Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Om någon finns i hyfsat närhet till Mariestad som kunde tänka sig, mot vettig ersättning byta lampa med mig inför regbes. och sen byta tillbaka efter så vore det oerhört tacksamt. Kan köpa en eftermarknadslampa som lär funka på varenda vanlig besiktning som helst efteråt för 1000:- Men den lär nog inte gå igenom reg.bes. En ny original får jag för 3900:- vilket känns bra surt...

Lovar bjuda på nåt redigt gött meckarfika isåfall! =)
 
Yeeeeees!!!!
Tog kortet igår, vilken härlig känsla. Kvällsturen har nog aldrig varit så avslappnad och skön innan.
Som privatist så hade jag inte oddsen med mig, speciellt inte då jag körde som nr6 av 7 och samtliga gick vidare till trafik före mig...snacka om nervöst!

Men nu...total lycka!:tummenupp
 
Chansar på att jag kan skriva detta här, men är på jakt efter en Z750 orange 07-10 i någorlunda närheten av nybro/kalmar. för köp, någon som funderar på att sälja?
 
Goder afton mina herrar, slog till på en Z1000 -11 med akra helsystem och strösslad med en massa lull-lull från rizoma. Jävligt nöjd :tummenupp

Jag undrar dock om jag kanske borde bänka den? Förra ägaren sa att han hade pratat med bike i trollhättan som påstod att det inte var nån fara för motorn men man kan ju tycka att den borde gå snålt när det blir så pass öppet. Nån som vet nått om det?
 

Bifogat

  • 7658533264.jpg
    7658533264.jpg
    242.4 KB · Visningar: 104
Tog kortet i måndags och köpte cykeln igår. Varit ute hela dagen idag. Väldigt förvånad över hur extremt lättkörd den är.
 
Då har man köpt sin första hoj så denna tråden var ju guld att hitta. Många bra idéer och tips&trix. Leverans i början på nästa vecka. Dryyygt att vänta. Bjussar på en bild oxå. Kanske någon här som haft den tidigare? Z750R från 2012.

 
Goder afton mina herrar, slog till på en Z1000 -11 med akra helsystem och strösslad med en massa lull-lull från rizoma. Jävligt nöjd :tummenupp

Jag undrar dock om jag kanske borde bänka den? Förra ägaren sa att han hade pratat med bike i trollhättan som påstod att det inte var nån fara för motorn men man kan ju tycka att den borde gå snålt när det blir så pass öppet. Nån som vet nått om det?

Bänka! Borde gå för snålt med helsystem utan att justera bränsletillförseln
 
Ny på forumet och nybliven ägare till en Z1000 från 2014...provar här med ett första inlägg.
Är det någon här som vet hur svårt/enkelt är det att lyfta tanken för att tex installera en Power commander, nåt särskilt man bör se upp med eller tänka på?
 
Varför ska du lyfta tanken? Ska den inte ersätta befintlig databox? Kanske är jag som är ute och cyklar....
 
Goder afton mina herrar, slog till på en Z1000 -11 med akra helsystem och strösslad med en massa lull-lull från rizoma. Jävligt nöjd :tummenupp

Jag undrar dock om jag kanske borde bänka den? Förra ägaren sa att han hade pratat med bike i trollhättan som påstod att det inte var nån fara för motorn men man kan ju tycka att den borde gå snålt när det blir så pass öppet. Nån som vet nått om det?

Jag skulle definitivt montera på PC och bänka om jag hade helsystem.
Det är en stor risk att den går för snålt.
 
Tack för svaren om bänkning, jag får nog helt klart krypa till korset och hosta upp de lusentapparna :)
För den som är intresserad är priserna på Beviks:

"En PC-V kostar 4230, montering 1000kr.
Mappning i bänken kostar 2900 kr."

Det visade sig dock att de inte hade några tider på förrän tidigast 30/7 men det borde väl inte vara några större problem att köra fram till dess även om den går snålt eller? Jag ska dessutom bort på semester fyra veckor så då blir det inget köra alls.
 
Snart dags att byta beläggen i fram på min Z1000 2010. Vilka har bytt och vad har ni satt på för några?
Något märke man skall undvika?
 
Nåt särskilt man bör tänka på/undvika gällande skötsel och tvätt när man har en mattsvart lack?
 
Tja! Matta lacker är lite bråkiga. Detta är vad jag fick lära mig:

Mild avfettning gäller. Tvättmedlet skall vara fritt från vax. Sämsskinn direkt efter tvätten för att slippa kalkfläckarna.
Matta lacker är jävligt läckra men riktigt jobbiga att hålla efter. Högglansiga lacker är lite mer förlåtande.
 
Nåt särskilt man bör tänka på/undvika gällande skötsel och tvätt när man har en mattsvart lack?

Tja! Matta lacker är lite bråkiga. Detta är vad jag fick lära mig:

Mild avfettning gäller. Tvättmedlet skall vara fritt från vax. Sämsskinn direkt efter tvätten för att slippa kalkfläckarna. Inget vax efteråt!

(Det skall tydligen finnas specialvax för matta lacker numera, kanske är värt att kolla på)

Matta lacker är jävligt läckra men riktigt jobbiga att hålla efter. Högglansiga lacker är lite mer förlåtande.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top