Kawasaki Z1000SX

Jag har provkört en ZZR1400, och måste säga att det är lite samma motorkaraktär som i SXen, fast ZZRen bara matar på som SXen gör på de första 2-3 växlarna genom alla växlarna, det tar liksom aldrig slut på flås. :näsblod Den har en sportigare och aggresivare sittställning med, och känns lite tyngre i låga farter, men är å andra sidan stabil som ett lok i högre farter.
Hade ZZRen inte haft den fronten den har hade jag nog köpt en sån istället.

Ja och egentligen är det ju hål i huvudet att skaffa något som lockar till ännu högre fart igen :3freak när man kanske borde sikta på tvärtom (som 3 barns far).

Är det någon av er som mixtrat med fjädringen på SXen? Jag har läst någonstans att den är inställd från fabriken för en 75 kilos förare, och jag väger med packning, det dubbla. Kanske går att få den lite mindre slingrig i högfartskurvor :confused:
 
Ja och egentligen är det ju hål i huvudet att skaffa något som lockar till ännu högre fart igen :3freak när man kanske borde sikta på tvärtom (som 3 barns far).

Är det någon av er som mixtrat med fjädringen på SXen? Jag har läst någonstans att den är inställd från fabriken för en 75 kilos förare, och jag väger med packning, det dubbla. Kanske går att få den lite mindre slingrig i högfartskurvor :confused:
Jag ställde upp förspänningen bak, och vips slutade den kännas som en gunghäst. Egentligen är fjädern för mjuk för hojen iaf på min årsmodell. Men efter att jag ställde upp förspänningen så har jag inga konstigheter som svajande bakände eller skumt grepp och dels kostar det så förbannat mycket att byta till en riktig fjädring, så det får vara som det är.
Jag väger milda 120kg helt utan utrustning, och har förspänningen 1 snäpp från hårdast. Man känner ojämnheterna i vägen mer, men å andra sidan börjar hojen inte vifta på svansen över 180. :3freak
 
Det blev riktigt bra! OK passform. Måste hitta ett lite hållbarare material, bara. Detta nöts ännu fortare än färgen! ? Några tips på bra folie?
ImageUploadedByTapatalk1398525499.237663.jpg
 
Vilken fantastisk dag det har varit i norra Stockholm idag. Både väder och vägmässigt. Jag har fått en ny hoj i och med att jag ställde in fjädringen ordentligt. Jag fattar inte att jag åkt omkring så fel hela tiden :huvet
Standard inställd för en 70 kilos Japan blir lite klent för mina 105 Vikinga-kilon :hihi

Grymt kul!
 
Vilken fantastisk dag det har varit i norra Stockholm idag. Både väder och vägmässigt. Jag har fått en ny hoj i och med att jag ställde in fjädringen ordentligt. Jag fattar inte att jag åkt omkring så fel hela tiden :huvet
Standard inställd för en 70 kilos Japan blir lite klent för mina 105 Vikinga-kilon :hihi

Grymt kul!

Japp, min blev stadig och började känna som att den gick på räls, istället för att ha rätt dålig känsla i kurvor och totalt sakna stabilitet i högre hastighet. :)
Tar ju knappt 5 minuter att öka förspänningen heller.
 
hejsan.
har just fått mina leovince carbon pipor till hojen men till min fasa så satt leovince emblemen redan på piporna.
vågar jag ta bort dom utan att skada piporna,hur går jag till väga pojkar.
 
hejsan.
har just fått mina leovince carbon pipor till hojen men till min fasa så satt leovince emblemen redan på piporna.
vågar jag ta bort dom utan att skada piporna,hur går jag till väga pojkar.

Jag vet inte. Om jag tittar på Leo Vince verkar det som om emblemet inte sitter nitat utan limmat på nåt vis. Jag skulle nog tänka två gånger innan jag gav mig på att ta bort det. Man vet ju inte hur det ser ut bakom. Det kan ju bli skitfult om det blir limrester kvar på kolfibern.
Varför vill du ta bort dem?
 
för att det ser för jävligt ut på en svart hoj:(20140504_170253[1].jpg20140505_191330[1].jpg
men nu är det fixat :)
 
hur ställer man in fjädringen för en kille på 100+
 
hur ställer man in fjädringen för en kille på 100+

Vrid upp förspänningen bak tills hojen känns bra att köra?
Förspänningen ändras med det dör fula kloliknande verktyget man fick med hojen, passar på kransen på bakfjädern. Om du inte har en annan modell än mig.
 
Vrid upp förspänningen bak tills hojen känns bra att köra?
Förspänningen ändras med det dör fula kloliknande verktyget man fick med hojen, passar på kransen på bakfjädern. Om du inte har en annan modell än mig.

Är det medsols eller motsols man skall skruva och vad är lagom för en rejäl man på 120 pannor ��
 
Är det medsols eller motsols man skall skruva och vad är lagom för en rejäl man på 120 pannor ��

Jag har dragit upp det till näst högsta, och jag väger 120. Vad du tycker känns bäst behöver nödvändigtvis inte vara samma som för mig dock. :)
Står i manualen vilket håll man ska dra åt, men annars går det att titta på kransen och lista ut det.
 
Inte så mycket aktivitet här inne. Antar att alla är ute och gasar. :tummenupp

Har testat ställa upp förspänningen bak ett par-tre hack. Ligger på ca 80kg utan utrustning. Tycker hojen blev tajtare och lite mer lättsvängd. Logiskt om den har höjts nån cm i bak.
Nån som gett sig på gaffeln? Tycker den kan kännas lite mjuk ibland. Hur kommer man lättast åt det?
 
Jag var på min lite men minns inte riktigt vad jag gjorde, vet att jag pillade lite med dämpningen, men kan ha varit på förspänningen med. Inte sänkt den i kronan däremot.
Tycker hojen beter sig bra nu iaf. Största problemet jag har i kurvor nu är att fotpinnarna tar i. XD
 
Jag har bara duttat i fotpinnar på bana. På gata är jag inte i närheten.

Alltså, jag tycker hojen går bra och så men i vissa lägen, tex vid hård inbromsning eller om man kör över en rejäl bula i vägen, så tycker jag den känns lite mjuk i gaffeln. Känns som om det är kompen man ska skruva på då, eller?
 
Jag var på KNIX-körning på gokartbana med SMC i Lycksele i helgen. Avfärd 06.30, 27 mil dit, körning lördag em, körning söndag till 14, 27 mil hem, hemma 18.00. Puh...

Hojen gick som en klocka. Gokartbanan i Lycksele är lite i tajtaste laget men jäklar vad man får träna kurvtagning. :-) Vi hade grymt flyt med vädret. Efter att både Yr och SMHI lovat syndaflod blev det soligt och fint på lördagen. Det regnade som tusan på natten mot söndagen men på morgonen slutade det. Banan torkade upp fort och det blev bra körning även söndag.

Jag tyckte hojen betedde sig jäkligt bra trots de tajta kurvorna. Det enda jag hade lite problem med var av/på-effekten på gasen. Det var klurigt att hantera gasen i så låg fart med fullt nerlägg. Var man inte helt i synk blev det ryckigt vid av- och påslag. Ska kolla spelet i gashandtaget igen. I övrigt gick hojen som en raket och svängde bra. Däcken släppte inte det minsta på hela helgen (PR3 bak och PP3 fram).

Nu måste jag bara förhandla loss mer tid så jag kan åka på fler bankörningar i sommar. Tredagars på Mittsverige med SMC i augusti hoppas jag kunna åka på.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top