Kawasaki Z1000SX

Då var årsservice gjord samt nya Pirelli Angel GT monterade!
Gick upp till 190/55.
Ser fram emot våren...
:banana
 
Då var årsservice gjord samt nya Pirelli Angel GT monterade!
Gick upp till 190/55.
Ser fram emot våren...
:banana

Jag är supernöjd med dom däcken. Lite kvickare med 55-profilen och slitaget är helt ok.
Jag pendlar mycket med hojen men efter en knix eller bandag är bakdäcket runt å fint igen.
Har kört ca 1100 mil och det är en hel del kvar.

Längtar också efter sommaren...
https://youtu.be/FixFjBfyBic


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Skulle vilja skicka på ett slip-on till våren som funkar med packväskor.
Någon som har några tips?
 
Servade precis min (550 mil nu) och nästa service vid 1200 mil eller 1 år. Således 600 mils intervall.
 
Gjorde service vid 4200 mil i sommar inkl. ventilkoll och allt. Inga ventiler behövde justeras. Vad jag vet har ventilerna inte justerats tidigare. Hojen hade gått 1800 mil då jag köpte den.
Dyr jäkla service var det iaf, nästan 10000kr...
 
Gjorde service vid 4200 mil i sommar inkl. ventilkoll och allt. Inga ventiler behövde justeras. Vad jag vet har ventilerna inte justerats tidigare. Hojen hade gått 1800 mil då jag köpte den.
Dyr jäkla service var det iaf, nästan 10000kr...
Det var dyrt. Fick aldrig några sådana serviceräkningar på min, som definitivt passerade den stora servicen med ventiler i min ägo
 
Ska själv göra årsservice till våren, min gått ungefär lika som din, vad fick du betala?
Såg att du bytte däck också, vad gick det på?

Jag fick betala ca 2.500kr hos Bike Trollhättan. De har, likt många andra, reducerat pris på arbetet under vintersäsong. I grunden byte av Olja, Filter, samt några checkpunkter (kylarvätska, bromsvätska m.m).
För en sådan här typ av årsservice tycker jag inte att det skall kosta mer än 2.500kr. Jag tror dock att ordinarie
pris (högsäsong) ligger närmare runt 3.500kr el strax över.

Däcken och däcksbytet hade jag presentkort på - förhandlat till mig vid köpet av själva hojen så det vet jag inte vad det skulle ha landat på annars. Men jag tippar på ca 1.900kr bakdäck och ca 1.400kr framdäck + ca 500kr för ett byte? Så säg runt 3.800 - 4.000kr ?
 
Någon som testat Kawasakis comfort seat?

Är ganska nöjd med den som sitter original men efter att kört en 50 mil under en dag känns det givetvis.
Frågan är bara om det blir bättre av komfortsadeln, skapligt dyr också, ca. 4500kr.

Köpte liknande till en Honda och det var en besvikelse.
 
Någon som testat Kawasakis comfort seat?

Är ganska nöjd med den som sitter original men efter att kört en 50 mil under en dag känns det givetvis.
Frågan är bara om det blir bättre av komfortsadeln, skapligt dyr också, ca. 4500kr.

Köpte liknande till en Honda och det var en besvikelse.

..............................................

Ej testat, tycker std är rätt okej men skall man tuffa väldigt långt så kanske Gel sadel är skönare.
Känns som att man "överlever" med Std.
 
Har inte heller provat gelsadel. Jag köpte min hoj 120 mil hemifrån och använde en airhawk då jag körde hem den. Det funkade ok. Nu är jag van och körde 100 mil på en dag i våras på enbart standardsadel.
 
..............................................

Ej testat, tycker std är rätt okej men skall man tuffa väldigt långt så kanske Gel sadel är skönare.
Känns som att man "överlever" med Std.

Håller med, överlever gör man helt klart, suttit på värre, känns inte värt dom pengarna.

Har inte heller provat gelsadel. Jag köpte min hoj 120 mil hemifrån och använde en airhawk då jag körde hem den. Det funkade ok. Nu är jag van och körde 100 mil på en dag i våras på enbart standardsadel.

Aldrig testat en airhawk, kanske vore nåt, inte så dyrt.
Annars får man väl ladda på med lite mer kalorier under vintern så man har naturlig dämpning i röven :D
 
Hur kan det vara 600 mil på SX när Z900 ligger på 1200?? Det är ju praktiskt
taget samma motor.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top