Kawasaki Z1000SX

Jag antar att man blir rätt härdad när man kör nakenhoj, har kört 35 mil i ett svep utan problem. Jag vill ha möjlighet att ta med packning och använda våra europavägar i större utsträckning.
Besökte södra Tyskland, södra Frankrike och var nere till Andorra med min -18 utan vidare bekymmer. Satte en luftkudde på sadeln för att få bättre uthållighet. Köpte en extra liten kriega för att lägga på passagerarsätet också. Fungerar jättebra för långresa.

Sent from my SM-A715F using Tapatalk
 
Jag antar att man blir rätt härdad när man kör nakenhoj, har kört 35 mil i ett svep utan problem. Jag vill ha möjlighet att ta med packning och använda våra europavägar i större utsträckning.
Det kommer sx duga gott till. Enligt mig är den hojen en riktigt bra kompromiss mellan sportighet och bekvämlighet. Jag har rejäla packväskor till min. Har också monterat värmehandtag, handskydd, 12v-uttag och komfortsadel. Tror jag har en touringruta på som förra ägaren monterade. Komfortsadeln var ett måste, tycker orginalsadeln var hemsk. Har Akraslipon och ecu flash också. Går riktigt fint. Som vanligt saknar man 50 hästar till men man kan inte få allt.
 
Har kikat på Versys oxå men gillar inte looken på den om jag ska vara ärlig och det spelar större roll än vad jag inser. Har sett en del videos med hojen du kör och den verkar ju riktigt nice. :)
Håller med dig om utseendet på Versys eftersom jag är en estet på hög nivå.
Prova ut ordentligt vilken hoj du tror fyller flest användningsområde och även för framtiden så du slipper byta igen om 1 år eller så.
Lycka till :)
 
Har en sx 2012. Har läst att många har problem med baldämparen, att den är för klen.

Jag kan själv tycka att sen känns svajig baktill om gaskontrollen i kurvan inte är helt hundra. Kan någon rekommendera vilka inställningar jag bör köra med på både bakdämparen och gaffeln? Är helt novis när det kommer till att justera fjädring. Målet är att få en så säker hoj som möjligt och jag kan tänka mig att offra bekvämlighet för det. Väger cirka 100 pannor med utrustning. Tack!

edit. Vill inte byta någon komponent, endast justera.
 
Har en sx 2012. Har läst att många har problem med baldämparen, att den är för klen.

Jag kan själv tycka att sen känns svajig baktill om gaskontrollen i kurvan inte är helt hundra. Kan någon rekommendera vilka inställningar jag bör köra med på både bakdämparen och gaffeln? Är helt novis när det kommer till att justera fjädring. Målet är att få en så säker hoj som möjligt och jag kan tänka mig att offra bekvämlighet för det. Väger cirka 100 pannor med utrustning. Tack!

edit. Vill inte byta någon komponent, endast justera.
Min 2011 kunde jag inte justera bakdämparen till att inte vara svampig. Det bästa motmedlet var att gå på gas när man ville att den skulle uppföra sig någorlunda.
I gengäld kan man ju bromsa helt galet hårt på den hojen tack vare att den sätter sig rätt mycket med korrekt bromsteknik.
 
Min 2011 kunde jag inte justera bakdämparen till att inte vara svampig. Det bästa motmedlet var att gå på gas när man ville att den skulle uppföra sig någorlunda.
I gengäld kan man ju bromsa helt galet hårt på den hojen tack vare att den sätter sig rätt mycket med korrekt bromsteknik.
Tack för svar. Kunde du justera så den blev i vart fall lite bättre? I så fall, vad?
 
Tack för svar. Kunde du justera så den blev i vart fall lite bättre? I så fall, vad?
Minns inte riktigt, har för mig jag ställde upp förspänning rätt mycket, och sedan tror jag att jag ställde upp returen lite, men inget av dem hjälper att fjädern är alldeles för mjuk. I bästa fall kan man flytta problemet lite så att det inte är v lika störande, men att fixa för mjuk fjäder med dämpning eller förspänning gör att bakdämparen inte gör sitt jobb, och man flyttar eventuellt problemen till ram/framänden istället.
När jag började kräva mer än min sx kunde leverera bytte jag till en gsxr1000 istället.
SXen är nog den enda hojen jag ägt som jag saknar lite just tank vare att den var så allmänt kompetent och trevlig på det mesta, men det var inte värt att uppgradera bakdämparen för mig jämfört med att skaffa en annan hoj.
 
Nån här som provat gelsadel? Har en 2018 års mod o har efter en operation lite bekymmer med sittandet när det blir lite längre stunder. Funderar på om en gelsadel skulle kunna underlätta något. Är inte intresserad av något man monterar ovanpå sadeln så som en airhawk utan det ska vara en komfort sadel i så fall
 
Inte på en Kawa men det satt en original gelsadel på min multi när jag köpte den och jag skulle nog säga att den är aningen bättre än original, men jag skulle inte lägga pengarna på den själv.
 
Nån här som provat gelsadel? Har en 2018 års mod o har efter en operation lite bekymmer med sittandet när det blir lite längre stunder. Funderar på om en gelsadel skulle kunna underlätta något. Är inte intresserad av något man monterar ovanpå sadeln så som en airhawk utan det ska vara en komfort sadel i så fall
Jag. Körde med orginal någon månad innan jag beställde kawa orginal gelsadel. Natt och dag men dyr.
 
Tjena!
Jag har en Z1000sx -12 och har hittat begagnade slip-on för årsmodell 14-16.
Är det någon som vet vad som skiljer mellan Slip-on för årsmodell 11-13 och 14-16?
 
Tjena!
Jag har en Z1000sx -12 och har hittat begagnade slip-on för årsmodell 14-16.
Är det någon som vet vad som skiljer mellan Slip-on för årsmodell 11-13 och 14-16?
De är exakt samma har jag för mig. Det var inte några större uppdateringar till gen2.
 
De är exakt samma har jag för mig. Det var inte några större uppdateringar till gen2.
Det är ungefär vad jag kan hitta också. Men ändå finns det slip-on som är specade för dom olika generationerna. Det kanske bara är packväskorna som bestämmer om det passar eller inte. Så kör man utan väskor kanske det är lugnt.
 
Det är ungefär vad jag kan hitta också. Men ändå finns det slip-on som är specade för dom olika generationerna. Det kanske bara är packväskorna som bestämmer om det passar eller inte. Så kör man utan väskor kanske det är lugnt.
Ja, har man sidoväskor behöver man slip-on som funkar för det.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top