Kawasaki GPZ 900R

Kommer tyvärr att hända igen om du inte gör något åt det, finns lite olika prisnivåer. :)
Billigast - ställ cykeln på centralstödet om/när det regnar.
Billigt - täta mellan tändhattarna och ventilkåpan med Silikon.
Dyrt - byt tändhattarna, finns pirat men då följer inte den stora gummihylsan med. Eftersom det oftast är gummihylsan som har torkat ut så får man köpa original och då blir det dyyyrt.
 
Tjenare. Jag har äntligen köpt min "drömhoj" :banana och hittade denna fina tråd.
Tack CPMS för servicemanualen :tummenupp . Kanske du eller någon annan vet vart jag kan få tag på "owners manual" till GPz 900?

Tack på förhand.
 
Min GPZ900r från -90 har rejäla problem med överhettning. Trots fullt med kylarvätska och fungerande fläkt blir den knasvarm i stadstrafik och köer, upp på rött på tempmätaren och kokar. Inga problem på 70- eller 110-väg. Nån som känner igen problemet?
 
Min GPZ900r från -90 har rejäla problem med överhettning. Trots fullt med kylarvätska och fungerande fläkt blir den knasvarm i stadstrafik och köer, upp på rött på tempmätaren och kokar. Inga problem på 70- eller 110-väg. Nån som känner igen problemet?

Tror du behöver byta ut locket till kylaren. Det fungerar som en tryckkokare, håller inte locket tätt blir hojen för varm vid stillastående och krypkörning.
 
Ytterligare fråga om överhettning, nytt kylarlock hjälpte tyvärr inte. Fick ett tips på att koppla bort en av tempgivarna, saknar tyvärr instruktion om hur man gör detta. Någon som kan hjälpa till?
 
Last edited:
Du kopplar lös kabeln till oljetempsensorn, då styrs fläkten alltid av 97 graders sensorn istället för 110 graders sensorn.

Den sitter på höger sida i framkant på tråget om jag kommer ihåg rätt, det finns två sensorer i tråget och tar du fel slutar oljetryckslampan att lysa.
 
Back
Top