Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Finns det någon som vet om dessa hojjar e jämförbara?
Vad e bättre o sämre med dessa? Kanske dags att byta nästa säsong...?
Z e ju snyggare men har aldrig kört FZ-1. Verkar ju ha en del pulver.
E nöjd med Z men kan ju va skoj att testa nytt.

Vad tror ni`?
Provkörde FZ1 under sommaren ( dock på bana ). Jämfört med min -08:as Z1000 som jag tyckte var tråkig, så är Yamman skit. Visst finns det pulver på absoluta toppen, men inget mer. Chassit är helt väck och väldigt instabilt, sittställningen kokobahia....och näää....inget för mig.

Men som sagt, bäst att bilda sig en egen uppfattning....
 
Provkörde FZ1 under sommaren ( dock på bana ). Jämfört med min -08:as Z1000 som jag tyckte var tråkig, så är Yamman skit. Visst finns det pulver på absoluta toppen, men inget mer. Chassit är helt väck och väldigt instabilt, sittställningen kokobahia....och näää....inget för mig.

Men som sagt, bäst att bilda sig en egen uppfattning....

Ok,kanske inte ska byta då. Men kanske provar o bildar en uppfittnig.
Tack för svar.
Hepp!
 
Vad är bäst att införskaffa/låna om man tänkt ta bort hjulen(ska in på lack). pallbockar funkar inte precis ;)
 
Z750/Z1000

--------------------------------------------------------------------------------

Tja!

Precis köpt mig en Kawa Z750 -07 och tänkte börja direkt att
göra den till en sort för sig

En fråga till er som vet (då jag är i lärofas själv):

Orginalsystemet från en Z1000 (dom guldiga dubbelpiporna) går dom
att sätta på min 750 direkt utan inställningar? och passar dom?
AVA MC trodde det skulle gå men var ej säkra så tänkte slänga
ut frågan om någon vet säkert?
Ifall dom passar och något behöver ställas in vad behövs göras då?

Tacksam för svar och sjukt kul att läsa allas ideer och kunnande
på denna suveräna sida!

Ska själv komma in med bilder snart när jag lärt mig hur man gör
 
Z750/Z1000

--------------------------------------------------------------------------------

Tja!

Precis köpt mig en Kawa Z750 -07 och tänkte börja direkt att
göra den till en sort för sig

En fråga till er som vet (då jag är i lärofas själv):

Orginalsystemet från en Z1000 (dom guldiga dubbelpiporna) går dom
att sätta på min 750 direkt utan inställningar? och passar dom?
AVA MC trodde det skulle gå men var ej säkra så tänkte slänga
ut frågan om någon vet säkert?
Ifall dom passar och något behöver ställas in vad behövs göras då?

Tacksam för svar och sjukt kul att läsa allas ideer och kunnande
på denna suveräna sida!

Ska själv komma in med bilder snart när jag lärt mig hur man gör

vilken årsmodell av z1000 pratar du om?
 
vet inte om du får på 10'ans. sitter även ett spjäll i det (kanske samma spjäll finns i tidigare versioner av z1000 också).
 
vet inte om du får på 10'ans. sitter även ett spjäll i det (kanske samma spjäll finns i tidigare versioner av z1000 också).

Spjäll? jag är nybörjare på nya hojjar, bara meckat gixxer o äldre
honder tidigare.
Menar du motståndet i rören?
Hade en tanke då jag vet att det tydligen går att ta bort katten
och sen sätta dit en effekt dämpare, att låta katten va kvar
och sen dessa rör för att strypa lite i utblåset? kanske inte alls
går men en tanke iaf :)
 
Power Commander

Hej

Tänkte flika in lite här med en fråga gällande mappar till PC3.

Jag har en Z1000 -05:a hemma som jag monterade pc, kn-filter samt bänkade förra sommaren.
Tycker väl inte riktigt att kalaset på ca 7000kr gjorde så mycket på min hoj.
Jag har läst en del om att man kan ladda hem egna mappar osv.

Mina funderingar är:
Vart hämtar jag dessa mappar på nätet?
Hur mycket går det att ändra på motorns karaktär med hjälp av mappar?
Jag tänker att det kanske finns mappar med mer botten/mellan/topp osv.
Vill gärna till nästa sommar börja testa mig fram lite.
Åker ca 600mil/säsong.

Någon som provat med sin PC och kan dela med sig av erfarenheter.

Sitter även LEOVINCE SBK rör på hojen.
 
Hej

Tänkte flika in lite här med en fråga gällande mappar till PC3.

Jag har en Z1000 -05:a hemma som jag monterade pc, kn-filter samt bänkade förra sommaren.
Tycker väl inte riktigt att kalaset på ca 7000kr gjorde så mycket på min hoj.
Jag har läst en del om att man kan ladda hem egna mappar osv.

Mina funderingar är:
Vart hämtar jag dessa mappar på nätet?
Hur mycket går det att ändra på motorns karaktär med hjälp av mappar?
Jag tänker att det kanske finns mappar med mer botten/mellan/topp osv.
Vill gärna till nästa sommar börja testa mig fram lite.
Åker ca 600mil/säsong.

Någon som provat med sin PC och kan dela med sig av erfarenheter.

Sitter även LEOVINCE SBK rör på hojen.

Bör du inte ha helsystem för effektiv andning?
Bara undrar.
 
Testat google? ;)
PC III, Z1000 -05 mapping

Hej

Tänkte flika in lite här med en fråga gällande mappar till PC3.

Jag har en Z1000 -05:a hemma som jag monterade pc, kn-filter samt bänkade förra sommaren.
Tycker väl inte riktigt att kalaset på ca 7000kr gjorde så mycket på min hoj.
Jag har läst en del om att man kan ladda hem egna mappar osv.

Mina funderingar är:
Vart hämtar jag dessa mappar på nätet?
Hur mycket går det att ändra på motorns karaktär med hjälp av mappar?
Jag tänker att det kanske finns mappar med mer botten/mellan/topp osv.
Vill gärna till nästa sommar börja testa mig fram lite.
Åker ca 600mil/säsong.

Någon som provat med sin PC och kan dela med sig av erfarenheter.

Sitter även LEOVINCE SBK rör på hojen.
 
Bör du inte ha helsystem för effektiv andning?
Bara undrar.

Okej..
Då har jag en annan fråga jag länge funderat på..

Vad är det för skillnad i utförandet på original och helsystem.?
Då tänker jag givetvis på grenrören..
Kan det vara så stor skillnad??


Tack för tipset, inte google då utan sidan du länkade..
Men jag hittar ingen med LEOVINCE.
Och är det bara prova sig fram månne??

Trodde mer att man kunde ställa om registret på olika vis, men på sidan verkar det bara vara mappar för olika system.. :huvet

Rätta mig gärna om jag har fel.
 
Last edited:
Okej..
Då har jag en annan fråga jag länge funderat på..

Vad är det för skillnad i utförandet på original och helsystem.?
Då tänker jag givetvis på grenrören..
Kan det vara så stor skillnad??



Tack för tipset, inte google då utan sidan du länkade..
Men jag hittar ingen med LEOVINCE.
Och är det bara prova sig fram månne??

Trodde mer att man kunde ställa om registret på olika vis, men på sidan verkar det bara vara mappar för olika system.. :huvet

Rätta mig gärna om jag har fel.

PCIII använder bara färdiga frabriksmappningar, alltså de mappar som dom gjort, det skall finnas för leovince för det hade jag till min -08.

Jag hade Factory Evo II sliponet med dubbla pipor.
 
PCIII använder bara färdiga frabriksmappningar, alltså de mappar som dom gjort, det skall finnas för leovince för det hade jag till min -08.

Jag hade Factory Evo II sliponet med dubbla pipor.

OKej, på det viset. Jag misstänkte att det var så.
När jag bänkade hojen ställde de in den efter vad datorn visade med hojen på bänken...?

Så om jag hittar en mapp för Leo system så kan de bli lite skillnad alltså?
 
Hej alla racinglovers! Har en Kawazaki z1000 08`med pc3 och knfilter + mappning. Nu är det så att när jag passerar 220 km/h så börjar röd lampa blinka och det står F1 eller FI. I instruktionsboken står det fel på bränsleinsprutningen. Va fan e detta på en så ny hoj. Beror det på mappning eller vad kan det vara. Tacksam för all hjälp..MVH

M
 
Hej alla racinglovers! Har en Kawazaki z1000 08`med pc3 och knfilter + mappning. Nu är det så att när jag passerar 220 km/h så börjar röd lampa blinka och det står F1 eller FI. I instruktionsboken står det fel på bränsleinsprutningen. Va fan e detta på en så ny hoj. Beror det på mappning eller vad kan det vara. Tacksam för all hjälp..MVH

M

Ja FI står för att det är fel, har du annat slipon på? Helsystem? Tar man bort katten så kan FI börja lysa med vissa system, inget jag själv dock råkade ut för, varken med slipon eller helsystem från akra.

Mapping kan också ha med problemet att göra ja, rätt mappning i, testa en annan kanske?

Enda tipsen jag kan ge...
 
var så less på framlyktan att den bara lyser enögdt, så jag byggde om skiten istället. dubbla halvljus / dubbla helljus :yoparty

Dock undrar jag en sak, lamporna som är H4'or är på 55-65w påverkar detta batteriet någe nämnvärt? säkert många av er som gjort liknande fast med tidigare årsmodeller av zätan.
 

Bifogat

  • IMG_00580.jpg
    IMG_00580.jpg
    143.5 KB · Visningar: 103
btw. finns det sk växelindikatorer till z1000 2010? ja jag vet, många som säkert undrar vad fan jag ska med det till, är väl bara o lära sig. spelar ingen roll. jag tappar jämnt bort mig.. tror alltid det finns en till växel osv :)
 
Nån som vet var man kan få tag i vettiga backspeglar till en 750 -06? Får gärna se skapliga ut och även gå att se bakåt med... orginalen är ju inte jättebra...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top