Kawasaki Z1000SX

Dom j*vla svinen! På något konstigt sätt lyckas dom ta in z1000sx och sälja dom för nästan 40.000:- billigare än alla andra. Kostar ju 129.900 utan packväskor överallt, men dom säljer den med packväskor för 98.900:-

JAg skulle sålt min -12'a nu för 105.000:-, men nu skulle jag ju få gå ner till 80.000:- för att få sålt den, så jag behåller den istället.
 
Dom j*vla svinen! På något konstigt sätt lyckas dom ta in z1000sx och sälja dom för nästan 40.000:- billigare än alla andra. Kostar ju 129.900 utan packväskor överallt, men dom säljer den med packväskor för 98.900:-

JAg skulle sålt min -12'a nu för 105.000:-, men nu skulle jag ju få gå ner till 80.000:- för att få sålt den, så jag behåller den istället.

Tänk på att den då är gråimporterad och inte omfattad av samma garantier som din motorcykel. Nu har fordonshandel.se 12mån och någon tilläggsgaranti på 5år men inte kawasakis egen garanti, men när det skiljer 40.000kr så börjar det ändå kännas värt att gå den vägen och de flesta har varit positiva till företaget. Kan nämna att leveranstiden är ca 3 veckor.

Är i valet och kvalet för jag vill helst provköra innan köp.
 
Provköra en kan du väl göra hos en återförsäljare? måste väl inte vara just den du skall köpa?
 
Provköra en kan du väl göra hos en återförsäljare? måste väl inte vara just den du skall köpa?

Ja självklart kan jag det, det var mest att jag var sugen att köpa direkt men med närmare eftertanke så är det bättre att ta sig tid. Jag har ju även några andra modeller som jag är intresserad av, dock tror jag att en SX passar mig rätt bra då jag både gillar att busa, glida och vill gärna kunna toura lite längre stäckor.
 
Jag hoppas på att få provköra på mån/tis då vädret verkar gå åt rätt håll.

Hittade några tester som var roliga att läsa:
http://www.bike.se/test/mc-test/kawasaki-z1000sx-89281
http://www.bike.se/test/comparative_test/honda-cbf1000fakawasaki-z1000sxsuzuki-gsx1250fayamaha-fz1s

Passar på att ställa några frågor också.
Någon som vet om det är krångligt att ta bort och sätta på sidoboxarna?
Finns växelindikator?
Hur långt kommer ni på en tank normal sett?
Är det värt att investera i en powercommander 5 tror ni?

MVH
Robert
 
Köpte en z1000sx -12 svart/grön. Kört endast 50 mil med den så jag känner den inte än. Skön vilsam sittställning. Skön motor. Men måste vänta till 180 mil innan jag kan varva över 6000 (inkörning) Skulle vilja: lite mer racestuk på styret, lite mer snabbsvängd (lättsvänd), lite lägre varv vid motorvägsfart. Kanske flytta upp fotpinnarna något också, och bättre backspeglar. Men jag tror det är en trevlig hoj.
 
Hej
Är nybliven Z1000SX-ägare sedan igår (och även ny på detta forum). Hade gått och funderat länge men efter en riktig provkörning var det inte alls svårt att bestämma sig, får dock återkomma mer utförligt då jag rullat några fler mil (hittills bara ca10 mil + provkörningen).

Har funderingar på att byta kåpglaset mot något mörkare och undrar om någon har erfarenhet av Powerbronze kåpglas? Jag har hittat två varianter: original höjd och form eller Airflow/Doubble Bubble. Någon som monterat? Vilket ser bäst ut på cykeln?

Färgen ska man ju bestämma sig för. Hade tänkt mörktonat till min svart-gråa. Tror att det passar bäst och blir nog inte för mörkt.
 
Hej
Är nybliven Z1000SX-ägare sedan igår (och även ny på detta forum). Hade gått och funderat länge men efter en riktig provkörning var det inte alls svårt att bestämma sig, får dock återkomma mer utförligt då jag rullat några fler mil (hittills bara ca10 mil + provkörningen).

Har funderingar på att byta kåpglaset mot något mörkare och undrar om någon har erfarenhet av Powerbronze kåpglas? Jag har hittat två varianter: original höjd och form eller Airflow/Doubble Bubble. Någon som monterat? Vilket ser bäst ut på cykeln?

Färgen ska man ju bestämma sig för. Hade tänkt mörktonat till min svart-gråa. Tror att det passar bäst och blir nog inte för mörkt.

Fråga, var åker man för att provköra en z1000sx? Har varit sugen sedan cykeln kom att provköra men inte hittat någon återförsäljare som erbjuder.
 
För min del så provkörde jag en democykel hos den lokale MC-handlaren.

Det har varit min tanke oxå men hittar ingen återförsäljare som har någon SX för provkörning. Pratade med Avamc när det var Kawasakidagar hos dom men inte ens då skulle det finns en för provkörning.
Man kan undra om butikerna överhuvudtaget är intresserade av att sälja hojar med tanke på att dom inte har democyklar hemma.
Vilken firma var du hos?
 
Hej
Är nybliven Z1000SX-ägare sedan igår (och även ny på detta forum). Hade gått och funderat länge men efter en riktig provkörning var det inte alls svårt att bestämma sig, får dock återkomma mer utförligt då jag rullat några fler mil (hittills bara ca10 mil + provkörningen).

Har funderingar på att byta kåpglaset mot något mörkare och undrar om någon har erfarenhet av Powerbronze kåpglas? Jag har hittat två varianter: original höjd och form eller Airflow/Doubble Bubble. Någon som monterat? Vilket ser bäst ut på cykeln?

Färgen ska man ju bestämma sig för. Hade tänkt mörktonat till min svart-gråa. Tror att det passar bäst och blir nog inte för mörkt.

Grattis till en mycket bra hoj!. Jag har provat lite olika vindrutor och det är sällan man blir nöjd med enbart en då de går så snabbt att byta. Puigs Double Bobble är nog den som linjemässigt passar bäst hojen. Har även en ny Skidmarx Double Bobble som är mer skyddande mot vind. Just nu kör jag med MRA Double Bobble vilket är som original fast med Bobble. Just nu är Puigen och Skidmarxen till salu så PM:a vid intresse. Sen förra året har jag köpt så mycket godis man kan få på men bästa uppgraderingen är Kawasakis GEL sadel, helt enkelt grym komfort!.
 
Nuvarande setup :)
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1368469228636.jpg
    uploadfromtaptalk1368469228636.jpg
    108.1 KB · Visningar: 527
Det har varit min tanke oxå men hittar ingen återförsäljare som har någon SX för provkörning. Pratade med Avamc när det var Kawasakidagar hos dom men inte ens då skulle det finns en för provkörning.
Man kan undra om butikerna överhuvudtaget är intresserade av att sälja hojar med tanke på att dom inte har democyklar hemma.
Vilken firma var du hos?

Jag provkörde på Northbike i Sundsvall.
 
Tjenare!
Hur funkar det att spänna på mjuka sidoväskor på en SX? Den är ju så slimmad baktill att jag funderar på om väskorna kan åka in i bakhjulet...:död
Nån som provat?
 
Jag skulle inte vilja köra med någon annan lösning än denna i alla fall...

Därför valde jag dom fasta väskorna (Kawa original) och modifierade om infästningen så det går snabbt och enkelt att få av och på den fula ställningen. Plus att det funkar tillsammans med liten reghållare! :banana

Vill ni ha bilder kan jag lägga upp i början på nästa vecka, nu är den på service.

//Tobbe
 
Last edited:
Jag skulle inte vilja köra med någon annan lösning än denna i alla fall...

Därför valde jag dom fasta väskorna (Kawa original) och modifierade om infästningen så det går snabbt och enkelt att få av och på den fula ställningen. Plus att det funkar tillsammans med liten reghållare! :banana

Vill ni ha bilder kan jag lägga upp i början på nästa vecka, nu är den på service.

//Tobbe

Är sjukt sugen på denna hoj och håller helt med om att originalställningen för väskorna är sjukt ful så slipper gärna den. Vill se bilder på hur din ser ut så posta nästa vecka så blir jag nöjd!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top