Kawasaki Ninja 7 HEV

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
April 2024 skall den visst finns tillgänglig i UK.

451 cc parallell twin med automat eller manuell låda plus en elmotor på 12 hästar ger 69 hästar totalt.
Kawasaki säger att den har acceleration som en 1000-kubikare men bränsleförbrukning som en 250.

1696694072839.png
1696694081753.png
 
Skulle vara kul att testköra. Ser mig dock inte att jag vill äga en EV hoj inom närmsta framtid.
 
April 2024 skall den visst finns tillgänglig i UK.

451 cc parallell twin med automat eller manuell låda plus en elmotor på 12 hästar ger 69 hästar totalt.
Kawasaki säger att den har acceleration som en 1000-kubikare men bränsleförbrukning som en 250.

View attachment 490548
View attachment 490549
De har misslyckats med linjerna rätt ordentligt. Ser ju ut som om någon blaskfet suttit på den
 
Vilken skithög till hoj.

Bara "automat" gör att man får kväljningar.

Spännande med 450cc paralelltwin och 50 kg katalysator, allt pga att miljöpack och feminister får bestämma
 
Varsågod. En hink diarré för hundrafemtitusen pengar.

Feminism, klimataktivism och allsköns vansinne i all ära men det som provocerar mig mest är svingen som ser ut att 2023 tillverkats av sektioner av skrivbordslampan Bolero från Ikea.
 
Last edited:
Varsågod. En hink diarré för hundrafemtitusen pengar.

Feminism, klimataktivism och allsköns vansinne i all ära men det som provocerar mig mest är svingen som ser ut att 2023 tillverkats av sektioner från skrivbordslampan Bolero från Ikea.
Ja, ser tunn och billig ut

Verkar budget, inga radialok heller

Byggd som packåsne-hoj för att inte förpesta luften ännu mer i de extremt överbefolkade länderna, typ Indien

Och säkert full av modern dålig ytbehandling som Dirty Garage Guy pratat om. Som dessutom snart har 100000 subs, blir till att fira
 
Last edited:
Så i praktiken är det en överdimensionerad startmotor som kan hjälpa twinnen att driva hojen framåt? :va För inga andra hybridfordon har väl en manuell låda efter motorerna?
 
Inte sååå tung konstigt nog (för tung för klassen, men inte vansinnigt tung).

Men, fullkomligt ointressant hoj.
 
Tydligen har responsen blivit så dålig att idag ser det ut så här för mig
1697568646639.png
 
Så en hybrid på 69 hästar ska ha samma acceleration som en tusenkubikare...?

Vilken tusenkubikare då...??? Någon Harley-liknande skithög på trettio-fyrtio hästar, eller deras egen ZX10R på 200+ hästar...?
 
Så en hybrid på 69 hästar ska ha samma acceleration som en tusenkubikare...?

Vilken tusenkubikare då...??? Någon Harley-liknande skithög på trettio-fyrtio hästar, eller deras egen ZX10R på 200+ hästar...?
Jag gissar på "Någon Harley-liknande skithög på trettio-fyrtio hästar"
 
Man får väl gissa att det är acceleration inom ett väldigt specifikt hastighetsområde, ungefär som när Saab 9000 2,3 turbo accade bättre än någon Ferrari.
 
Ja, den uppmätta accelerationen med automatlåda är säkerligen högre än ZX10R...varje gång ZX10R-föraren trampar på quickshiftern så att tändningen bryts någon hundradels sekund...

Det är väl ändå ett urbota dumt sätt att marknadsföra något som snarare är en instegsmodell. Vem som helst fattar väl att en 450 twin plus en stor startmotor inte blir en raket...? Eller är det ett plumpt försök att få några woke's att tro att det ligger något magiskt - något som inte följer fysikens lagar - i ordet "HEV"...?
 
Visordown skrev:
All the while, Kawasaki says the Hybrid delivers “the instant acceleration to rival that of a 1,000cc-class supersport model from a standing start” when using the e-boost function. Sounds entertaining.
 
Det är ju elhästar, alla vet att det är mycket bättre än till och med förgasarhästar.
Nej,
Men linjärt vridmoment från 0rpm till skillnad mot en stigande kurva som toppar någonstans norr om 10 tusen rpm, betyder att du kan få relativt jättemånga hästkrafter vid 1000 varv.
 
Back
Top