Kawasaki z1100 Retro Fighter 2.0

Ja vet...mesigt att va trött vid 21, men hade jobbat 06-20 ! Ska stämma dom för avtalsbrott...jag vet att jag har rätt till 11 timmars dygnsvila :hihi

Fan Zäta...där sa du nått. Inte för att jag fattar exakt vad du menar men självklart ska jag ju göra en distans som jag gjorde på andra sidan !!!
You made my day buddy ! :yoparty:rock:yoparty:rock

Ingen teckning till mig än ?
 
Last edited:
Ok, grabbarna som kör laser gjorde en insats och jag fick loggor så jag står mig ett tag :hihi

Ser ni skillnaden ? Version 1 har inga "pluppar" i bokstäverna

IMG_1719.JPG

Version 2 har en hårfina bryggor som håller plupparna på plats..

IMG_1918.JPG

Och jag fick några extra att pilla med....

IMG_1916.JPG
 
Jag skzller pü landsflzgt.
Nu har tgb-bordet fuckat upp oxü.

ARP bultar hittar man på ebay."nåt"
Eller http://www.summitracing.com/
alt. http://arp-bolts.com/

Inte omöjligt att jag skaffar lite av dom, när väl det andra är klart.
Gör mycket i sluttampen.

Den nya plåten blev mycke bättre än första. Helt klart värt att göra om när man ser det färdiga resultatet.
 
Tangentbordet...yeah right, snarare whiskeyn ? :D
Så du har varit utomlands...handlat nått kul ?

Kollade länkarna..inte helt gratis de där ARP-bultarna...men mycket proffsiga.
Men man behöver ju en låda 12-kants hylsor.

Får kolla lite på E-bay oxå.
 
om du bad om lite feedback så:näsblod
snabb paintskissClutch plate2.jpg

EDIT: ja den ser för jävlig ut men jag tycker du ska öppna upp din mer, kommer passa pööörfäkt
 
Inte illa Fläsk !
Ska faktiskt överväga detta. Du kanske ska ta över som Uberchefsdesigner :hihi

Tackar..
 
Priset är det som gjort att jag skippat dom än så länge.
Det är ju inte så man beställer 8st och kommer på att dom var för korta...

"Less is more", skulle jag vilja säga.
Jag skulle försöka hitta linjer från resten av motorn och
runda av den lite, ungefär som Fläsket föreslår.

Är i Frankfurt. Jo, en canon lins vore fint.
70-200 is L4, nu kommer nog Zäta gå igång.

M
 
:D Yepp, min klara favorit, den gluggen sitter ALLTID på... ja, om jag nu absolut inte vet att jag ska göra nåt som verkligen kräver en annan glugg (macro eller VV)... Så KÖP!! Billig (?) ... prisvärd är kanske ett bättre ordval, bra byggkvalite, skärpa deluxe (för ett zoom), smidigt, snabbt och relativt ljusstarkt!
Det var detta ojektiv som fick mig att överge Nikon... ja, om det nu säger nåt :va

De nya dekalerna blev super Kawa!
Du får göra några pappersvarianter o måla, och sätta på motorn tills du hittar nåt... i sista änden är det ju du som skall vara nöjd med resultatet... ja å så Rally då :)
Nä, det ser mörkt ut med ritande för stunden... lite mycket i hövve nu :va
 
Om du nu inte går på linjen "less is more" så tycker jag som M-tin,
hitta och följ övriga motorlinjer för bästa resultat.
Den här hojen kommer bli skitsnygg. :tummenupp
 
Ok...jag lyssnar och jag tar till mig !
Hatar att erkänna det men ni har rätt..... :mad:

Skissade upp en ny platta och ja...se själva:

Clutch plate 5.jpg

Clutch plate 5 p.jpg
 
Tack grabbar för att ni var uppriktiga !
När jag ser den gamla nu ser den inte klok ut :hihi

Angående materialval så kan jag välja mellan rostfritt och rostfritt :D
Börjar skära ut den och sedan får jag se om det blir polering, lack eller eloxering. (funkar det på rostfritt förresten ?)

:rock
 
rostfritt skall vara borstat såvida det inte handlar om köksutrustning, men det är inte våran avdelning:7peta
närå, din hoj och här sitter jag och drömmer, den förra hojen blev så bra så denna kan inte bli dålig. fick du den såld eller hur var det?
 
Ok...jag lyssnar och jag tar till mig !
Hatar att erkänna det men ni har rätt..... :mad:

Skissade upp en ny platta och ja...se själva:

View attachment 380154

View attachment 380155

Nu du, nu har du hittat rätt!
Det där blev förjävla bra, coolt stuk.:yoparty
Det är väl bara alu du kan eloxera - tror jag.
Å andra sidan är det nog inte fel att ha rostfritt där, det är ja ganska utsatt ställe.

Zäta
Bidde ingen glugg, kostade lika mycket här hemma. Så tyckte det inte var värt besväret att köpa en där.
Kul att jag spanat in mig på rätt grejor i alla fall.
Hade ett fundering om att avvara IS för att kunna gå upp på en 2,8 men vet inte. Jag har nog inte den stadigaste handen när det kommer till kritan.
-Kom gärna med förslag.
Kawa
Sorry för off topic...
 
Fläks: Tackar ! Z750 såldes i sommras...och alldeles för billigt.
2.0:an kommer slå den med hästlängder....tror jag :tungan

M-tin: Ingen fara, jag är OT kungen på Zätas sida :D
Vanligt stål kan eloxeras men då materialet måste leda stöm är jag tveksam om rostfritt funkar.
Tror det blir polering och kanske svarta kanter.

Lilja: Det var ingen dålig Ducca det inte...inte helt olikt det jag siktar på.

Rally: Gott att ha Uberchefsdesignern tillbaka...skulle gjort som du sa från början. Förlåt :hihi

Putsade lite till på ritningen..ja, så får det nog bli om jag kan motstå en liten liten 2.0-logga

Clutch plate 6b.jpg
 
Kan du inte få logga graverad istället för utskuren? Någon fin text från övre kanten till nedre "längst bak" så att säga. "Design aproved by Rallyfisken!":hihi
 
Kawa: skär ut en liten logga .... och lägg den ovanpå... så ser det graverat ut :)
Sista ritningen :tummenupp grym
Mtin: IS eller 2.8.... jag tycker ju att 4:an är good enough, men man kan ju sällan få ljusstyrka nog :)
Nackdelen vid längre släpande är ju vikten på 2.8:an
De jag använer fö är: 70-200/4 , ett 50/1.4, ett 100/2.8 macro och ett 17-35/2.8-4(?) vidvinkel och ett 24-70/2.8 ... men som sagt, 70-200 sitter på default :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top