Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Intressant att vissa dömer ut väghållningen baserat på hur kåpan ser ut och vikten
Satan va grym väghållning en DT50 skulle ha med snygga kåpor 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vore kul att se den i test mot FZ1-S. I stort sett samma vikt, drygt 10 hk mindre och det borde vara liknande körställning...
Sponant tror jag de som är sugna på nya Kawan får mer bang for the buck på FZ1:an.
Intressant att vissa dömer ut väghållningen baserat på hur kåpan ser ut och viktenSatan va grym väghållning en DT50 skulle ha med snygga kåpor
![]()
Den har typ samma vikt/effektförhållande som min zx9r -99 och dessutom sitter jag kanonskönt på min(lite sporttouring). Altså kan man köpa en gammal ninja för 30k ist? Bör vara billigare försäkring också?
Nu har jag läst provkörningen i nya Motoradnumret.
VILL HA!!
Törstig ? Hur törstig ?
.
Min FZ1 dricker i genomsnitt 7,5 och när jag piskar den kan den dra runt litern eller strax över.
Sen har man ju en ordentlig kuts på gammyamman att förvara grejer i.Här nedan är en ny kawa med 110 Nm och 138 hk som ska flytta 228 kg fulltankad vikt.
![]()
Var någonstans är den 110 000 kr bättre än en 14 år gammal Thunderace med 110 Nm, 145 hk och 225 kilos vikt?
![]()
Missförstå mig nu inte. Jag tycker absolut om konceptet (har gjort det i mer än ett decennium) men jag ser inte riktigt varför jag skulle byta till denna kawa...
Man reagerar på det iaf, spec då man är ute med 14 olika hojar och Z1000 får tanka på varenda stopp.
Eller då vi var ute med 5-6 olika hojar, nya R1, S1000RR, osv.
139 000:- var väll långt ifrån billigt för en hoj med "gammal" teknik? Runt 100k känns mer rimligt..
Håller med fullständigt.
Här nedan är en ny kawa med 110 Nm och 138 hk som ska flytta 228 kg fulltankad vikt.
![]()
Var någonstans är den 110 000 kr bättre än en 14 år gammal Thunderace med 110 Nm, 145 hk och 225 kilos vikt?
![]()
Missförstå mig nu inte. Jag tycker absolut om konceptet (har gjort det i mer än ett decennium) men jag ser inte riktigt varför jag skulle byta till denna kawa...
Ok, med samma logik då;
Här nedan en ny yamaha R1 med 110 Nm och 179 hk som ska flytta 206 kg fulltankad vikt:
![]()
Var någonstans är denna 100 000 kr bättre än en 6 år gammal R1 med 110 Nm och 173 hk som ska flytta 200 kg fulltankad vikt???
![]()
Det är väl inte effekt kontra vikt som är den enda avgörande faktorn för hur bra/snabb/modern/teknikspäckad en hoj är???
Vänta lite? Jämför du inte lite äpplen o päron nu
Kawan är väl ändå menat som en sporttouring medan R1 är en ren sport och en racer i jämförelse?
VILKEN hoj är värd 100k mer än en 6 år gammal??? Ingen skulle jag vilja påstå.
Hur som helst så är den nya Kawan förbaskat läcker
Bra eller dålig? Värd sitt pris eller inte? Det är upp till var och en![]()
Läs det jag skrev igen ordentligt;
G-man's jämförelse innan var att en 14 år gammal thunderace skulle vara lika bra som nya kawan p.g.a att de är samma typ av motorcykel och har samma effek/vikt-förhållande. G-mans fråga var då att om de är lika bra, hur kan någon vilja pynta 110 000 mer för kawan??
Jag gjorde exakt samma jämförelse fast med två R1r av olika årsmodell. Samma typ av hoj, nästan identisk vikt/effekt-förhållande men 100 000 spänn skillnad i pris. Min jämförelse handlade alltså inte om z1000 kontra R1, utan om ny R1 kontra gammal R1. Right!?
Summa summarum, med G-man's logik är det ju exakt lika tvivelaktigt att köpa en ny R1:a för nästan 160 000 när man kan köpa en 6 år gammal för 60 000, för de är ju exakt lika! Jag hävdar att de inte är exakt lika bara för att effekt/vikt säger att de är det.
Hahahaha du serMan läser det man vill läsa
Sorry
![]()
Hur som helst så är den nya Kawan förbaskat läcker
Bra eller dålig? Värd sitt pris eller inte? Det är upp till var och en![]()
Läs det jag skrev igen ordentligt;
G-man's jämförelse innan var att en 14 år gammal thunderace skulle vara lika bra som nya kawan p.g.a att de är samma typ av motorcykel och har samma effek/vikt-förhållande. G-mans fråga var då att om de är lika bra, hur kan någon vilja pynta 110 000 mer för kawan??
Var någonstans är den 110 000 kr bättre än en 14 år gammal Thunderace?
Jag gjorde exakt samma jämförelse fast med två R1r av olika årsmodell. Samma typ av hoj, nästan identisk vikt/effekt-förhållande men 100 000 spänn skillnad i pris. Min jämförelse handlade alltså inte om z1000 kontra R1, utan om ny R1 kontra gammal R1. Right!?
Summa summarum, med G-man's logik är det ju exakt lika tvivelaktigt att köpa en ny R1:a för nästan 160 000 när man kan köpa en 6 år gammal för 60 000, för de är ju exakt lika!
Jag hävdar att de INTE är exakt lika bara för att effekt/vikt säger att de är det.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |