Kawasaki z1100 Retro Fighter 2.0

Vad jag förstår kan man plocka upp allt möjligt på Stig Center :hihi

Steen: Är det samma system som man punkterar eller blandar de 2K är in i burken ?
Zäta: Tackar, ja det var minst sagt förlösande att göra nått vettigt :tungan
 
Butiken ligger vid XXX Truck shop filmer:tungan

2k epoxin var färdig med en anpull man slog i botten. Topplacken blandar dom på plats. Dom var även flexibla med att blanda "efter eget tycke" därav kunde jag få en special lack med svart och guld i.
Efter att dom har blandat så måste man lacka inom tre dagar innan färgen härdar
 
Fan...XXX Truck shop filmer...och det är dit vi skickar Zäta ! !

Jaha..där rök hans tidsplan.
*Ehh...har inte hänt så mycket med hojen, har mest kollat på video i veckan * :hihi
 
Fick pyntat lite med kopplingskåpan idag:

Slipat, blästrat, grundat och lackat...

IMG_1892.JPG

Kulören till reglage och transmission blev ok när klarlacken kom på..

IMG_1875.JPG

Loggan är försänkt ca 2 mm men syns dåligt här...så liiite 3D effekt alltså.

IMG_1873.JPG

Sidovy som besiktningsmannen kanske får uppleva.

IMG_1872.JPG

O hela finingen igen..

IMG_1889.JPG

Nu gäller det ta fram lite fina bult så inte Rally kommer med sin långa pekpinne igen :7peta
 
Last edited:
Just det! Inget ful-skruv här inte! Fan vad jag kommer få skit när min hoj ska synas i sömmarna.
 
Snyggt detalj jobb :) dock kan jag känna att det kan bli lite platt?

Tack för infon om dämpar staget!
 
Tack grabbar...

Lilja: Flyttar in plattan närmare motorn så det inte blir så mycket luft mellan kåpan och motorn. Funkar därför med en "platt" kåpa...kommer lira bra, tror jag :hihi

Rally: Kommer ge dig skit för varje bult du missat :D
Speciellt nu när jag fått tillverka M6 95 mm med kupolskalle bara för att du ska bli nöjd.

IMG_1894.JPG
 
Fan...XXX Truck shop filmer...och det är dit vi skickar Zäta ! !

Jaha..där rök hans tidsplan.
*Ehh...har inte hänt så mycket med hojen, har mest kollat på video i veckan * :hihi

Är ju numera eunuck.... så inga problem, tänder mer på MotoGP :3freak
 
Du, det ser grymt fint.... men jag förutsätter att Rally hittar nåt att peta på ändå :D
Ditt kall = snida fram grymma grejer
Mitt kall = jobba dygnet runt
Rally's kall = :7peta
:D
 
Zäta: He...he...ja, han är petig den lille inspektören :hihi MotoGP=:rofl


Bra och dåligt:

Bra är färgsättningen känns ok på plattan.

IMG_1909.JPG

Bra är oxå att färgen på slavcyllen lirar hyggligt med fotpinnarna.

IMG_1900.JPG

Dåligt är att färghelvetet släppte vid bulthålen :(

IMG_1896.JPG

Bra är att jag fick till en fin spunnen slang..

IMG_1914.JPG

Nä fan...det blir upp till den lille inspektören Rally att avgöra.
Ska ja blästra om skiten och polera, måla loggan svart ? Hjälp Rally hjälp !! :huvet
 
Asså grabbar?! Vafan är detta! Jag har ju sagt till er! Ska ni häckla mig så får ni göra det i min tråd så att NÅGONTING händer i den.:D

1: Byt/polera skruven till slavcylindern. Du har ju lackat luftningsnippeln med skitit i skruven!:mad::hihi
2: Glöm inte ett transparant överdrag till den stålomspunna slangen så den inte skaver mot din nylackade motor.
3: Lacka den hela plattan svart.
4: Måla fasningen (heter det så?) i 2.0 loggan i samma färg som slavcylindern.
5: Snygga till växelaxeln, antingen med färg eller putsande.
6: Ta med Zäta och kom ner till Skåne och bygg ihop min hoj.:D

Synd att jag ska va så dålig på att organisera saker, jag hade ju blitt en fantastisk projektledare annars.:D
Det där med designer kanske är vad jag skulle satsa på. Sitta och tänka ut saker och tvinga andra till att lösa det praktiskt. Ja, så får det nog bli.:D
 
Du menar att det skulle hjälpa :confused: ... herr Designer :D
Jag gillar den vita blaffan... ger ett statement, även om den drar blicken till sig
Lacka "urfräsningarna" (innerkanterna) i guld... krångligt? :D
FÖ... motorn ser grym ut :tummenupp
 
Fick en udda idé om att lacka mellan ribborna på kåpan i samma färg som motorblocket, för att göra kåpan "lättare"

Idé.JPG
 
Asså grabbar?! Vafan är detta! Jag har ju sagt till er! Ska ni häckla mig så får ni göra det i min tråd så att NÅGONTING händer i den.:D

1: Byt/polera skruven till slavcylindern. Du har ju lackat luftningsnippeln med skitit i skruven!:mad::hihi
2: Glöm inte ett transparant överdrag till den stålomspunna slangen så den inte skaver mot din nylackade motor.
3: Lacka den hela plattan svart.
4: Måla fasningen (heter det så?) i 2.0 loggan i samma färg som slavcylindern.
5: Snygga till växelaxeln, antingen med färg eller putsande.
6: Ta med Zäta och kom ner till Skåne och bygg ihop min hoj.:D

Synd att jag ska va så dålig på att organisera saker, jag hade ju blitt en fantastisk projektledare annars.:D
Det där med designer kanske är vad jag skulle satsa på. Sitta och tänka ut saker och tvinga andra till att lösa det praktiskt. Ja, så får det nog bli.:D

Det är då inte mycket du missar!
Plastöverdrag på slangen är ett måste.
Bultarna en annan, skulle vara snyggt med typ ARP bultar - arp-pro-series-2000-rod-bolt-kit1-300x300.jpg
Alla bultar, inte bara de som håller kopplingen utan även kåpan.
Måla i räfflorna - Nja, problemet är att dom inte har symmetri med kylflänsarna på motorn.
Kanske inte gör något, men det kan bli väldigt fel.

Kawa - Riispekt!:yoparty
 
Falköga har så mycket att inspektera i våra trådar så han inte hinner mecka.... :)
 
om du ändå ska börja tvivla på plattan så tror jag fortfarande en lite mer racig och strippad grej, typ de jag länkade, skulle va som o beställa en burk spraygrädde till pulvermoset!:tummenupp
blir grymt i vilket fall men
 
Oj oj oj...vet inte var jag ska börja !?

Rally:Ditt jäv....jag menar, tack för bra feedback !

Zäta:Skit ner...jag menar, ska fundera på att lacka guld.

Steen:Dra åt...jag menar, tack för tipset !

M-tin:För helv....jag menar, snygga bult..var köper man dom ?

Fläsk: Ta ditt sprey och...jag menar, ska helt klart överväga det !


Ha...ha....skämt å sido boys ! Tack för att ni kommer med synpunkter :tummenupp
Måste smälta det här lite...för trött för att komma på nått bra just nu...

Over and out.....zz...zz...z....
 
Last edited:
Tyst som i graven....ni tog väl inte illa upp grabbar :krama

Skit i det och till saken:
Det kanske är geometrin på plattan som inte känns rätt trots allt. Då jag fortfarande kan skära ut nya konturer i lasern så är jag öppen för förslag.

Kladda gärna på denna bild om ni har förslag. Hålen kan jag inte flytta på men ytterkonturen funkar att ändra.

Clutch plate2.jpg

:rock
 
Lättstötta...? :rofl
Trodde du övergett SH... trött kl 9 på kvällen.....:va (vekling :tungan)
Jag vet inte vad han, Uberchefsdesignern säger... men behåll den som den är, lägg en mindre utanpå, med distanser emellan och i silver så trollar du kanske bort lite av den stora svarta.
Alternativt, bryt den på mitten med att fält i silver... lite som steen ritade, men låt ränderna gå hela vägen ut, lite som cyllen ser ut....
Blev nån mil med cromsläde idag :) Lööövly feeling.. tuff tuff tuff
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top