Kawasaki GPZ 900R

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
Långsele
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Kommer tyvärr att hända igen om du inte gör något åt det, finns lite olika prisnivåer. :)
Billigast - ställ cykeln på centralstödet om/när det regnar.
Billigt - täta mellan tändhattarna och ventilkåpan med Silikon.
Dyrt - byt tändhattarna, finns pirat men då följer inte den stora gummihylsan med. Eftersom det oftast är gummihylsan som har torkat ut så får man köpa original och då blir det dyyyrt.
 

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki GPz 900R
Tjenare. Jag har äntligen köpt min "drömhoj" :banana och hittade denna fina tråd.
Tack CPMS för servicemanualen :tummenupp . Kanske du eller någon annan vet vart jag kan få tag på "owners manual" till GPz 900?

Tack på förhand.
 

Aarstadt

Eternal rookie
Gick med
15 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
1990 Kawasaki GPZ900R
Min GPZ900r från -90 har rejäla problem med överhettning. Trots fullt med kylarvätska och fungerande fläkt blir den knasvarm i stadstrafik och köer, upp på rött på tempmätaren och kokar. Inga problem på 70- eller 110-väg. Nån som känner igen problemet?
 

JMB

Medlem
Gick med
1 Aug 2012
Ort
Utanför storstan
Hoj
HD Night rod -16, XT660R -07 plus en massa ex. hojar :)
Min GPZ900r från -90 har rejäla problem med överhettning. Trots fullt med kylarvätska och fungerande fläkt blir den knasvarm i stadstrafik och köer, upp på rött på tempmätaren och kokar. Inga problem på 70- eller 110-väg. Nån som känner igen problemet?

Tror du behöver byta ut locket till kylaren. Det fungerar som en tryckkokare, håller inte locket tätt blir hojen för varm vid stillastående och krypkörning.
 

Aarstadt

Eternal rookie
Gick med
15 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
1990 Kawasaki GPZ900R
Ytterligare fråga om överhettning, nytt kylarlock hjälpte tyvärr inte. Fick ett tips på att koppla bort en av tempgivarna, saknar tyvärr instruktion om hur man gör detta. Någon som kan hjälpa till?
 
Last edited:

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
Långsele
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Du kopplar lös kabeln till oljetempsensorn, då styrs fläkten alltid av 97 graders sensorn istället för 110 graders sensorn.

Den sitter på höger sida i framkant på tråget om jag kommer ihåg rätt, det finns två sensorer i tråget och tar du fel slutar oljetryckslampan att lysa.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top