Ja... den suger ju i förhållande till kollegornas 250cc tvåtaktare. Något jag tidigt blev informerad om var att den var för mjuk i bakfjädringen, så det var det första jag åtgärdade med att höja styrkan från steg 2 till 4 på fjädersnurran där under sadeln. Borde egentligen ställa den i läge 5.
Sen då däcken, men det är något jag får leva med då jag ju pendlar till jobbet med hojen, och mina nya Trailmax är absolut oslagbara på asfalt. Jag har hur som helst lärt mig var jag har slirgränsen så jag vet ungefär hur mycket drag jag vågar bjussa på innan hoppen och i kurvorna.
Glömde visa min nya hjälm också, den fick jag för 1499 kr på MX24, lätt och luftig. Men jag använder dessvärre inte tillhörande skidglasögon då dom fick mig att känna mig instängd med den begränsade synvinkeln. Så jag använder vanliga industriella skyddsglasögon istället som känns mycket friare och händigare.
Hjälmen är av märket Raven. Helst vill jag bara ha en hjälm men denna har inget fällbart visir, och jag älskar min Shoei hur som helst.
View attachment 463917