Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Hej alla racinglovers! Har en Kawazaki z1000 08`med pc3 och knfilter + mappning. Nu är det så att när jag passerar 220 km/h så börjar röd lampa blinka och det står F1 eller FI. I instruktionsboken står det fel på bränsleinsprutningen. Va fan e detta på en så ny hoj. Beror det på mappning eller vad kan det vara. Tacksam för all hjälp..MVH

M

Jag har samma problem på min 750.
Jag har kommit fram till en felkod som i mitt fall är nummer 33 Oxygen sensor inactivation, wiring open or short (Equipped Models).
Felkoden får du i alla fall på 750:an fram genom att när FI blinkar ställa trippen i läge ODO och hålla ner Reset i några sekunder.
Jag har som du en PCIII och är bänkad.
Ska väl försöka engagera mig i att lösa det på min hoj, har inte brytt mig så mycket då han som bänkade hojen sa att det inte vara någon fara med det. Så tipset blir väl att försöka få fram felkoden först.
 
Luftfilterbyte z1000-08

Ska byta luftfilter innan vintern och kollade under tanken... Fan verkar ju inte helt enkelt. Bör sägas att jag e sämre mek än slangare o de säger mkt.:)
Är det enkelt eller bökigt? Måste jag lämna in eller ska man försöka sig på det själv? Har bytt på zx-9 o de va hyfsat enkelt vill jag minnas.
Förslag?
 
Hmm, det var ju jävligt spännande nyhet med en Z750R, ny fjädring, nya bromsar, ny bakgrund i hastighetsmätaren, riktigt kul, ffs bättre kan ni kawa
 
Ska byta luftfilter innan vintern och kollade under tanken... Fan verkar ju inte helt enkelt. Bör sägas att jag e sämre mek än slangare o de säger mkt.:)
Är det enkelt eller bökigt? Måste jag lämna in eller ska man försöka sig på det själv? Har bytt på zx-9 o de va hyfsat enkelt vill jag minnas.
Förslag?

Tar tebaks allt jag skrev. Tog 5minuter sen klart o betalt! Gick bättre på låga varv oxå,ingen tvekan på gas utan jämt o fint vrid. Skål!:yoparty
 
Byte av bakdrev.

Tjena!Tänkte bara höra om nån här på forumet har bytt till ett mindre bakdrev med färre kuggar,typ 2st?Blev det någon skillnad?Hojen som jag har är en Z750s.06a.:tungan
 
Tjena!Tänkte bara höra om nån här på forumet har bytt till ett mindre bakdrev med färre kuggar,typ 2st?Blev det någon skillnad?Hojen som jag har är en Z750s.06a.:tungan

Varför skulle du vilja ha ett mindre bakdrev?
Du menar väl 2 kugg till?
större bakdrev= mer acc
Mindre bakdrev= högre hastighet
 
Varför skulle du vilja ha ett mindre bakdrev?
Du menar väl 2 kugg till?
större bakdrev= mer acc
Mindre bakdrev= högre hastighet

Jag gick -1 fram/+3 bak, rappare nu men fick ju meka dit en speedohealer för runt tusenlappen och dessutom byta kedja då den gamla blev för kort, skadar dock aldrig att byta kedja.
 
z1000-2011-bk800.jpg

main_03_l.jpg

Looking Good^^
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top