Kawa har släppt specen på zx6rr -05

CorbenDallas skrev:
Varför är det tråkigt? Varför begränsa sig till en viss kubik bara för att vissa tävlingsreglementen kräver det? Vad för nytta har du av det på en gatcykel?
Det är väl bättre att du får det som är optimalt snarare än att du får exakt 599cc, eller?
Jag tycker Kawa gör rätt om dom kan påvisa att det blir bättre...

Kanske därför att en del klasser är gjorda för att använda rena gathojar... En ren gat-ZX6'a är ju på 636, vilket jag i min okunskap utgår från att man inte får använda i 600-klasser.
Då uppstår det knepiga faktum att man i gathojsklasser använder hojjar som inte gjorts för bana, utan man snarare använder rena race-hojjar, vilket inte var meningen. Avsikten var nog inte den i alla fall... och ingen annan utom Kawa verkar ha problem med det.

Kawa har en gathoj på 599cc som går utmärkt att rejsa med. vill du ha en 600 på gata så köp den. Jag tycker det skulle börja bli problem om kawas zx6rr 599cc skulle kosta 180.000 o ha allt möjligt rejsgodis på sig. Då skulle man förstöra klassen lite.

Just det har ju hänt med Ducati 749R som har massa hästar mer än standard-600or och snuskdyra chassikomponenter. I Danmark får man inte köra med den i STD600 för dom har satt ett tak på inköpspris.

Don Quixote skrev:
Kawa har en gathoj på 599cc
... som ingen kör på gata därför att den är sämre än 636an för gatåkning, utan den går övervägande på bana. Sen kan man kalla den precis vad man vill.

Don Quixote skrev:
I Danmark får man inte köra med den i STD600 för dom har satt ett tak på inköpspris.

Vettigt ! :tummenupp

Axxexs skrev:
Lite bökigare att göra snabba däcksbyten fram bara! :gnissla

Det är så synd om oss :(
Men vad spelar det för roll när motorn ändå skär? Hört nått om vad som hände?

Pejo skrev:
... som ingen kör på gata därför att den är sämre än 636an för gatåkning, utan den går övervägande på bana. Sen kan man kalla den precis vad man vill.

Nu förstår jag din poäng, men du tittar på det från ett racingperspektiv, jag ser det från ett gatåkarperspektiv.
Tänk så här då, hade vi varit lyckligare om 636an inte funnits? Du kan rejsa med den också, men inte i samma klass dock...

CorbenDallas skrev:
Nu förstår jag din poäng, men du tittar på det från ett racingperspektiv, jag ser det från ett gatåkarperspektiv.
Tänk så här då, hade vi varit lyckligare om 636an inte funnits? Du kan rejsa med den också, men inte i samma klass dock...

Bra. Näe, det klart det är BRA att hojjen finns, dessutom är den med all säkerhet en bättre hoj än sina klasskamrater.

Det allra bästa kanske var om tillverkarna kom överens, och alla 600 vart 636'or eller 650'or... och att man ändrade klassreglerna inom RR.

Pejo skrev:
Bra. Näe, det klart det är BRA att hojjen finns, dessutom är den med all säkerhet en bättre hoj än sina klasskamrater.

Det allra bästa kanske var om tillverkarna kom överens, och alla 600 vart 636'or eller 650'or... och att man ändrade klassreglerna inom RR.

Tillverkarna är redan överrens egentligen. 600cc överrenskommelsen finns ju redan...

Don Quixote skrev:
Just det har ju hänt med Ducati 749R som har massa hästar mer än standard-600or och snuskdyra chassikomponenter. I Danmark får man inte köra med den i STD600 för dom har satt ett tak på inköpspris.

Har dom?? !!! Kanon! det borde vi ha här i Sverige åxå! Hur gör man för att få igenom en sådan regel? Skriver motioner någonstans??
M

magnus_moss skrev:
Har dom?? !!! Kanon! det borde vi ha här i Sverige åxå! Hur gör man för att få igenom en sådan regel? Skriver motioner någonstans??
M

Mitt påstående är grundat på nått jag hörde i depån på Åsen och behöver därför inte nödvändigtvis vara sant ;) Men om det är det så är det mycket bra och borde bli så i sverige också!

*/ ?>
Back