Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Aha Va bra du tog upp det. För och nackdelar med fatbar?? Vilket jag förmodar att du menar. Varför skulle jag byta tycker du? Tyckte det var ok det som sitter där men som sagt bara hunnit köra 5mil med den. :gnissla
Kul att höra andras åsikt. :)

5cm bredare på varje sida samt lägre, tycker Z:an blir betydligt trevligare att köra, rekomenderas :tummenupp
 
Får väl kolla med styret från motarden. Det sitter ett fatbar där så jag kan ju hålla det intill och se hur det skulle kunna bli.

En annan fråga?? Är det någon som har verkstadshandboken till Z750 07-> nyare?? Har hittat men de som e gratis och går att ladda ner är bara till de äldre modellerna. Har dock hittat till 07-> att ladda ner men kostar 8$. Skitsumma men om någon sitter på den så...:) Gratis e bäst :tummenupp
 
Någon snäll själ som kan hjälpa mig

Har en z1000 -08 som jag vill ha mer pulver i.
Hade funderingar på en turbo, men efter en del tänkande så kom jag fram till att det blir fel typ av effekt som jag vill uppnå.
För att öka vridet i mellanregistret så kom tanken på att gå upp i volym.
Då kom tanken på att byta spis på fightern.
Kollade lite på div sprängskissar och kunde med min amatörmässiga syn tyda att det är samma skall på botten av båda maskinerna.
Kollade på www.rivayamaha.com
Då borde 12án passa i mitt nedre fäste? eller?

Kanske finns någon trevlig själ som kan lite mer om detta och kan hjälpa mig?
Eller någon som har ett annat förslag till mig?

Ge mig gärna både bra och dålig feedback tack ...

Tacksam för alla svar ...
 
Någon snäll själ som kan hjälpa mig

Har en z1000 -08 som jag vill ha mer pulver i.
Hade funderingar på en turbo, men efter en del tänkande så kom jag fram till att det blir fel typ av effekt som jag vill uppnå.
För att öka vridet i mellanregistret så kom tanken på att gå upp i volym.
Då kom tanken på att byta spis på fightern.
Kollade lite på div sprängskissar och kunde med min amatörmässiga syn tyda att det är samma skall på botten av båda maskinerna.
Kollade på www.rivayamaha.com
Då borde 12án passa i mitt nedre fäste? eller?

Kanske finns någon trevlig själ som kan lite mer om detta och kan hjälpa mig?
Eller någon som har ett annat förslag till mig?

Ge mig gärna både bra och dålig feedback tack ...

Tacksam för alla svar ...


Rent spontant så är första tanken, har du funderat på att köpa någon annan hoj istället typ touno eller liknande?
 

Visst hade de varit så grymt :tummenupp
Men alla lätta lösningar har tyvärr ett väldigt högt pris :(

Att fundera på en annan hoj är en mkt bra fråga :)

Jag skriver ner några + som jag finner givna med en z1000 för min del.

Jag kan tyvärr inte tänka mig en kåpcykel, "hade varit det lättaste i effektjakten dock"
Älskar härligt fightervrid och massor av lek, så något annat än en fighter känns inte aktuellt.
Har aldrig stött på en så förmånlig försäkring, 4800:- hel/helår :tummenupp
Oftast så åker damen baktill och det är en mkt bra cykel att sitta baktill på.
Tro mig: Vi har provat allt som går att prova och inget är behagligare för hennes del :tuttar
Sen så är den bara så jädrans snygg :)
Visst har jag kikat på aprilia´s nakna, men finner den tyvärr strykful.

Så det lättaste känns som att bygga på det man har och känner sig nöjd med.
 
Last edited:
tjena har en orange z750 08. är det nån som vet var man hittar huggers som man kan välja vilken färg man vill ha.hittar bara svart eller kolfiber, vill ha orange.
 
Visst hade de varit så grymt :tummenupp
Men alla lätta lösningar har tyvärr ett väldigt högt pris :(

Att fundera på en annan hoj är en mkt bra fråga :)

Jag skriver ner några + som jag finner givna med en z1000 för min del.

Jag kan tyvärr inte tänka mig en kåpcykel, "hade varit det lättaste i effektjakten dock"
Älskar härligt fightervrid och massor av lek, så något annat än en fighter känns inte aktuellt.
Har aldrig stött på en så förmånlig försäkring, 4800:- hel/helår :tummenupp
Oftast så åker damen baktill och det är en mkt bra cykel att sitta baktill på.
Tro mig: Vi har provat allt som går att prova och inget är behagligare för hennes del :tuttar
Sen så är den bara så jädrans snygg :)
Visst har jag kikat på aprilia´s nakna, men finner den tyvärr strykful.

Så det lättaste känns som att bygga på det man har och känner sig nöjd med.

Ett stort problem med ombyggnaderna är att hojen ej är godkänd att köra på vägar längre. Det kan nog bli en del problem att få en större motor godkänd i en reg besiktning.
 
Blogg..

Tjenare!

Jag hade en ER-6n i början av sommaren 2008, har skrivit om den sommaren i min blogg, egentligen rätt ointressant kanske men finns lite bilder från olika roadtrips och annat.
Sen i slutet av sommaren så köpte jag min vita z1000.

Kanske någon som uppskattar det.

Hüllans Hörna

Kommentera gärna i bloggen om Ni vill, det uppskattas...

Mvh
Michael
________
 
Tjenare!

Jag hade en ER-6n i början av sommaren 2008, har skrivit om den sommaren i min blogg, egentligen rätt ointressant kanske men finns lite bilder från olika roadtrips och annat.
Sen i slutet av sommaren så köpte jag min vita z1000.

Kanske någon som uppskattar det.

Hüllans Hörna

Kommentera gärna i bloggen om Ni vill, det uppskattas...

Mvh
Michael
________

är i vanliga fall ingen stor fan av blogg i allmänhet men detta var riktigt najss:tummenupp skitfina bilder framför allt, grymt skarpa. om man inte tidigare var hoj och ressugen så blev man det nu i alla fall:yoparty
 
Någon snäll själ som kan hjälpa mig

Har en z1000 -08 som jag vill ha mer pulver i.
Hade funderingar på en turbo, men efter en del tänkande så kom jag fram till att det blir fel typ av effekt som jag vill uppnå.
För att öka vridet i mellanregistret så kom tanken på att gå upp i volym.
Då kom tanken på att byta spis på fightern.
Kollade lite på div sprängskissar och kunde med min amatörmässiga syn tyda att det är samma skall på botten av båda maskinerna.
Kollade på www.rivayamaha.com
Då borde 12án passa i mitt nedre fäste? eller?

Kanske finns någon trevlig själ som kan lite mer om detta och kan hjälpa mig?
Eller någon som har ett annat förslag till mig?

Ge mig gärna både bra och dålig feedback tack ...

Tacksam för alla svar ...

Har varit inne på exakt samma funderingar som du! z1000 är inte särskilt spännande i låg och mellanregister, och det finns såklart vissa åtgärder man kan vidtaga ( ex. ommappning ), men byta motor har jag uteslutit.
Har mer och mer funderat på hojbyte till en hoj med större slaglängd i motorn, a´la V-twin eller liknande. Vill ha maxvrid någonstans mellan 4000-6000 varv.
Det som håller mig kvar på z1000 är dels att jag köpte den i höstas och bara kört ca 200 mil på den och dels att den är jävligt snygg. Så jag förstår dina funderingar kring motorbyte.
För mig blir nästa hoj iallafall 2-cylindrigt! Skulle vara kul att testa en MT-01 där den har 150nm på 3750 varv...
 
Hej blev en lycklig vinnare av en magkåpa höromdan jag behöver göra nåra justeringar på denna magkåpa ,hur fan ska jag få till på fästerna
.hur va det med era magkåpor som ni köpte på ebay ..






Jag behöver hjälp med fästerna hur gjorde ni .
 

Bifogat

  • 1217340641_97574709.jpg
    1217340641_97574709.jpg
    20.3 KB · Visningar: 64
Last edited:
Hej blev en lycklig vinnare av en magkåpa höromdan jag behöver göra nåra justeringar på denna magkåpa ,hur fan ska jag få till på fästerna
.hur va det med era magkåpor som ni köpte på ebay .. har inte varit nere i garaget än så jag har inte kunnat se exakt hur den sitter .

skulle du inte sälja hojen:confused: ?
 
Var det någon som visste hur man tog bort tanken på Z1000? sökte här på SH och google, men lyckas fan inte hitta ngn bra beskrivning. Känner att jag vill dra kablar från xenonlamporna under tanken, så måste ta bort den. :gnissla
 
Var det någon som visste hur man tog bort tanken på Z1000? sökte här på SH och google, men lyckas fan inte hitta ngn bra beskrivning. Känner att jag vill dra kablar från xenonlamporna under tanken, så måste ta bort den. :gnissla

Kolla PM :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top