Kawasaki Z1000SX

Ulvhamne - när jag bläddrar igenom tråden så ser jag bilder på din, som är väldigt lik min. Undrar om det är din gamla jag införskaffat? (LTNxxx)

Jag håller på o byter garage, och hittade en knippe skruvar till fästet för giviväskorna, om du vill ha dem. :D
 
Frågetecknen skulle ha visst glada gubbar, nåt blev fel. Sannolikt handhavande & inte tekniskt...
 
Vad kör ni för däck på era hojar?
Efter tre år och 1100 mil bytte jag ut mina originalsulor mot Metzeler roadtec 01. Har visserligen bara kört någon mil, men styrningen blev verkligen helt annorlunda. På ett positivt vis, givetvis.
 
Vad kör ni för däck på era hojar?
Efter tre år och 1100 mil bytte jag ut mina originalsulor mot Metzeler roadtec 01. Har visserligen bara kört någon mil, men styrningen blev verkligen helt annorlunda. På ett positivt vis, givetvis.

Jag har kört Pirelli Angel GT och nu Michelin road 5, tycker spontant bäst om Pirellis däck. Jag upplevde att originaldäcken gjorde hojen lite nervös på dålig asfalt och samma sak upplever jag med Michelindäcken, dock inte lika mycket.
Pirelli däremot hade inte de tendenserna. Hur Michelin beter sig i regn vet jag inte ännu, sommaren har varit torr. Pirelli var i alla fall tydliga i sin respons.
Den skillnad jag gjort mot original är att jag gått upp till 55-profil bak.
 
Jag har kört Pirelli Angel GT och nu Michelin road 5, tycker spontant bäst om Pirellis däck. Jag upplevde att originaldäcken gjorde hojen lite nervös på dålig asfalt och samma sak upplever jag med Michelindäcken, dock inte lika mycket.
Pirelli däremot hade inte de tendenserna. Hur Michelin beter sig i regn vet jag inte ännu, sommaren har varit torr. Pirelli var i alla fall tydliga i sin respons.
Den skillnad jag gjort mot original är att jag gått upp till 55-profil bak.


-Jag gick också upp till *55/bak...... Vilket resulterade i att jag fick justera framlyktan lite

:tungan
 
Vad kör ni för däck på era hojar?
Efter tre år och 1100 mil bytte jag ut mina originalsulor mot Metzeler roadtec 01. Har visserligen bara kört någon mil, men styrningen blev verkligen helt annorlunda. På ett positivt vis, givetvis.

Bytt till Pirelli Angel GT denna säsong, nöjd.
Imponerad att du fick ut 1100 mil av dina orginaldäck, jag bytte efter ca. 700 mil.
 
Bytt till Pirelli Angel GT denna säsong, nöjd.
Imponerad att du fick ut 1100 mil av dina orginaldäck, jag bytte efter ca. 700 mil.

Jag fick byta mina värdelösa bridgestone som den levererades med redan efter ca 400 mil
 
Till 2019 verkar modellen vara i princip oförändrad men till 2020 borde den väl uppdateras igen?
Intervallet har ju hittills var tre år per uppdatering. 2011-13, 2014-16, 2017-???

Så vad kan man hoppas på?
Jag hoppas på:

Quickshifter (har jag kanske ingen nytta av till vardags men det låter ju så gott när man smackar i växlarna)
Åtkomliga fack i kåpan för telefon eller småsaker
Plats under cutsen för åtminstone ett skivbromlås

Har ni fler förslag?
 
Till 2019 verkar modellen vara i princip oförändrad men till 2020 borde den väl uppdateras igen?
Intervallet har ju hittills var tre år per uppdatering. 2011-13, 2014-16, 2017-???

Så vad kan man hoppas på?
Jag hoppas på:

Quickshifter (har jag kanske ingen nytta av till vardags men det låter ju så gott när man smackar i växlarna)
Åtkomliga fack i kåpan för telefon eller småsaker
Plats under cutsen för åtminstone ett skivbromlås

Har ni fler förslag?

Bort med kåpan, bort med en cylinder, byt till enkelsving, på med Öhlins och slutligen, tillverka den i England!
 
Bort med kåpan, bort med en cylinder, byt till enkelsving, på med Öhlins och slutligen, tillverka den i England!

Hahahahaha, nä du. För då har den hamnat i fel del av forumet, det här är ju "modellspecifika diskussioner Z1000sx" och då får inga sönderkapade modeller vara med. En cylinder bort, en svinghalva bort, en kåpa bort.... Det blir inte mycket hoj kvar! :hihi
 
Till 2019 verkar modellen vara i princip oförändrad men till 2020 borde den väl uppdateras igen?
Intervallet har ju hittills var tre år per uppdatering. 2011-13, 2014-16, 2017-???

Har ni fler förslag?

- Namnbyte till Ninja 1000 även här.
- QS
- Farthållare
- Riding modes
- 20 kg bort

Kanske...
 
Var iväg o tittade på en 2018 modell med touringpaketet idag. Riktigt fin hoj. Fick ett bra pris med så det ligger nog ett köp nära till hand. Tänkte kolla med er vilka slip-on som fungerar ihop med väskorna utan att bränna hål på bottnen i väskorna. Acra ligger lite väl högt i pris tycker jag. Vill ha med DB killer då jag kör lite på bana. Vad rekommenderas??
 
Var iväg o tittade på en 2018 modell med touringpaketet idag. Riktigt fin hoj. Fick ett bra pris med så det ligger nog ett köp nära till hand. Tänkte kolla med er vilka slip-on som fungerar ihop med väskorna utan att bränna hål på bottnen i väskorna. Acra ligger lite väl högt i pris tycker jag. Vill ha med DB killer då jag kör lite på bana. Vad rekommenderas??

Jag kör med original system så jag kan tyvärr inte hjälpa dig men jag vill minnas att jag sett frågor kring detta tidigare i denna tråd. Så någonstans på dessa 39 sidor finns det (nog) lite åsikter kring detta.
Håller tummarna för ett lyckat köp och en snabb vinter så vi får åka ut igen!
 
Jag vet att Arrow har slipon som passar ihop med väskorna.
Tittade också efter andra dämpare till min när jag köpte den. Men det blev aldrig av och tyckte det var mycket pengar.
Sen tycker jag att dom ser så låga ut när man inte har väskorna på.
Men visst orginal är ju inte vackra.

För övrigt så kan jag bara rekommendera dig att köpa. Jag har aldrig behållt en motorcykel så många år som denna.

Byt till ett kugg större framdrev blir mycket bättre gång
 
Jag vet att Arrow har slipon som passar ihop med väskorna.
Tittade också efter andra dämpare till min när jag köpte den. Men det blev aldrig av och tyckte det var mycket pengar.
Sen tycker jag att dom ser så låga ut när man inte har väskorna på.
Men visst orginal är ju inte vackra.

För övrigt så kan jag bara rekommendera dig att köpa. Jag har aldrig behållt en motorcykel så många år som denna.

Byt till ett kugg större framdrev blir mycket bättre gång

Blev köp. En 2018 modell med 0mil på mätaren med touringpaket, rensad bak och värmehandtag. Ska hämtas hem på fredag sen hoppas på att våren hittar hit tidigt. Hittade ett Leo Vince system som passar med väskorna men det går på runt 8 000:- så det är inte direkt gratis att byta upp sig.
 
Blev köp. En 2018 modell med 0mil på mätaren med touringpaket, rensad bak och värmehandtag. Ska hämtas hem på fredag sen hoppas på att våren hittar hit tidigt. Hittade ett Leo Vince system som passar med väskorna men det går på runt 8 000:- så det är inte direkt gratis att byta upp sig.

Grattis, det var en fin julklapp! :kär
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top