Kawa GpZ600R?

tjockisbulle skrev:
Har kollat runt lite hos mcverkstäderna nu,
dom vill ha 1500-2000 för att fixa gafflarna.

Jag kommer alltså satsa på att göra det själv, dock inte ännu. Måste få tag på verkstadsboken först.

Imorn blir det byte av luftfilter och tändstift
Men hur stänger jag då av soppan från tanken ??

Senast kom vi åt stiften genom att bara lossa och vrida på tanken men nu måste den loss helt.

:)
Ställ den på ON eller RES. PRI läget är till för när man behöver bensin men inte har tillgång till vakuum från förgasarna.
 
Jag köpte boken online på haynes hemsida,

dock har jag inte bytt packboxarna ännu, ser grymt svårt ut!
:gnissla

Föresten hade jag lite problem med att hitta rätt tändstift till hojjen så jag köpte mig 9or istället för 8or. Gör det nått tro ? Kört typ 100mil med dom nu och det märks ingen som hellst skillnad.
 
Jag har bytt packboxarna på min hoj, det är ganska lugnt om man tar det lugnt och läser noggrant i lilla boken!
Tog väl en halv dag för mig ungefär helt utan stress!
Blir f*n så mkt billigare med! (ca. 500:-för båda) :tummenupp
 
Kul att svara på gammla inlägg men det kan ju vara nån som kikar på en GPZ 600R även nu för tiden:tungan

Köpte en sista veckan på semestern. Gått 7500 mil, ingen servicebok men väldigt fint skick.Fick den för 6000:-
Nu i helgen blev det dock grundlig översyn på den.

Bytte tändstift
Olja o oljefilter
Luftfilter (var bara damm kvar)
Kylarvätska
Samt kollade spelet på ventilerna, detta är det viktigaste på hela hojen då dom annars blir som trattkantalreller.
Spelet var inom spec på alla så hojen var inte bara välskött utanpå utan även innuti.
Har man lite mekkunskaper är denna inga konstigheter att mecka med:yoparty

Visst den behöver piskas lite då den börjar leva först efter 3500 rpm

Lätt att hitta delar fortfarande till den, finns en mycket bra mc-skrot i Holland som har allt till denna.

Söker dock ett orginal avgassystem till den vilket verkar svårare, nån som har ett liggande?
 
Jag har en som nu stått delvis nerplockad sedan 2011 pga den berömda tidsbristen. Den behövde egentligen bara en översyn av oken fram och nya packboxar i gaffeln. Nu behöver den nog allt.. ( Startade iof upp den 2014 eller när det var )

Trevlig liten hoj. @Honken133 , du kan ju komma ihåg pick-up coils. Om kawan börjar dö omotiverat när den är varm, blir ovanligt svårstartad, trots till synes fin gnista och bränsle, kan de vara dåliga. Så du inte gör som jag, skaffar ny CDI-Box, tändspolar osv utan resultat innan jag fattade att det var dessa som var kass.

Inga tips om nytt avgas. www.cmsnl.com har en hel del grejer till GPZ600R, eller hade iaf.
Populär klassiker i UK tycker jag mig ha sett.

I Sverige, iskall och missförstådd :)
 
Tack för tipset gällande pickup coil, inga symtom ännu dock :)
cmsnl hade inget dock finns det begagnat i Holland. Skroten i Holland hade massor av delar med bilder på allt.
Finns på www.motorsloop.com

Hoppas du får lite tid över för att få ut den på vägen igen:)

Som sagt ouppskattad i Sverige:(
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top