Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Haha normalt val... "Nej jag vill inte ha en z1000 för den har ful framskärm!" haha... ja vissa hänger upp sig på småsaker som om man inte kan byta den också då eller? ;)

Men jag har fått min fråga besvarad, så tack!

Hade jag köpt en Z1000 hade jag fått bytt pipa, blinkers & skärm. En sak mindre med andra ord.

Varsågod :)
 
Har nyligen införskaffat en Z750 -10. Och jag tycker att den ger lite missljud ifrån sig när man har växel i och ger lite gas (aka kör). Så fort man trycker in kopplingen så upphör ljudet. Det påminner lite om gräshoppor, något hest tickande typ. Är rätt säker på att det kommer från vänster sidan (misstänker kedjan) då man hör det väldigt tydligt om man kör och har ett bullerplank eller liknande på vänster sida om sig (och i tunnlar), medans det inte hörs så tydligt om planket är på höger sidan. Ljudet har ökat med tiden. Har kört ca: 140 mil och 100-mila servicen är gjord. Den har även vistats på landsvägar / grusvägar (ej buskörd). Hållt mig rätt bra till de rekommenderade inkörningsreglerna i manualen och från säljaren. Är det nåt som låter bekant för er eller borde man lämna in den?

Har sökt lite efter på SH och google men hittar inget vettigt.
 
Har nyligen införskaffat en Z750 -10. Och jag tycker att den ger lite missljud ifrån sig när man har växel i och ger lite gas (aka kör). Så fort man trycker in kopplingen så upphör ljudet. Det påminner lite om gräshoppor, något hest tickande typ. Är rätt säker på att det kommer från vänster sidan (misstänker kedjan) då man hör det väldigt tydligt om man kör och har ett bullerplank eller liknande på vänster sida om sig (och i tunnlar), medans det inte hörs så tydligt om planket är på höger sidan. Ljudet har ökat med tiden. Har kört ca: 140 mil och 100-mila servicen är gjord. Den har även vistats på landsvägar / grusvägar (ej buskörd). Hållt mig rätt bra till de rekommenderade inkörningsreglerna i manualen och från säljaren. Är det nåt som låter bekant för er eller borde man lämna in den?

Har sökt lite efter på SH och google men hittar inget vettigt.

På min dåvarande Z1000 -08 så skar kedjan redan efter 65 mil, fabrikationsfel, fick nytt drivpaket på garantin.:tummenupp
 
dåså, syrrans hoj tillbaka från lack.

Strippad o klar.
IMG_0517.JPG


Färdigmonterad
IMG_0528.JPG


IMG_0530.JPG


ursäkta kvalitén på kameran (kamera är inte apples starka sida)

Monterade sliponsen igår. fan vilket gott ljud mot orginal.
monterar ner min imorrn också för lack, blir inte samma schema som hennes dock.
 
Last edited:
ni som har koll på läget gällande miniblinkers och andra tillbehör att pimpa sin hoj med, släng upp lite länkar är ni bussiga :)
 
dåså, syrrans hoj tillbaka från lack.

Strippad o klar.
IMG_0517.JPG


Färdigmonterad
IMG_0528.JPG


IMG_0530.JPG


ursäkta kvalitén på kameran (kamera är inte apples starka sida)

Monterade sliponsen igår. fan vilket gott ljud mot orginal.
monterar ner min imorrn också för lack, blir inte samma schema som hennes dock.
Snyggt!
Men blev den inte lite lik er-6...?
 
dåså, syrrans hoj tillbaka från lack.

Strippad o klar.
IMG_0517.JPG


Färdigmonterad
IMG_0528.JPG


IMG_0530.JPG


ursäkta kvalitén på kameran (kamera är inte apples starka sida)

Monterade sliponsen igår. fan vilket gott ljud mot orginal.
monterar ner min imorrn också för lack, blir inte samma schema som hennes dock.

Måste varit den här hojen jag såg i Eskilstuna igår när det var Mälaren runt. Kom åkandes på Västeråsvägen förbi Statoil. Jag hörde ljudet och tittade självklart ditåt när jag var ute och gick. Såg att det var en
Z1000 men färgen stämde ju inte. Detta är alltså förklaringen:confused:?

Då hade jag iaf rätt på modellen:)

Grymt snyggt blev det:tummenupp
 
Har nyligen införskaffat en Z750 -10. Och jag tycker att den ger lite missljud ifrån sig när man har växel i och ger lite gas (aka kör). Så fort man trycker in kopplingen så upphör ljudet. Det påminner lite om gräshoppor, något hest tickande typ. Är rätt säker på att det kommer från vänster sidan (misstänker kedjan) då man hör det väldigt tydligt om man kör och har ett bullerplank eller liknande på vänster sida om sig (och i tunnlar), medans det inte hörs så tydligt om planket är på höger sidan. Ljudet har ökat med tiden. Har kört ca: 140 mil och 100-mila servicen är gjord. Den har även vistats på landsvägar / grusvägar (ej buskörd). Hållt mig rätt bra till de rekommenderade inkörningsreglerna i manualen och från säljaren. Är det nåt som låter bekant för er eller borde man lämna in den?

Har sökt lite efter på SH och google men hittar inget vettigt.


Jag måste säga att efter 100 mil så började jag med störa mig på något sådant:S kanske värt att kolla upp.. Verkar komma från kedjan..
 
2010 Z1000 skylthållare

Då var ombyggnaden klar.
Ett exempel på hur man kan göra det billigt!
Köp biltemas hållare för 99kr. Skaffa lite tunn plåt. Kapa lite och borra lite..
När jag hämtat nya baklampan med inbyggda blinkers från staterna försvinner de stora blinkersarna från skylthållaren också.
Ska även kapa av gängorna lite och måla svart.
Reflexen kommer att monteras i underkant på skylten på en liten plåtbit som jag fäster i skylthållaren. Även en liten lampa är på gång. Allt för att göra farbror blå till lags. (Inte för att synas bättre, nej, nej..)
 

Bifogat

  • z1000_skylt.jpg
    z1000_skylt.jpg
    148.4 KB · Visningar: 110
  • z1000_skylt2.jpg
    z1000_skylt2.jpg
    150 KB · Visningar: 87
  • z1000_skylt3.jpg
    z1000_skylt3.jpg
    132 KB · Visningar: 89
  • z1000_skylt4.jpg
    z1000_skylt4.jpg
    208.2 KB · Visningar: 109
Snart åker jag z1000 igen om allt går som jag vill... fan vad man längtar!


Grattis:tummenupp

Verkar vara en grym hoj dock:)

Förresten, hur många skall du avverka denna gången?:D
 
Grattis:tummenupp

Verkar vara en grym hoj dock:)

Förresten, hur många skall du avverka denna gången?:D

Haha det vet man aldrig, ingen mer krasch tack... jag behöver resten av mina organ.... jag ångrar så in i helv... dock att jag sålde min senaste -09!

Den var helt komplett o fullutrustad, så jävla dum man var! :huvet

z3.jpg
 
service z1000

Verkar det vettigt med 2900kr för en 1800mila service som AWA MC vill ha.....? Fan..de byter olja plus olje/luft filter... Materialet kan väl gå loss på typ 700spänn i värsta fall. Vad gör man...? Vill ju ha "fullstämplat" men fan heller jag degar detta!:mad:
 
Verkar det vettigt med 2900kr för en 1800mila service som AWA MC vill ha.....? Fan..de byter olja plus olje/luft filter... Materialet kan väl gå loss på typ 700spänn i värsta fall. Vad gör man...? Vill ju ha "fullstämplat" men fan heller jag degar detta!:mad:

Samma fundering som jag med har, ska göra 1800 servicen nu och kommer göra den själv, går mest ut på att kontrollera div småsaker plus som du sa, olja o filter. Oljan kostar 480 har ja för mig och filter ca 90 = 570:-

Be dom om ett papper på exakt vad dom gör för dina 2900kr så kan du följa den listan själv istället, dom måste ju ha någon form av schema dom följer.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top