Kawasaki KZ 440 "streettracker"

Heidenau K60. mycket prisvärda och ska vara skitbra däck oxå. 1180 pix med frakt för båda.
 
Grymt bra pris var handlade du?

däckonline, leverans på en vecka, tror dom säljer däcken till reducerat pris vintertid. Det är ett endurodäck för gata så storlekarna är därefter. som tur var hade dom passande däck till mig.
90/90-18 fram och 120/90-18 bak.
 
Det tar sig sakta men säkert! lite småfix kvar innan lackering av ramen.
 

Bifogat

  • 20110208680.jpg
    20110208680.jpg
    237.8 KB · Visningar: 324
  • 20110208681.jpg
    20110208681.jpg
    238.2 KB · Visningar: 252
Riktigt snyggt med nya däcken! :tummenupp

Hur mycket vågar man stå på med sådana däck på en kurvig (asfalterad) landsväg jämfört med vanliga gatpuckar?
 
Riktigt snyggt med nya däcken! :tummenupp

Hur mycket vågar man stå på med sådana däck på en kurvig (asfalterad) landsväg jämfört med vanliga gatpuckar?

Hade sådana däck på min hoj för ett par år sedan. Hojen går ormigare på asfalt (som med alla terrängdäck) speciellt vid bromsning.

Men fästet tillät iaf att jag slipade ned fotpinnarna på Rörken-banan.
(SMC gocartbankörning på asfalt)
 
Riktigt snyggt med nya däcken! :tummenupp

Hur mycket vågar man stå på med sådana däck på en kurvig (asfalterad) landsväg jämfört med vanliga gatpuckar?

Hade några Maxxis liknande, möjligen lite mer grovmönstrade, och det gick att stå på rätt bra.
 
OK, låter som helt användbara däck även på asfalt. Klart snygga iaf + lysande om man även ska sprätta lite grus då & då :)
 
Polarn har kört till Irland & Italien på sin stelopererade sportster med ,5 i ringtryck & det har gått finfint + att han svänger duktigt med dem men raktfram går det ju inte undan men det är ju mera pga. att det är en sportster då...
 
I går kväll rengjordes bromspumpen som donerats från min gamla fireblade, försökte även få handtaget att matcha kawasakins som jag tidigare borrat hål i, lite borr, fil och slip senare så blev dom rätt lika.

Jag fick även ett paket i går med lite traderafynd, 2 st svarvämnen, Titan grade 2.
Den ena ska jag svarva en framhjulsaxel av och den andra kommer nog till användning den med :tummenupp
 

Bifogat

  • 341-s 107.jpg
    341-s 107.jpg
    229.3 KB · Visningar: 201
  • 341-s 109.jpg
    341-s 109.jpg
    234 KB · Visningar: 175
I går kväll rengjordes bromspumpen som donerats från min gamla fireblade, försökte även få handtaget att matcha kawasakins som jag tidigare borrat hål i, lite borr, fil och slip senare så blev dom rätt lika....

Fint, ska se om jag får tummen ur prova att fixa någe liknande handtag. Snyggt iaf!
 
Då hög hårdrocksfaktor prioriteras värderas grussprättar egenskaper högre än stabilitet på landsvägen.

På grus funkar dom bra med, bakdäcket orkade även med 240 i brombänken. Du får lägga upp lite fina sladdbilder/filmer du med sen.

Inte jag som skrivit bildtexten :gnissla

attachment.php
 
Det tar sig sa pyromanen:Bugar :yoparty

Fan vad fint det blir, man blir bra sugen på att bygga själv:tummenupp Önskar man hade tillgång till lika roliga verktyg och maskiner bara:D
 
han svänger duktigt med dem men raktfram går det ju inte undan men det är ju mera pga. att det är en sportster då...

Synd att förstöra en sportster med stelhäck tycker jag. Men tyvärr vanligt.
 
Ska fixa en bild sen så kommer du att ändra uppfattning
 
Ska fixa en bild sen så kommer du att ändra uppfattning

Sportster var ju HD:s vapen mot de importerade sportiga brittiska hojarna. När sportster introducerades på 50-talet, med sin blockmotor, fyrkamsmotor, svingarmsram, så körde den ifrån engelsmännen på strippen och i kurvorna. Sedan dessa har det ju dock gått utför, undantaget gatmodellerna XR1000 (1983) 1200S samt dagens XR1200, så har ju sportstern blivit en instegsmodell i customträsket.

Att då sätta sportstermotorn i en obsolet stelhäckrams för att man gillar utseendet på stelhäckramar tycker jag är att sätta form före funktion. Det ska vara andra motorer i sånt.

Lika bedrövligt som när folk slaktar fina rörramsbueller för att stjäla sporstermotorn och bygga primitiva stelhäckar med vulgodäck tycker jag.

Jag tycker att man ska gå åt andra hållet när man moddar sportster, dvs tillbaks till arvet.

Men men. TS hoj ser ju ut att få den rätta stilen tycker jag!
 
Last edited:
Lika bedrövligt som när folk slaktar fina rörramsbueller för att stjäla sporstermotorn och bygga primitiva stelhäckar med vulgodäck tycker jag.

!

Jag tror det är i princip slut med det, det är nog de nyare med aluramen som ryker i första hand, de är billigare, fulare och har fina bromsar att schno:)
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top