå ingenting; läste i Bikes-testtidning ( alla testade modeller 2008 )
att den enda hojen som slår z1000 från 0-100 är Kawas egna zzr1400. Man smiskar alltså bl.a B-king, r1, gixern, zx10, cbr1000 mfl.
detta är i orginalutförande förstås.
Lite kul e det ju...hehe

Så är den äntligen hemma, levererad av säljaren, TACK !
Nu är det bara att vänta på våren.

Någon som är intresserad av en Z750-08:a Orange i Ny skick så vet jag en till salu, med mycket utrustning.:tummenupp

Bifogat

• GarageZ1000-2.JPG
    GarageZ1000-2.JPG
    213.5 KB · Visningar: 94
att den enda hojen som slår z1000 från 0-100 är Kawas egna zzr1400. Man smiskar alltså bl.a B-king, r1, gixern, zx10, cbr1000 mfl.
Lite kul e det ju...hehe

vilket nr? kan du månntro scanna å lägga upp den artikeln

Lite kul e det ju...hehe

Ja det är flera sekunder det är tal om förstår jag.. :tummenupp

vilket nr? kan du månntro scanna å lägga upp den artikeln

Inget nummer, den heter bara Bikes testspecial 2008. Om jag inte minns fel så kom den ut i december.
Alltså, det är heller inget reportage, utan en hel tidning. Hade det bara varit en eller två sidor hade jag scannat, men inte hela tidningen......

Ja det är flera sekunder det är tal om förstår jag..:tummenupp

Du är väl mest nyfiken på din egen retta kan jag tänka mig ;)
Den fick spö med otroooliga 22 hundradelar....hehe

En liten fråga till er som bytt den gigantiska regplåtshållaren på era z1000, hur har ni löst det med reflex? Eller har ni skitigt i den?

En liten fråga till er som bytt den gigantiska regplåtshållaren på era z1000, hur har ni löst det med reflex? Eller har ni skitigt i den?

På min gamla Z750 så hade jag ingen reflex, när farbror blå stannade mig så såg han inte det utan pratade enbart om att blinkersena satt för tätt.
Men inga Böter.

Nyheter
Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h