Kawasaki Z1000SX

Turebert

Medlem
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Lönsboda
Hoj
Triumph Sprint ST 955 -00
Äntligen är den hemma. Nu suktas det efter värme o torra vägar som aldrig förr
b69fb0f204c0c9bea3f7697a5f51a362.jpg

9a5ce3f633a429efc6bd9e8444dbaa14.jpg
3e5d04616e85540880c1c08eb0d1c21b.jpg
2cb4bd96b2d59f9b1d7780252912264e.jpg
 

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Här läääängtar vi också! :D030.jpg

Och hoppas på en bra sommar igen....
Dock kanske liite svalare,,,,,,
 
Last edited:

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Var och kikade på en idag, stor skillnad på stuket efter uppdateringen. När kom denna? Är det någon som köpt performancepaketet med akra slipon osv? Värt pengarna?
 

ncc

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2019
Ort
Karlskrona
Hoj
z900 2018
Turebert
Är själv sugen på en z1000 sx, den gröna är verkligen snygg. Går mellan den och den svarta just nu i mitt huvud.
Har idag en Z900 - 18, som skall säljas.
Får man fråga vad du fick ge för din ?
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Jag laddade ner lite uppdateringar till GPS:en medan jag tittade på åkfilmer från i somras. Frugan frågar, längtar du till sommaren?
JAAAA!! :kär
IMG_20180901_105027.jpg
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Var och kikade på en idag, stor skillnad på stuket efter uppdateringen. När kom denna? Är det någon som köpt performancepaketet med akra slipon osv? Värt pengarna?

Senaste uppdateringen kom 2017 då den förutom nytt utseende även fick elektroniskt godis som tex antispinn och kurv-ABS (KIBS).
Vill du ha lite fräckare ljud är de Akraburkar man köper via paketen inte så bra då de kommer med fast monterad dB-killer. Ett elände att ta ur...
 

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Senaste uppdateringen kom 2017 då den förutom nytt utseende även fick elektroniskt godis som tex antispinn och kurv-ABS (KIBS).
Vill du ha lite fräckare ljud är de Akraburkar man köper via paketen inte så bra då de kommer med fast monterad dB-killer. Ett elände att ta ur...


Jag har hört.....
Att dämpare med DB Killers inte säljs längre som Tidigare. ( Nya EU Relger) Så att dom är fast svetsade numera i dämpen.

Som sagt Det är vad jag hört! -Men på mina Yoshimura var det så iaf.....Och dom inhandlades 2018 så man undrar ju.....
 

Turebert

Medlem
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Lönsboda
Hoj
Triumph Sprint ST 955 -00
Turebert
Är själv sugen på en z1000 sx, den gröna är verkligen snygg. Går mellan den och den svarta just nu i mitt huvud.
Har idag en Z900 - 18, som skall säljas.
Får man fråga vad du fick ge för din ?

Kawasaki hade en kampanj där dom satt ner priset 10 000:- sen lyckades jag pruta 3000kr till. Sen la jag på sidotankpads, rensad bak från R&G och värmehandtag från Oxford så slutpriset blev 132 000:-
 
Last edited:

Turebert

Medlem
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Lönsboda
Hoj
Triumph Sprint ST 955 -00
Jag har hört.....
Att dämpare med DB Killers inte säljs längre som Tidigare. ( Nya EU Relger) Så att dom är fast svetsade numera i dämpen.

Som sagt Det är vad jag hört! -Men på mina Yoshimura var det så iaf.....Och dom inhandlades 2018 så man undrar ju.....

Till 2017 och 2018 modellen finns för tillfället bara två dämpare som funkar ihop med sidoväskorna och det är Acra slip-on och LeoVince Factory S som jag hittat i England för 6800kr inkl frakt. Blir nog dom senare då db killer går att lossa med enbart en skruv vilket inte tydligen går på dom först nämnda
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Ni som har denna fina hoj... Hur upplever ni att den är att köra i stan? Känns den klumpig i jämförelse med en naken Z1000 tex?
 

ncc

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2019
Ort
Karlskrona
Hoj
z900 2018
Kawasaki hade en kampanj där dom satt ner priset 10 000:- sen lyckades jag pruta 3000kr till. Sen la jag på sidotankpads, rensad bak från R&G och värmehandtag från Oxford så slutpriset blev 132 000:-

Ofan, bra pris.
Inga problem att montera väskorna när du kör med rensad bakdel , tänker blinkiserna ?
Är det alltid värmehandtag från Oxford de sätter på, inte deras egna ?
 
Last edited:

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Ni som har denna fina hoj... Hur upplever ni att den är att köra i stan? Känns den klumpig i jämförelse med en naken Z1000 tex?

Det är inga konstigheter att köra i stan, det är bara inte så kul.... med någon hoj.
Har man packväskorna på blir den lite bredare om gumpen så klart men annars är det inget som stör.
Men är det mellan Z1000 och Z1000sx som valet står? De riktar sig till olika kunder trots att de är så lika. Z1000 är busenungen, Z1000sx är den lite mer mogna brodern.
Men båda är härliga hojar. Fast om du är inne på en z1000, kolla också på z900, den är riktigt kul att köra!
Men både z900 och z1000 saknar det jag uppskattar, visst vindskydd och möjlighet att ha hårda packväskor.
 

Turebert

Medlem
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Lönsboda
Hoj
Triumph Sprint ST 955 -00
Ofan, bra pris.
Inga problem att montera väskorna när du kör med rensad bakdel , tänker blinkiserna ?
Är det alltid värmehandtag från Oxford de sätter på, inte deras egna ?

Får böja blinkersarna lite bakåt vid montering o demontering men det handlar kanske om 5mm så det är inga större problem.
Gick inte att använda Kawasakis egna värmehandtag då dom var lite för långa. Hade ju blivit snyggare med original då knappen för dom olika lägena sitter i handtaget o på Oxford får man montera en liten dosa på styret
 
Last edited:

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Det är inga konstigheter att köra i stan, det är bara inte så kul.... med någon hoj.
Har man packväskorna på blir den lite bredare om gumpen så klart men annars är det inget som stör.
Men är det mellan Z1000 och Z1000sx som valet står? De riktar sig till olika kunder trots att de är så lika. Z1000 är busenungen, Z1000sx är den lite mer mogna brodern.
Men båda är härliga hojar. Fast om du är inne på en z1000, kolla också på z900, den är riktigt kul att köra!
Men både z900 och z1000 saknar det jag uppskattar, visst vindskydd och möjlighet att ha hårda packväskor.

Tack för svar! :)

Jag har inte kört någon av dem, bara provsuttit.
Är "förstahojköpare" så det är svårt att veta vad man vill ha. Kommer köra en hel del till jobbet i stan (ca 20min enkel), förmodligen lite landsväg för fikaturer och kanske ner till släkten (ca 40mil) nån gång på sommaren.

Tycker hojjar med kåpa är snyggast men känner att R hoj blir lite för extremt med sittställning etc. Därav känns SX som ett bra val, Z1000 kanske skulle passa bättre men jag gillar inte utseendet på den.

Kanske fånigt men eftersom jag inte har så mycket mer att gå på än att se och provsitta så blir det väl så. :)

En annan kandidat jag tycker är intressant är BMW R1250R och det är ju en helt annan typ av hoj, tänkte försöka känna & klämma på lite olika på mässan nu i januari men alla tips och goda råd är välkomna! :)
 

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
-Jag tänkte lägga på nya Bromsbelägg inför säsongen.
Och har funderingar på vilka håller kvalitet?? Finns ju en mängd att välja på! Kör inte bana,så jag behöver inte race prylar..........

Vad har ni andra valt? Till denna trevliga Cykel......:)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top