Kawasaki GPZ 900R

ljung4ever

Andy
Gick med
12 May 2009
Ort
Skövde
Hoj
GPZ 900r
Letat som fan men har inte hittat ngn gpz 900r-tråd. Måste finnas folk med denna hojen tänker man....
 
Finns inget behov, skiten har ju rasat för alla och dom är nedsmälta som billigt järnskrot. :)
Utom mitt långtidsprojekt då som ligger lite nere just nu.
 
Finns inget behov, skiten har ju rasat för alla och dom är nedsmälta som billigt järnskrot. :)
Utom mitt långtidsprojekt då som ligger lite nere just nu.

Ånä, inte för mig..
Min går fortfarande trots turbon..
:tummenupp
 
Hittade precis den här tråden. Kul att det finns fler därute. Det finns en till... fast den har fått några transplantationer, bandagar sliter hårt på den "gamle"
Brell
 
Jag har en överlevare

Är modellen ovanlig på nåt sätt, eller är det bara att de är så gamla?
I vilket fall som helst är försäkringen på hojjen helt ok.

jg
 
OK det verkar ju som det finns några med hojen iaf då kanske man kan dra igång med några frågor...nån som dratt på styrfästen och bytt till ett brett styre på sin hoj och om nån gjort det, har sladdar och vajrar räckt? Sen undrar jag oxå om nån har bytt svinglager på hojen och om ni rekomenderar att göra detta själva eller ska man lämna in?? Ingen kung på meka men har mycket tid...
 
Blödder?

Jag har ett litet problem med min kawa. Den blöddrar och verkar gå på tre cylindrar innan den kommer upp i ca 4000 varv. Vad kan det vara för problem? Har bara haft den i två veckor. Någon som vet?:va:confused:
 
Trevligt med en till GPZ-ägare, välkommen.

Lite förslag: rost i tanken som satt igen lågfartskretsen i en förgasare, dags att byta tändstift/kablar.

Andra vanliga fel men som inte borde ge ditt symptom: spruckna insugsgummin, vatten i 1:ans tändstiftsbrunn, dåliga tändhattar, fel på tankventilationen, fel på vacumkranen (sitter en backventil som man brukar plocka bort, finns ej dokumenterad någonstans så det är lite lurigt), fel i spärrkretsen för startmotorn (stödgivaren).

Tänkte skriva rekommendation men det är snarare ett krav: kolla ventilspelet så fort som möjligt, många GPZ:a lider av felaktiga ventiler.

Säg till om du behöver manual/microfich.
 
Trevligt med en till GPZ-ägare, välkommen.

Lite förslag: rost i tanken som satt igen lågfartskretsen i en förgasare, dags att byta tändstift/kablar.

Andra vanliga fel men som inte borde ge ditt symptom: spruckna insugsgummin, vatten i 1:ans tändstiftsbrunn, dåliga tändhattar, fel på tankventilationen, fel på vacumkranen (sitter en backventil som man brukar plocka bort, finns ej dokumenterad någonstans så det är lite lurigt), fel i spärrkretsen för startmotorn (stödgivaren).

Tänkte skriva rekommendation men det är snarare ett krav: kolla ventilspelet så fort som möjligt, många GPZ:a lider av felaktiga ventiler.

Säg till om du behöver manual/microfich.
TACK! Kul att man är välkommen. Den förra ägaren Har bytt tändstift olja mm. Så det borde inte vara tändstiften i alla fall. Men den börjar gå lite dåligt när den har blivit varm, kan det vara ventilspelet?:confused: Ja det är klart att man vill ha en bra manual. Vill du skicka en till mig?
 
Last edited:
Vet du vad det är för mått på ventilspelet? Insu och avgas? Hoppas att du vet, vi har ju likadana cycklar, ja samma årsmodell.
 
Jupp det vet jag och gissa hur jag fick reda på det. :D

Du kan få ett litet tips, RTFM sid 4.4.
 
Jupp det vet jag och gissa hur jag fick reda på det. :D

Du kan få ett litet tips, RTFM sid 4.4.

Vad fan är RTFM? Är ju ny här, så vet inte så mycket.:brinnerup

Föresten så är jag inget vidare på engelska. Har du någon svenska beskrivning?
 
Last edited:
Bara jag som är lite dryg, RTFM = Read The Fucking Manual.

Finns sällan något på svenska, är nog inte värt att översätta dokumentation för ett sådant litet land.

Är det något du inte förstår är det bara att fråga.
 
Det jag vill veta just nu är, avgas och insugs inställning.

Jag vill att min gpz går bra och fint nu.:gnissla
 
Last edited:
Från sidan 4-4 i manualen.

Inlet är insug och Exhaust är avgas.
 

Bifogat

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    71.6 KB · Visningar: 278
Står i begrepp att införskaffa GPZ900R -90 och enligt registerutdraget från Transportstyrelsen anges effekten till 66 kW, alltså knappt 90 hk, och det stämmer inte med andra effektuppgifter som jag googlat fram. Frågan är enkel: Vad är effekten på en omodifierad GPZ 900 R -90?
 
Back
Top