Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du kan ju inte lägga upp en bild på en Holley-förgasare på SHDå VET du att tomgångskretsen är knas. Antingen avbrutna nålspetsar, tilltäppt bränsle- och/eller luft-munstycke för tomgångskretsen.
View attachment 453930
Men allt funkar ju normalt vid kall och halvvarm motor.....![]()
Du kan ju inte lägga upp en bild på en Holley-förgasare på SH![]()
Va? Kör inte alla med 650 cfm? Helge, principen!
Lixom, fullt uppvärm motor som inte reagerar på luftskruvarna - behöver ses över.
Helt ryckt ur hatten, men kan kanske vevaxeltätningarna börja läcka in luft när den blir genomvarm?
Fick det tipset från annat håll också, men vevaxeln är renoverad med bytta lager och tätningar för 20 mil sedan.
Nya Wiseco-kolvar samt vevstakar nya.....alles neu!
Han hade bara kört den typ 10 mil, men jag tror att den inte gått ok sen renoveringen.....
Får kontakta honom och verifiera hur den gått direkt efter renoveringen.
jag har för mej att det är bränsleskruvar, mao skruva in gör problemet värre ,skruva ut o ge den mer soppa, annars gå upp 5 nr på lågfarts munstycket o se om du kan dränka den /få ner nervösa varm tomgången, den ska reagera på skruvarna ,skit i kanalerna /för små lågfart , ,det kan vara slitna emultionsrör/ovala o då tar den soppa genom huvudmunstycket eftersom trottelnålen inte "tätar" med rätt spel som brukar vara några hundradels mm o är emultionsröret ovalt (ibland sitter det ett löst "munstycke " fasklämt av emultions röret ,som tittar in iförgasarhalsen , då är det det som är ovalt,
iom att den får soppa genom h munstycket så reagerar den inte på blandningsskruvarna
byt dom emul/munstyck byt även trottelnålarna som slits med
jag har för mej att det är bränsleskruvar, mao skruva in gör problemet värre ,skruva ut o ge den mer soppa, annars gå upp 5 nr på lågfarts munstycket o se om du kan dränka den /få ner nervösa varm tomgången, den ska reagera på skruvarna ,skit i kanalerna /för små lågfart ,
det kan vara slitna emultionsrör/ovala o då tar den soppa genom huvudmunstycket eftersom trottelnålen inte "tätar" med rätt spel som brukar vara några hundradels mm o är emultionsröret ovalt (ibland sitter det ett löst "munstycke/ nålmunst" fasklämt av emultions röret ,som tittar in iförgasarhalsen , då är det det som är ovalt,
iom att den får soppa genom h munstycket så reagerar den inte på blandningsskruvarna
byt dom emul/munstyck byt även trottelnålarna som slits med
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |